Vera koedooder

• DeRosa

Beste Baanwacht,

Heb geen behoefte om bij gepraat te worden over uw ongenoegen met en over Vera Koedooder.

Het gaat mij om het feit dat u dit zo niet moet schrijven op uw site die door vele mensen gelezen gaat worden.

Zeker dat er wel wat zal moeten gaan gebeuren binnen het nationaal team en dat gaat het ook.

Rooie oortjes krijg ik niet meer zo snel of het moet van de kou zijn.

• zijlijn

Wat een onzin dat Baanwacht niet zou mogen schrijven over Koedooder en andere negatieve zaken van het baanwielrennen

in Nederland.

Als Cavendish in de Tour door zijn collega's uitgekotst wordt mag dat toch ook beschreven worden? waarom zou Baanwacht

alles onder de pet moeten stoppen voor iemand die

a) niet proffesioneel met haar sport bezig is

b) andere in de ploegenachtervolging zwaar laat zitten

c) geen geweldige persoonlijkheid is

Baanwacht is altijd goed geïnformeerd en stelt zich de juiste vragen. (Ik begrijp ook niet waarom hij censuur laat plegen door zijn artikel aan te passen).

De juiste conclusies trekken en vragen stellen zou door alle wieler media gebeuren, zeker na het falen op het EK van de Nederlandse equipe.

In het voetbal worden mensen met minder slechte resultaten weg gestuurd, in Nederland mogen de baancoaches en renners/rensters al jaren gewoon

op dezelfde manier verder.

• Stayerslijn

Zijlijn….. alsof wegsturen van coaches helpt. Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, en het effect is bijna altijd nihil……..

Daarnaast… in de eerste emotie zegt men vaak (te) veel. Daarom hier de verstandige woorden van Kirsten Wild die ik net op wielerland.nl las:

Ellen van Dijk liet vrijdag weten te twijfelen in het nut van investeren in de ploegachtervolging voor vrouwen, nadat het oranje trio op de openingsdag van het Europees Kampioenschap in Apeldoorn teleur stelde met een vijfde plaats. Kirsten Wild

gelooft nog wel in dit project. De Zwolse uit de AA Drink-formatie wil in Londen op drie onderdelen uitkomen: de ploegachtervolging, het omnium en de wegwedstrijd. Focussen op de laatste twee disciplines vindt zij niet nodig. ,,Ik denk dat die onderdelen elkaar niet in de weg zitten, bovendien zijn zij goed te combineren in het olympische programma. Ellen deed haar uitspraken vrijdag met de teleurstelling nog vers in het geheugen. Maar ik hoop dat we bij de eerste wereldbekerwedstrijd in Astana kunnen laten zien waar we in de training al wel toe in staat zijn.'' Dat Vera Koedooder het lastig heeft op de momenten dat het moet en daardoor de zwakke schakel in de ploeg is, hoeft volgens Wild geen onoverkomelijk probleem te zijn. Vooral ook omdat de baanploeg mentaal ondersteund wordt sinds korte tijd. ,,Het is iets waar Vera aan moeten werken, daar kunnen we haar hopelijk wel in steunen.''

• larikshout

waarom zoeken ze niet gewoon vervanging voor koedooder? als zij geen stappen meer zet en op momenten dat het moet het niet kan.. probleem opgelost. Rijden volgens mij meer dames rond die dit zouden moeten kunnen en al enige ervaring hebben bv amy pieters of laura vd kamp. ook adrie visser is laatste tijd vaak te zien in het sportpaleis… en annemiek van vleuten en iris slapendel hadden toch ook baanambities? mogelijkheden zat en volgens mij zeker geen gek idee om eens uit te proberen… dat er wat moet veranderen is in ieder geval wel duidelijk.

• DeRosa

(tu)

Helemaal waar wat Kirsten heeft gezegd.

• DeRosa

Dat er iets moet gebeuren dat is zeker maar of dat meteen persoon wisselingen moeten zijn?

Je geeft het zelf al aan “ zouden moeten kunnen” en daarbij heeft Amy Pieters aangegeven de aandacht op de weg te vestigen.

• zijlijn

Nou stayerslijn, lekker doormodderen dan als je vind dat het goed gaat zo.

De resultaten spreken voor zich !!!!!!!!!!!!!!!!

• Peter

Ik denk dat Willie daar anders over denk, Zijlijn. Het zou maarzo haar laaste kans op olympiesche spele kunne zijn. En die wil je pakke, toch?! Ma as je 's avonds weer rustig wil slape moe je as trainer je vrouwke nie te hard aanpakke. Probleem dus voor die duitser, gaat nie werke dit. La mij maa gek zijn, let maar op mij woorde!

• DeRosa

:S

• Erikjan

beste baanwacht,

heeft u aan topsport gedaan überhaupt aan sport? Dan moet je weten dat men er alles aan doet om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Als dat er niet uitkomt is dat heel vervelend en net zo vervelend voor je teamgenoten als je aan teamsport doet. Zowel de bondscoach dhr. Slippens als Vera Koedooder zijn de mening toegedaan dat zij er alles aan gedaan hebben op top te zijn op het EK in eigen huis. Naar ik begrepen heb is Vera zelfs van Noord Holland naar Apeldoorn verhuist om zich nog beter te kunnen voorbereiden op alle komende kampioenschappen. Als u zegt dat ze er niets voor doet vraag ik ,en met mij ook anderen, waar u die wijsheid vandaan heeft. Heeft u zo vaak kontakt met vera Koedooder of heeft u zo als vaken ‘hét van horen zeggen’? pas dan wederhoor toe. Nu zal dat waarschiijnlijk niet meer gaan. Ik geef Vera Koedooder voor de volle 100% gelijk als ze u niet meer te woord staat en met haar de volledige selectie en de vertegenwoordigers van de KNWU. Wellicht dat Vera u aan kan klagen voor smaad! Laat uw zgn. journalistieke kunsten over aan zij die daar voor geleerd hebben en betaald worden. Ga door met het verzamelen van uitslagen en echte nieuwtjes maar laat broddel verhalen achterwege.

Erikjan