Mogelijk is het een ander, eigen, onderwerp waard.
Ik vind verbrandingsmotoren op een binnenbaan anno 2012 absoluut niet kunnen. De dingen zouden de meest soepele APK-test niet doorkomen met hun vervuiling.
Wel snap ik de redenen voor hun gebruik, maar die zijn vooral gebaseerd in het verleden. De zwart-wit beelden van madammen in een bontjas, het zuipen op het middenterrein. De tijden van strychnine en andere toverdrankjes. Van verzorgers met hun flesjes.
Trouwens ook die verschrikkelijke “muziekjes” die te pas en te onpas het niveau omlaag halen. Dat TourdeFrancefinish afschuwelijke deuntje, dat weerzinwekkende we are the champions. Allemaal al decennia geleden bedorven.
Wat we niet allemaal moeten doorstaan om naar sport te kunnen kijken. Als ik aan die ongein behoefte had, ging ik wel naar een zesdaagse.
Persoonlijk waardeer ik stiletten als waardering voor mooie prestaties, begeleid door applaus.
En het blijven hechten aan tradities is vooral een teken van angst voor de toekomst.
Laten we vooruit, naar de toekomst kijken, offertes aanvragen voor elektrische dernies, bij een goede DJ op zoek gaan naar muzieksuggesties.