Een zeventiende plaats van Willy Kanis in de kwalificaritten
Het sprintoernooi is nu al voorbij voor haar
De dames boeken vooruitgang schreef men gister op dit forum!
De Rosa's en andere coaches hebben jullie nu weer een verklaring
Op de sprint kon Willy Kanis direct na de kwalificatie een kruis maken over de ambitie een korte uitslag te realiseren.
Met haar zeventiende plaats kwam zij net te kort voor het vervolg van het toernooi,waar de beste zestien het tegen elkaar opnemen.
Bron Wielerland
De Rosa is een grote fan van de dames dat weten wij hier In Kampen nog wel
Eerst Apeldoorn en dan nu Overijssel. Weet niet wat er met je is (want ik denk dat het dezelfde persoon zal zijn) maar je bent geen baanwielren fan. Het riekt naar rancune. Anders blijf je niet alleen maar afgeven op de sprint dames maar haal je ook de positieve punten aan. En die zijn er wel degelijk.
Als je voor het toernooi had gezegd dat de beide dames een 11.3 gingen rijden, hadden we allemaal op de stoelen gestaan van enthousiasme.
Heb er nog steeds alle vertrouwen in.
Het vergelijken van de tijden van Astana met de tijden van Apeldoorn heeft weinig zin. Je moet gewoon kijken naar wat de tegenstanders presteren op hetzelfde evenement en dan zie je dat ook andere rijders/landen daar hele goede tijden rijden. Het is dus niet alleen NL wat vooruit is gegaan, het ligt blijkbaar gewoon aan de baan. Als ik kijk naar de sprintende dames, dan viel de prestatie op de Teamsprint mij niet mee. Ik had gehoopt op meer, ook al was dat na Apeldoorn misschien niet reëel. Maar de 5e tijd van Willy Kanis in de Time Trial deed de burger goed en gaf weer hoop! Na haar 17e tijd in de kwalificaties op de Sprint overheerst bovenal de vraag: wat, waar en wanneer is er iets misgegaan?! Ze was ooit een constante factor in de top! Er moet nog veel gebeuren voor de OS in Londen. In ieder geval om niet alleen deelnemer (waar alle pijlen nu op gericht zijn) maar ook kanshebber te zijn. Het is al in 2012, dus de tijd is kort! Maar schrijf Willy niet te vroeg af, blijf vooral achter onze jongens en meiden staan! Zij hebben uw steun nodig!
Zeker was er veel meer verwacht maar grote verschillen met het EK in een korte tijd was en is niet reëel.
Vergelijkingen maken is erg moeilijk maar op de teamsprint loopt het vanaf de start tot de finish niet, wat erg raar is want alles zag er zo degelijk uit in de voorbereidingen van het seizoen. Ik ben ook geneigd om te zeggen dat het niet zozeer fysiek is. Natuurlijk zal ik hun blijven steunen want ik geloof er nog altijd in.
De baan in Astana is om een eufemisme te gebruiken niet van de langzaamste
De tijden bij de ploegenachtervolging wezen dit uit
Het finale oordeel wat goed en slecht is moet je aan de deskundigen overlaten
Daar behoor ik niet toe. Ik houd van de baansport
De prestaties? De topssport is kei- en keihard. Daar is geen plaats voor sentimenten
Wat er met Willy Kanis gebeurt vind ik vreemd. Ze presteerde in het verleden beter
Trapt ze een te groot verzet?
Het is niet alles rozegeur en maneschijn
De tijd van Tim Veldt in het omnium 4.37,761 leverde hem een 13e plaats op.Oorzaak?
Kirsten Wildt werd vandaag in de puntenkoers 18e Reden?
Wanneer iemand hier kritische opmerkingen maakt of vragen stelt wordt dit door sommingen als snel afgedaan als afzeiken
Bigben we blijven achter onze baanselectie staan
en jij weet als geen ander mail Baanwacht en hij geeft je keurig antwoord op al je vragen
info@baanwacht.nl
Willy Baaten
Opbouwende kritiek is altijd welkom en dat weet jij ook wel, lees de commentaren van sommige ook onder andere topics en je weet wat ik bedoel met afzeiken.Vragen naar hoe en waarom is wat anders dan beledigend te zijn. Sport is een en al emotie en sentimenten, dat hoort erbij….zeker voor de volgers
Sporters steunen en bijstaan die het moeilijk hebben is moeilijker dan om na te trappen…..als je iets wil weten kan je een privebericht sturen.
Willy Kanis is op de weg terug, maar een finaal oordeel mag je eigenlijk pas na Londen 2012 geven.
Haar achterstand op Panarina op de 200m TT is niet groter dan tijdens het EK: 0,534s vs 0,565s. Haar 17. plaats is weliswaar slechter dan de 11. plaats, maar in Astana is wel bijna de voltallige wereldtop aanwezig. Perspectief geeft in elk geval het gegeven, dat de achterstand niet zo verschrikkelijk groot is, bijvoorbeeld “maar” 0,187s op Anna Meares.
Op de 500m zie je wat het verschil is tussen Panarina en Kanis. Panarina start nauwelijks sneller, maar eindigt dankzij een superieure 2e ronde toch bijna een volle seconde eerder. Frappant is daarentegen weer, dat dezelfde Panarina tijdens het EK sneller start dan tijdens de WC in Astana, maar evengoed fors moet toegeven op haar totaaltijd van Astana.
Op de teamsprint eindigen Kanis en Hijgenaar toch keurig op een 7e plaats met 33,912s. Bij het WK 2010 was hun 33,672s ook maar goed voor een 7e plaats. Bij het WK 2009 leidde een 33,791s tijd tot een 5e plaats.
Kortom, het is een cliché, maar in de topsport, vooral bij een uitzonderlijk goed meetbare sport, zoals het baanwielrennen, leiden kleine oorzaken tot grotere, zichtbare gevolgen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?