Uitslag 'Sprint GP' Alkmaar 9 okt

• Baanwacht

Uitslagen eerste wedstrijd ‘Sprint GP’ te Alkmaar op zondag 9 okt.

Heren Elite/beloften

1. Hugo Haak

2. Roy van de Berg

3. Matthijs Büchli

4. Yorick Bos

5. Patrick Bos

6. Bas Krauwel

7. Jeroen Hoekstra

8. Hidde de Vries

9. Nick Post

10. Rene Smalbrugge

11. Johim Ariesen

12. Jos Koop

13. Michael Veen

Dames

1. Willy Kanis

2. Yvonne Hijgenaar

3. Agnes Ronner

4. Yesna Rijkhoff

5. Shanne Braspennincx

6. Marie Louise Konkelaar

7. Haleigh Dolman

Heren junioren

1. Nils van 't Hoenderdaal

2. Dennis Looij

3. Simon de Regt

4. Philip Kootstra

Nieuwelingen

1. Daan van Norden

2. Jordi Vrancken (Belg)

3. Thom Martens

• DeRosa

Mooie sprints gezien en fanatiek rijdende nieuwelingen en junioren.

• Baanfan

Vier junioren en drie nieuwelingen is niet zo veel

waren die apart of bij elkaar of in poules

Warener ook kijkers De Rosa?

• Stayerslijn

Daan van Norden is toch junior? Die zit toch in de talentenploeg in Papendal. Of nemen ze daar nu ook structureel nieuwelingen op?

• DeRosa

Publiek was er veel te weinig en dat is erg jammer want de heats waren mooi om te zien en vlot achter elkaar…..goed georganiseerd.

• Stayerslijn

Nou, laten we het seizoen dan maar goed beginnen met het EK in Apeldoorn. Hopelijk vrijdag en zaterdag zo'n 2 a 3000 toeschouwers en zondag misschien nog wel meer, dan hebben ze het al goed gedaan daar. En dan de superpopulaires en de wedstrijden op zondag in Alkmaar en Amsterdam. Maar eerst volgende week eens in Alkmaar zelf kijken op zondag. Ik hoop op een mooi deelnemersveld. Helaas kon ik afgelopen weekend niet.

• DeRosa

Ja, ik verwacht ook wel veel van het EK en hoop op goed bezette tribunes. Heb geen idee of het kaart verkoop goed loopt.

Laat maar komen die wedstrijden, probeer zoveel als mogelijk te volgen!

• Stayerslijn

Hartverwarmende Sprints in koud Alkmaars Sportpaleis !

Dat is de titel van het artikeltje op BF One. Verder komt men daar niet op terug, en stom toevallig dat het mij pas bij het teruglezen van het artikel opvalt. (kijk toch meer naar de inhoud).

In dit licht schiet mij nu een tweet van Roy vd Berg binnen die hij zondagochtend verstuurde : “I have raced many races, (bmx and track) but I never raced in a skinsuit minus10! #ballsfreezingoff”

Was het zo koud in Alkmaar? Vorig jaar was dat bijv. bij het NK nieuwelingen ook al zo. Verwarming kapot?

• DeRosa

Echt veel te koud voor de atleten en voor het publiek. Voor snelle tijden was het ook te koud. Ik begrijp het financieel probleem en ook het probleem om een bijna lege hal te moeten verwarmen. Atleten kunnen wel wat hebben maar voor de sport is dit niet echt bevorderlijk.

• martin

Ah, zondag ga ik met mijn zoon ook naar Alkmaar, en dan zal ik er rekening mee houden. (arm/beenstukken en voor mezelf een warme deken) Hete thee mee!