NK Omnium

• henk de Wit

Wie weet wanneer het nk omnium is en wat de onderdelen zijn.

Dank voor uw hulp.

Henk

• Stayerslijn

www.knwu.nl al gekeken? 28/29 januari Alkmaar.

• Henk de Wit

Bedankt, Zie dat het sinds vandaag bij KNWU staat. Rest nog een deel van de vraag.

Klopt het dat de onderdelen bij de Elite zijn: 200 m, 1 km, puntenkoers en 4 km.

Gr Henk

• Stayerslijn

In plaats van t vragen zou ik eens zoekenl Henk de Wit, bijvoorbeeld bij de reglementen van de knwu. Daar vind je dan dit:

§ 16 Omnium

Definitie

3.2.247 Het omnium bestaat uit vijf wedstrijden welke op één dag in de volgende volgorde worden verreden:

1) 200 meter tijdrit (vliegende start)

2) scratch wedstrijd (volgens de tabel in artikel 3.2.175)

3) individuele achtervolging

- 3000 meter voor elite mannen

- 2000 meter voor junioren mannen en elite vrouwen

- 1500 meter voor junioren vrouwen

(zonder finales, elke keer twee renners tegen elkaar die geselecteerd worden uit de stand van het algemeen klassement na de scratch wedstrijd)

4) Puntenkoers: 15 km mannen

10 km vrouwen

(zie de tabel van artikel 3.2.117 voor het aantal ronden en sprints)

5) tijdrit:

kilometer mannen

500 meter vrouwen

(elke keer met twee renners in de baan, die geselecteerd worden uit de stand van het algemeen klassement

na

de puntenkoers).

(gewijzigd per 24.09.09)

Te vinden in de reglementen baanwedstrijden lid 3.2.247 t/m 3.2.252

Overigens wordt het NK Omnium in 2 dagen verreden, De Omniums voor jeugd en nieuwelingen (die ook in dat weekend rijden) zijn iets anders van opzet.

ps. nou heb ik toch nog het antwoord aan je gegeven. Volgende keer wat meer eigen initiatief graag.

• lange tenen?

Dag Stayerslijn,

Wat reageert u geërgerd. Niemand heeft u de opdracht gegeven het op te zoeken. Het is een verzoek aan mensen, die het wellicht het antwoord weten. Lijkt mij logisch dat Henk de Wit dit op een prikbord doet voor baanwielrennen en niet op een prikbord voor watersport. Niet iedereen weet overal evenveel van…..en niet iedereen is even handig met de computer.

• Herogewier

Het is daar inderdaad te vinden, maar is niet altijd makkelijk via de knwu site. Dus tis gewoon een vraag die je wel of niet kan beantwoorden toch :) Wat je nu overigens prima hebt gedaan.

• Stayerslijn

niet geergerd, hooguit verbaasd.

Ten eerste over de vraag zelf. Duidelijk niet iemand die bekent is met baanwielrennen.

Maar daarnaast is het tegenwoordig is toch echt niet moeilijk om zelf even te ‘google-en’ om dit te krijgen. Als je het niet bij de KNWU had gevonden, dan had je nog 20 andere mogelijkheden (of meer) gehad.

Dit ‘copy & paste’ werk heeft voor mij hooguit 2 minuten geduurd. Als ik niet echt handig was geweest had het me 5 minuten gekost…… Vandaar mijn verbazing. Je werkt op een machtig medium, maak er dan ook gebruik van denk ik dan. En zo moeilijk is dit nu ook weer niet……..

• Henk de Wit

Iedereen bedankt voor de hulp en aandacht. Had het misschien zelf kunnen vinden maar ben niet zo handig. Als je 72 bent ben je er niet mee opgegroeid.

Ga met kennissen wel kijken want ik vind het een geweldig onderdeel van de baansport. Heb het voor het eerst gezien op het EK in Apeldoorn.

Vroeg me af welke onderdelen op een NK gereden worden.

• Herogewier

(tu)