Donkere wolken boven Alkmaar

• renner

Las deze ochtend bij Baawacht dat er donkere wolken boven het Alkmaarse Sportpalies hangen

In het Noordhollands Dagblad staat volgens hen dat er snel een plan van aanpak moet komen voor het in grote financiële nood verkerende Sportpaleis

Vorig seizoen werd al gefluisterd dat de energiekosten rekening niet betaald kon worden.

Als er niet meer gestookt kan worden en geen licht meer kan branden is dat triest.

Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden door het bestuur van W.V Alcmaria Victrix o.l.v. P.Bootsma

Veel sterkte met het reddingsplan in deze toch al donkere dagen van het jaar

• stayerfan

Wordt er nog een stayerwedstrijd(en) gehouden in Alkmaar

Gaat het NK achter de motoren wel doo

Er traint ook niemand meer achter de motoren

Wil Apeldoorn de motoren overnemen?

• Peter

Is baanwielrennen in Alkmaar nog nog wel te betalen in 2012 of

gaan we weer op beton fietsen twitterde de noordhollandse site van baanfoto.

Wie geeft openheid van zaken?

Gaat het NK stayer wel door?

• Stayerslijn

Dit werd op 2 december door Saskia Cappelo (hoofdbestuur KNWU) getwitterd:

Na stevige discussies over de toekomst van de wielerbaan in Alkmaar positief geëindigd met voornemen er samen de schouders onder te zetten.

Zo donker zijn die wolken dus blijkbaar niet……

• Stayerslijn

ai…. dat is dan toch een wat minder berichtje dat via de twitter (rudie otters, doorgaans goed geïnformeerd) mij bereikte……

“Wielerbaan Alkmaar gaat mogelijk per januari dicht! Financiële problemen na opening baan in Apeldoorn! #noordhollandsdagblad”

Vooral dat de financiële problemen zijn ontstaan na de opening van Apeldoorn kan toch opmerkelijk worden genoemd. Ik kan in de digitale versie van het noordhollands dagblad echter niets vinden….. Wellicht kan iemand de inhoud van dat artikel plaatsen?

• Jokse

Het is jammer dat dit bericht in de wereld wordt geholpen, zonder dat men van de feitelijke situatie op de hoogte is.

Natuurlijk, niemand zal het ontkennen, dat er problemen liggen, maar problemen zijn er om opgelost te worden.

Dat is zeker een moeilijke klus, alle hens aan dek, is het maar er wordt hard aan gewerkt.

Ook de KNWU is er alles aan gelegen om Alkmaar in de running te houden.

Het is daarom jammer als men ook nog tegen dit soort berichten aanloopt. Dat bevordert het proces om de boel weer gezond te krijgen niet.

En daar heeft iedereen belang bij.

• DeRosa

(tu)

Maar berichten komen niet vanzelf bij de mensen.

Het gedonder daar in Alkmaar heeft een sterke frisse wind nodig, het zou erg zonde zijn als de baan niet meer als zodanig zou kunnen voortbestaan.

Laten we hopen dat er eindelijk mensen met met hart voor de baansport gehoord gaan worden en niet alleen de bestuurlijke ego's.

Het is een mooie wielerbaan en ik kom er graag om wat rondjes te rijden al is het een eind weg vanuit Maastricht.

• Stayerslijn

Dit staat op de site van Alcmaria Victrix…….

Afgelasting ALV 12 december!

By admin on 10 December 2011

Geachte leden en donateurs,

Hierbij delen wij u mede dat we voor de Algemene Ledenvergadering die gepland stond voor 12 december 2011 naar een later datum moet worden verschoven.

We verwachten dan meer inzicht te kunnen geven in de situatie rond het Wielerstadion, met name hopen we dan een voorstel te kunnen doen voor de toekomstige organisatie, de nieuwe verhoudingen en de financiële mogelijkheden.

We hopen dat u begrip kunt opbrengen voor de omstandigheden.

Zodra een nieuwe datum definitief is zullen wij dat u via dit kanaal mede delen.

Met vriendelijke groet

Uw Bestuur

wv Alcmaria Victrix

Daar wordt je ook niet veel wijzer van….Joske, jij bent blijkbaar goed op de hoogte, Dat de KNWU er mee bezig is blijkt wel uit het berichtje van Saskia Capello.

Maar dat de zwarte piet (zoals ik het lees uit het berichtje van Ottens) bij Apeldoorn wordt gelegd, dat zal daar toch wel minder gewaardeerd worden. Ik kan me voorstellen dat dit de samenwerking niet echt bevorderd als Alkmaar er weer bovenop komt.

• Joske

Wij hebben met betrokkenen een gesprek gehad.

Daaruit is gebleken dat de problemen die in Alkmaar spelen, niet aan de opening van Omnisport kunnen worden toegeschreven.

Het is een jarenlang proces geweest, waarbij vele factoren een rol hebben gespeeld. Persoonlijke, zowel als zakelijke factoren.

Berichten dat bij ons de zwarte piet wordt neergelegd, raken ons niet en zullen bij ons, als Alkmaar de zaak weer op de rit heeft wat ons betreft, geen enkele rancune veroorzaken.

Het gaat ons om de baansport, om de renners daarin optimale kansen te bieden.

Als Alkmaar daarin zou wegvallen, is dat niet goed voor de baansport en verdienen de renners niet.

Op bestuurlijk vlak heeft men als stappen gezet om de zaak overeind te houden. Wat mij persoonlijk betreft, hoop ik dat ze daarin zullen slagen.

Tegenslagen kunnen worden omgedraaid in kansen. Altijd kijken naar wat wel kan.

Wat niet kan, is nog nooit gebeurd, wat wel kan biedt mogelijkheden tot het creëren van een goede basis, als je zo denkt is er minimaal een kans, dat je weer grip op de situatie krijgt.

• DeRosa

Perfect verwoord !(tu)