EK Baan blik in de toekomst?

• Stayerslijn

Ik zag net de definitieve lijst van deelnemers aan het EK wat betreft de duurrenners mannen:

Puntenkoers: Wouter Haan (20) en Roy Eefting (22). Eefting is natuurlijk niet de verrassing, maar met Wouter Haan erbij dus twee jonge renners. Robert Slippens kiest voor de toekomst.

Ploegenachtervolging: Arno vd Zwet (25), Levi Heimans(26), Tim Veldt (27) en Jenning Huizinga (27). Een groep iets rijpere renners, rijden al tijden samen. Wordt een keer tijd om een grote stap te maken.

Madison: Jens Mouris (31) en Peter Schep (34), een “belegen” duo, dat echter rechtstreeks vanuit de 6-daagse van A'dam meedoet…. nou ja, wat kun je verwachten? En Wim Stroetinga (26) en Nick Stopler (20), waarbij Stroetinga natuurlijk iets goed te maken heeft (WK Scratch in Apeldoorn volledig mislukt, ws te ambitieus in zijn zoektocht naar toch nog een WTploeg) en Stopler natuurlijk een jonkie is en een van de ‘comming man’ (Eefitng, Haan, Havik)

Omnium: Veldt (27). Logische keuze.

Een mooie mix van ‘oud en nieuw’

Stayerslijn zal er maar eens goed voor gaan zitten…..

• DeRosa

Een mooie selectie !!

• Apeldoorn

Jammer dat Jens Mouris in het interview van het EK zich o.a. als volgt uitlaat:

Ik zou trouwens niet gelijk weten welke mogelijkheden er zouden zijn op de baan: zoals de krachtsverhoudingen nu zijn in de ploegenachtervolging, heeft Nederland in elk geval vier betere naties voor zich. Dat betekent dat je maximaal vijfde kunt worden. Ik ben al twee keer als vijfde geëindigd, daar hoef ik zeker niet meer voor naar Londen.

Zijn deelname aan zesdaagsen noemt hij het uioefenen van een hobby!

Het wordt een drukke aanloop naar de EK, want je rijdt eerst nog ‘even’ de zesdaagse van Amsterdam. Ideaal?

,,Och, ik heb er niet zo’n moeite mee hoor. Nu het weer hier in Nederland weer slechter wordt, kun je toch niet meer lekker buiten blijven doortrainen. Dan is zo’n zesdaagse geen verkeerd alternatief. Dat hobbyen op de baan na een lang seizoen op de weg bevalt me altijd wel; doe ik al jaren, dus het zal best goed komen. Peter en ik gaan gewoon voor het maximale en dan zien we wel waar het avontuur strandt. Ik vind het vooral leuk dat ik nog eens in Omnisport Apeldoorn kan fietsen.’’

Deze hobbyist wordt goed betaald (bedragen noem ik niet)

Hij vindt het leuk om nogeens in het Omnisport te fietsen.

Dit soort uitlatingen, die mij storen, zegt genoeg over zijn instelling

Jens moet maar meedoen aan de Super Populaires

• DeRosa

Als hij niets presteert dan wellicht heb je gelijk maar als de prestaties goed zijn dan moet je maar genoegen nemen met de antwoorden van Jens in het interview.

• Stayerslijn

Het feit dat renners het als een hobby zien geeft hoop. Je hebt namelijk altijd plezier in je hobby (daarom is het ook een hobby) en plezier is voorwaarde nummer 1 om tot een goed resultaat te komen. Dat je niet voor de 3e keer 5e wilt worden kan ik begrijpen, je gaat voor het hoogste, en kijkt hoever je komt. In dit geval ben je afhankelijk van de kwaliteit van 3 anderen, en als die niet aan het niveau van Australie kunnen tippen…… dan heb je dus als land iets te doen. Taak voor de KNWU, taleltencoaches, verenigingen etc.

Hij geeft aan voor het maximale te gaan in de Madison. Dus goud. Mooie instelling. Zeker als je het fijn vindt om dat in Apeldoorn te doen. I Love That Attitude!

Hij is profrenner en wordt zeker goed betaald. Zeker nu hij op avontuur gaat in Australie (misschien kan hij ook in de ‘baankeuken’ aldaar kijken). Whats wrong with that? Hij fietst er ook voor.

Laat hem niet meedoen met de superpopulaires, dat moeten juist wedstrijden voor de kweekvijver zijn. Daar heeft hij inderdaad niets te zoeken.

Jammer Apeldoorn, maar je zit er wat mij betreft helemaal naast in je commentaar……