laatste dag World Cup Cali

• Baanwacht

DeOp de laatste dag van de World Cup verscheen Teun Mulder niet aan de start

Roy v.d.Berg wist zich niet te plaatsen voor het sprintoernooi met een 22e plaats

Lichtpuntje:Michael Vingerling en Nick Stöpler wonnen hun kwalificatie serie oor de madison

Mooie tijden in de top van het klassement

Clasificación final de los 200 metros lanzados con 48 participantes

1° # 174 Maximilian Levy (D) - 9” (966)

2° # 153 Stefan Botticher (D) - 9” (995)

3° # 155 Robert Forstemann (D) - 10” (011)

4° # 173 Rene Enders D) - 10” (069)

5° # 164 Mickael D'Almeida (Fr) - 10” (154)

6° # 292 Hersony Canelon (Ven) - 10” (178)

7° # 271 Njisane Phillip – T & T - 10” (183)

8° # 119 Travis Smith (Can) - 10” (214)

9° # 249 Damian Zielinski (Pol) - 10” (239)

10° # 253 Bernard Esterhuizen (Z-A) - 10” (258)

11° # 236 Edward Dawkins (N-Z) - 10” (258)

12° # 297 Azizul Hasni Awang (Mal) - 10” (315)

13° # 242 Sam Webster (N-Z) - 10” (325)

14° # 283 Kevin Mansker (USA) - 10” (332)

15° # 286 Jimmy Watkins (USA) - 10” (337)

16° # 221 Denis Shurshin (Rus) - 10” (362)

21° # 229 Roy Van Den Berg Ned)- 10” (412)

226 Teun Mulder (Ned) DNS

• Frans Rutten

Tijden zijn in absolute zin niet zo bijzonder, gelet ook op de hoogteligging van de baan. Het theoretisch verschil in gemiddelde luchtdruk is zo'n 118 hPa. Geen enkele wielrenner heeft dit ooit op zeeniveau mogen ervaren, zelfs niet in het oog van de storm. :) De laagste luchtdruk, die ik persoonlijk ooit heb ervaren was in het weekeinde van de WK indoorschaatsen 1987 in Heerenveen. Het was 957 hPa. De tijden in Cali worden altijd wel beïnvloed door wind en/of temperatuur. Wat er gebeurt als er gereden wordt op een indoorbaan op grote hoogte, hebben we recent nog kunnen zien tijdens de Panamerikaanse Spelen in Guadalajara. Mijn inschatting is, dat in vergelijking hiermee, de winnende tijden vandaag gelegen zouden hebben rond het voormalige WR van .. ene Theo Bos.

• Willy Mulder-Vijge

Hallo,

hierbij even een aanvulling m.b.t. het niet starten in het sprinttoernooi door Teun.

Teun was in het keirintoernooi 2 x betrokken bij een valpartij.

De 1e keer in de 1e ronde en de 2e keer in de finale.

Met pijn in de rug en onder de splinters is hij tijdens de race weer op de fiets gestapt en keurig vierde geworden.

Op de dag van de sprint was hij (door die valpartijen) dus niet in staat om de sprint te rijden.

groeten,

Willy Mulder-Vijge.

• Rob Duin

Willy Mulder-Vijge geweldig zo'n reactie over uw zoon Teun en als er een wereldkampioenschap te vergeven was voor moeders dan krijgt u van mij de regenboogtrui.

Teun de peiler onder onze baanequipe een voorbeeld voor iedereen die gaat niet naar Cali om zich af te melden zonder reden ! Dus lag het voor de hand dat er iets ernstig aan de hand moest zijn met Teun om zich terug te trekken voor de sprint ……

Willy nogmaals bedankt voor je uitleg en laten we hopen dat Teun Mulder op 7 aug. 2012 in Londen heel hoog gaat eindigen op het onderdeel keirin !!

gr. Rob Duin

• Peter

Bedankt voor de uitleg. Gisteren helaas geen tijd gehad om het te volgen.

• Klaas

Wel zorgwekkend om te zien dat Roy vd Berg op zn specialiteit nog zo veel tekort komt.

Roy wordt hier 21e, terwijl heel veel toppers nog niet eens meedoen. Met alle respect, maar het nederlandse sprintniveau stelt niet echt veel meer voor.

Jammer dat mulder tweemaal gevallen is. Die kan toch nog wel leuke dingen doen in zo'n keirin.

• Frans Rutten

Het lijkt er in elk geval op, dat de sprintontwikkeling van Roy van den Berg stagneert.

• DeRosa

Ondanks dat de teamsprint teams punten hebben gehaald is het toch wel tegenvallend geweest in Cali.

De vijfde stek van Willy Kanis op de sprint is voor mij nog de meest mooie uitschieter en geeft aan dat ze weer uit het dal aan het komen is en dat het dus goed gaat.

De vierde stek van Mulder is prachtig gezien de manier waarop, Teun is meestal wel goed……!

Yvonne Hijgenaar rijdt een acceptabele teamsprint ronde en een voor haar goeie qualificatie voor de sprint.

Al met al had ik ook veel meer gehoopt in Cali waar de echte top niet aanwezig is, dat het moeilijk is voor Nederland is een understatement.

Roy zit wat vast in zijn trainingen denk ik….maakt niet meer die grote sprongen vooruit, zit wel nog veel in het vat maar weet dat niet boven water te krijgen. Weet zeker dat de coaches daar druk mee in de weer zijn hoe dat aan te pakken.

Hugo Haak toch weer erg goed.

Vertrouwen in de Nederlandse sprint elite heb ik zeker wel, vandaag of morgen moet er weer die klik zijn om super te gaan knallen…..liever vandaag dan morgen dat is zeker!