2de WB in Cali

• DeRosa

Veel jongere baan atleten mee naar Cali, een mooie stap naar de toekomst.

Elis Ligtlee voegt zich bij de sprintdames, goed voor Elis en goed voor de twee Nederlandse sprint toppers !

Succes !!

• DeRosa

Vandaag gaat het beginnen in Cali, veel succes voor de Nederlandse baanploeg gewenst !

• bigben

Laat het maar gebeuren, we weten dat het kan!!!

• Frans Rutten

Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar qualificeren zich vooralsnog als 4e op de teamsprint met de aantekening, dat er 3 normaal snellere teams nu afwezig zijn. Stabiel dus. Opvallend is wel, dat het duitse duo Welte/Vogel een flinke sprong maakt, bijna 0,6s sneller dan in Astana.

• Frans Rutten

De Teamsprintploeg doet weer goede zaken door voor de concurrenten Polen en Rusland te eindigen. Tijden echter niet meer dan gemiddeld. Toch al weer 1,6s achterstand opgelopen op de Duitse ploeg, die, zij het heel nipt, een WR vestigt. Alhoewel de wind regelmatig nog een negatieve rol speelt; de wielerbaan ligt echt op 1000m hoogte.

• DeRosa

Duitsers erg goed bezig maar dat zijn ze al een tijdje.

Heren team sprinters mooi gedaan om Polen achter hun te houden.

Hopelijk dat de dames het brons kunnen pakken om hun plek bij eerste 5 van Europa wat meer body te geven.

Ook hier die Duitse ploegen erg sterk hoor!

Helaas niet gelukt met het brons.

• erik

De concurrentie Oekraine en Rusland presteren beter dan Holland

Zij worden twee en drie dan krijg je dus minder body en niet meer body.

Of begrijp ik jullie nu niet.

De kwalificatie plaatsen op het sprinttoernooi vondt ik vanmiddag bedroevend

met een 13 en 14 plaats. Veel onbekende vrouwen rijden harder.

Roy Eefting niet door de kwalificatie omnium en ook Laura v.d.Kamp niet

• Frans Rutten

De qualificatieplaatsen waren zelfs aan de hoge kant, omdat er immers meer dan een handvol snelle sprintsters niet aanwezig waren. De schommelingen in prestatievermogen zijn overigens niet zo groot en de prestaties van Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar vallen wat mij betreft nog binnen deze bandbreedte. De qualificatie “bedroevend” valt daar niet binnen.

Ik weet niet hoe het precies gebeurd is, maar de overwinning van Willy Kanis op Simona Krupeckaite moet “lucky” geweest zijn. Maar het feit, dat Willy Kanis toch uiteindelijk een 5e plaats weet te bereiken, kan alleen maar als een duidelijke verbetering gezien worden. Ze versloeg immers (veel) snellere vrouwen.

De omnium nummers waren sterk bezet, zeker bij de vrouwen, en de quasi debutanten kregen het wel gelijk voor de kiezen. Teun Mulder in de keirin via de herkansing door.

Nederland is wel degelijk een topbaanland, maar heeft te maken met het gegeven, dat de echte grote baanlanden o.a. qua sporttechnologie en sportbegeleiding veel meer willen/kunnen investeren.

• DeRosa

Als je goed leest bedoelde ik ook dat meer body zou ontstaan als ze brons zouden hebben gehaald en dus van Rusland hadden moeten winnen.

Het is zo dat er veel sterke landen zijn en jou bedroevende gevoel komt omdat er landen zijn die er ook alles aan doen om zich te kwalificeren.

De teamsprint ploegen van “ons” hebben punten gepakt en als dat bedroevend is dan weet ik het niet meer.

Willy een mooie 5de plek op de sprint….geluk of niet maar ze verslaat wel meiden die vorig en huidig seizoen veel sneller zijn/waren, is dus een hele positieve opsteker.

Veel top rijders en rijdsters zijn hier niet aanwezig dus alles moeilijk te vergelijken maar is ook niet gezegd dat de gevestigde orde altijd goed presteert.

Qualificatie tijden zijn wat verwacht mag worden en om te gaan eisen en willen dat “wij” nu ook maar in ene onder de 10 seconden gaan rijden is niet geloofwaardig.

Nederland behoord zeker tot de top landen al hebben we de laatste tijd wat moeite om dat vol te houden, maar ik geloof nog altijd dat het wel gaat lukken.

Als je goed gekeken had dat had je kunnen zien dat er op de duur nummers vooral de toekomst meegegaan is naar Cali en als je verwacht dat die meteen de wereldtop eraf gaan rijden dan ben ik bang dat je verwachtings- patroon wat te hoog ligt.