Tweede dag Wereld Beker Kazaschstan

• Apeldoorn

De successen van de ploegenachtervolging krijgen vandaag geen vervolg op de andere Olympische onderdelen!

Benieuwd naar de mening van DeRosa over ‘zijn’ dames Ivonne Hijgenaar en Willy Kanis

Ze verliezen terrein in wat ze noemen het jaar van de waarheid zelfs Oekraine en Rusland zijn sneller.

Tim Veldt stelt teleur op het omnium. De puntenkoers - afvalkoers en scratch race zijn niet bepaald zijn onderdelen.

Hij kan de tempowisselingen niet aan. Wie mag en kan het in Caili proberen ..Theo Bos

• Kees Soutendijk

Willy Kanis was een fractie sneller dan tijdens het EK in Apeldoorn en Yvonne Hijgenaar zelfs meer dan een halve seconde. Dus er zit wel degelijk progressie bij deze dames. Dat laten de cijfertjes zien. Maar dat moet je ook willen zien Apeldoorn. Ook de heren sprinters boeken progressie. Roy van de Berg en Teun Mulder hadden zelfs de 4e tijd. Hugo Haak Komt als 19 jarige ook al goed mee. Ik weet niet of de rijders naar deze site kijken maar ik kan me voorstellen dat je als sprinter niet echt vrolijk wordt van personen die alleen maar de negatieve punten eruit halen. Mag natuurlijk wel maar dan ook naar de positieve punten kijken. Groet Kees

• DeRosa

Ja, de sporters lezen soms ook deze berichten en nee ze storen zich niet meer van de loze kreten zoals sommige die denken te moeten geven.

Een mening over de prestaties zal ik pas geven als ik meer info heb over hoe en wat maar gezien de getallen zijn ze wel sneller geweest dan tijdens het EK al is het moeilijk vergelijken met een andere baan.

De start van Willy beter en de tweede ronde van Yvonne ook beter dan op het EK.

@ Apeldoorn, gelukkig zijn er veel meer baanfans die wel achter hun favorieten blijven en zeker als het wat moeilijkere en spannendere periodes zijn.

Prachtig goud voor de achtervolgende meiden.

• Frans Rutten

Een succes in de ene discipline staat meestal los van (mogelijk) succes in een andere discipline.

Yvonne Hijgenaar en Willy Kanis proberen weer terug te komen op hun oude (deels hoge) niveau, maar de progressie aan de absolute top houdt echter ook niet op. Het Australische duo Anna “ijsbad” Meares en Kaarle “touch wood” McCullouch blijft slechts een fractie (0,015s) boven hun WR, dat dus zeker geen jaar meer zal standhouden. Oekraïne en Rusland zijn momenteel wel weer bezig zich bij de grote baanlanden te scharen, want de OS zijn vanouds voor deze landen het grote prestige project, dus het woordje “zelfs” in je commentaar getuigt niet van respect.

Tim Veldt heeft bij mijn weten pas één keer buitengewoon goed gepresteerd, dus vanuit die gedachte is het niet heel fair elke keer van hem weer hetzelfde resultaat te verlangen. Bovendien is de omnium uiteraard het allermoeilijkste nummer. De kunst is natuurlijk wel op alle 6 nummers te scoren op het eigen niveau. Een sprinter of een achtervolger kan standaard in de omnium wel zijn niveau draaien, maar vooral de puntenkoers, daarna de afvalkoers en tenslotte de scratch vergen van de renners/rensters bijzonder veel inhoud, fysiek alswel mentaal.

Nu ligt Astana weliswaar op 347m hoogte, dat een klein voordeel biedt, maar duidelijk is ook, dat the heat on is.met de OS minder dan 9 maanden ver weg,

De teamsprinters, die tijdens de Panam Games zo'n buitengewone tijden reden, kwamen er in Astana echt niet aan te pas. Maar dat had ik zonder glazen bol toen ook al kunnen voorspellen. :)

• Fred

Beste Fransie

Je ziet het niet,of je wil het niet zien weer pr Roy van den Berg.

Ook Teun weer redeijk (kent de momenten waneer hij toppen moet)

En Hugo is nog steeds beter dan Yondi Sbzdichmidt ooit is geweest.

Oud zeer??

• Frans Rutten

Grote Fred,

Ik reageerde primair op de post van een ander, maar niettemin had ik de teamsprint kunnen noemen. Sterker genoeg, ik herinner me nu op een eerder tijdstip aan het volgende gedacht te hebben. Nederland zesde, twee plaatsen voor de Polen, maar nog belangrijker zeven plaatsen voor de Russen, die niet kozen voor de allersterkste formatie, maar ook de ruimte gaven aan een aantal zgn. trackteams.

Natuurlijk zag ik, dat Roy een PR had gereden, zij het op een baan op 347m hoogte. Of dus de prestatie nu zoveel beter was dan tijdens het EK valt te betwijfelen. Maar hoe dan ook, het is erg consistent en Roy van den Berg heeft een hoog niveau. De prestatie van Teun Mulder is goed, maar niet uitzonderlijk. Je opmerking over Yondi Schmidt valt niet onder de categorie sportief.

Oud zeer?? Tegen wie? Ik ken sowieso niemand persoonlijk, zoals wel menigeen op dit forum!

En voordat ik het vergeet, de achtervolgers deden het ook uitstekend met een bronzen medaille.

En voordat ik een RE-reactie krijg. Ik heb zijn informele WR gezien. B)

• DeRosa

Oekraine en Rusland voor de Nederlandse dames is wel een flinke domper maar dat die landen sterk voor de dag zouden komen was wel al zeker.

Nog steeds vertrouwen in de haalbaarheid van de teamsprint teams missies……..JAZEKER WEL!!!!