Foto's nk baan

• Stayer

Mooie foto's, ook eens benieuwd of de Vacansoleil - DCM ploegrenners van Bianchi (nieuwe fietsmateriaal leverancier) baanfietsen ter beschikking zullen krijgen ipv. de Ridley Arena baanfietsen welke zij aan Ridley (huidige fietsenleverancier) vermoedelijk terug zullen moeten inleveren.

• Stayerslijn

Hoewel stayerslijn zijn naam meeheeft, vindt hij toch de stayersport kansloos…… relikwie uit de oude doos. Mee stoppen en aandacht voor vernieuwing!

Sowieso kunnen de dernies natuurlijk ook niet meer. Of vertakt kiezen, maar nog liever elektrisch, Ik heb alleen geen idee hoe die ontwikkeling verder loopt. Heb wel eens een soort elektrische mtb gezien op het indoorbaantje in Boulder, maar die kon je alleen bij de keirin gebruiken.

Liggen dus nog kansen voor ontwikkelaars in een nichemarkt……

• Stayer

Begrijp niet wat juist het punt is want het is juist het geronk van de motoren dat velen aanspreekt.

Als ik zie hoe goed en zelfs gezond dat sommige oud (kampioenen) baanrenners welke jarenlang achter die 2-takt Derny's en zelfs achter de zware motoren hebben gereden op de vele (indoor) wielerbanen uit die tijd zal het ook allemaal wel niet zo ongezond zijn, ik ken er vele en de meesten zien (en voelen) zich nog steeds gezond.

Er dan zelfs nog niet van te spreken dat er in die tijd in al die indoor paleizen nog mocht gerookt worden en de renners de hele avond (toen zij bij hevige inspanning veel zurstof nodig hadden) in de sigarettenrook reden.

• DeRosa

Oke, dat was toen maar voor deze tijd waarin we nu leven mag er best wel wat aan die rook en dito stank gedaan worden. het ronkend geluid kan ook uit een elektronisch doosje komen als het je daarom te doen is. Ik vind het een mooie tak van de baansport en hoop dat het ook zal blijven bestaan maar dan wel met “schone” motoren want na enkele minuten staat de velodrome blauw van de rook en vlucht ook ik de tent uit. Misschien niet zo slecht voor de renners zoals jij oppert maar toch zeker niet lekker en zeker niet gezond voor het publiek.

In het grijs verleden waren verre weg de meeste banen open of half open en dan doet het probleem zich veel minder voor.

• Pino

Mogelijk is het een ander, eigen, onderwerp waard.

Ik vind verbrandingsmotoren op een binnenbaan anno 2012 absoluut niet kunnen. De dingen zouden de meest soepele APK-test niet doorkomen met hun vervuiling.

Wel snap ik de redenen voor hun gebruik, maar die zijn vooral gebaseerd in het verleden. De zwart-wit beelden van madammen in een bontjas, het zuipen op het middenterrein. De tijden van strychnine en andere toverdrankjes. Van verzorgers met hun flesjes.

Trouwens ook die verschrikkelijke “muziekjes” die te pas en te onpas het niveau omlaag halen. Dat TourdeFrancefinish afschuwelijke deuntje, dat weerzinwekkende we are the champions. Allemaal al decennia geleden bedorven.

Wat we niet allemaal moeten doorstaan om naar sport te kunnen kijken. Als ik aan die ongein behoefte had, ging ik wel naar een zesdaagse.

Persoonlijk waardeer ik stiletten als waardering voor mooie prestaties, begeleid door applaus.

En het blijven hechten aan tradities is vooral een teken van angst voor de toekomst.

Laten we vooruit, naar de toekomst kijken, offertes aanvragen voor elektrische dernies, bij een goede DJ op zoek gaan naar muzieksuggesties.

• Pino

Stiletten moet uiteraard “ stilte” zijn.

• Pino

http://www.youtube.com/watch?v=7Xesq1nB-Qo

Nog wat beelden van de laatste avond, vanaf de tribune.