Teun Mulder

• Frans Rutten

Ik lees: “Zo snel als ik hier opende, was ik nog nooit”. Bij het WK goud 2010 opende Mulder met 11,116s en 18,044s. In het eigen Apeldoorn met WK zilver dit jaar, 11,100s, inclusief kleine “omweg” :), en 18,056s. Verder: “Omdat de omstandigheden zwaar waren hier in Omnisport, moest ik op het laatst nog iets inleveren. Maar de tijd verrast nog zeker”. Mulder's 1km tijd 1:02.479. Over de tempo-indeling kan ik uiteraard niets zeggen, omdat ik simpelweg niks weet, maar over welke omstandigheden heeft Mulder hier het, want ik mag er toch vanuit gaan, dat pur-sang topsporter Teun Mulder eerst bij zichzelf te rade gaat, voordat… Wie heeft een begin van een antwoord?

• DeRosa

Zou het bij God niet weten maar zeker Teun Mulder is niet zo snel verwijzend naar oorzaken en gaat altijd eerst bij zichzelf te rade. Is de baan niet goed geprepareerd voor een toernooi? Klinkt logisch want een NK is natuurlijk van minder belang dan een WK of dit jaar een EK. Denk dat enige juiste antwoord bij Teun zelf vandaan moet komen.

• Frans Rutten

De voor de hand liggende verklaring lijkt me dan toch, dat Teun niet specifiek genoeg meer voor de km heeft getraind, nu de km vooralsnog geen olympisch nummer meer is. Het is nu eenmaal een afstand, waarop dit het snelst merkbaar wordt. En dan wordt het logisch, dat Teun als verliezer van zichzelf de omstandigheden als veel zwaarder ondergaat. Overigens heb ik er niks op tegen, dat hij desondanks tevreden was, want hij had zijn tijd vooraf langzamer ingeschat.

• jostusv

De luchtdruk is extreem hoog.

• Frans Rutten

Dat was dinsdag vooral (1034 hPa), maar gisteravond was de luchtdruk gedaald naar 1008 hPa, beneden het gemiddelde van 1013 hPa op zeeniveau. Het kan natuurlijk wel zo zijn, dat de temperatuur duidelijk lager is geweest, dan normaal bij grotere evenementen het geval is, maar dat is natuurlijk bedrijfsgeheim. :)

• DeRosa

Voor het WK en het EK en voor zijn gewonnen WK geldt dan toch hetzelfde want was toen ook al niet meer Olympisch, denk dat deze verklaring iets voor de hand liggend is.

• Frans Rutten

Zo had ik het nog niet bekeken, maar aan de andere kant zijn WK en EK toch nog wel iets anders dan een “tussendoor” NK. Ik houd het toch maar op een relatief lage temperatuur in de hal in combinatie met een trainingsachterstand, althans in de vergelijking voor wat nodig is voor de absoluut beste tijden van Teun. In verhouding tot zijn planning kan dan nog alles piekfijn in orde zijn.

• DeRosa

Ja, denk het ook wel hoor en zeker dat het NK niet het gewicht heeft als een WK of EK of zelfs een WB. Natuurlijk als je een drie kleur trui weet te winnen dan is dat een flinke opsteker en geeft het super veel zelfvertrouwen maar vergelijkingen met het internationale baanwielrennen gaan hier mank. Las net dat Teun Mulder van plan is gewoon door te gaan na de spelen. Ondanks dat ik zeker te vinden ben om te gaan verjongen in de selectie en dan al de weg naar 2016 in te slaan ben ik toch blij dat Teun gewoon door wil blijven knallen op de baan, ben de huidige selectie zeker niet moe….integendeel zelfs.

• Frans Rutten

Intussen de race van Teun Mulder op youtube gezien. “Wat gaat hier gebeuren?” van de speaker, na ik dacht een 17,921s doorkomst. Ik kan me voorstellen, dat Teun erg tevreden was. In 3 van de 4 ronden absolute wereldklasse! Daarna echter een te groot verval in kracht of beter spieruithoudingsvermogen, dus snelheid. Wellicht de km teveel op de Wattbike gesimuleerd, want daar duurt een kilometer beduidend korter. Grapje. B)

• Herogewier

Of de berusting de tijd is ruim voldoende om te winnen, ik hoef hier niet als een dood vogeltje van de fiets te vallen na afloop dus die laatste ronde kan wat het gas er af.