Programma De Adelaar Omnisport oktober-begin nov.

  • Joske

    zaterdagt 1 oktober

    Vandaag de Nationale dernydag op Apeldoorn.

    32 renners en rensters, waarvan diversen voor de eerste maal op de baan achter de derny, leerden vooral starten en plaatsnemen achter de derny. De gangmakers, ook zij leerden deze dag weer bij.

    Een renner waagde zich voor de eerste maal op de stayersfiets achter de LSM-motor. Een piepklein begin, maar het is er wel.

    Deze rensters en renners, en andere geinteresseerden, kunnen zich melden voor

    Donderdag 20 oktober:

    Openingsavond van het Europees Kampioenschap met laagdrempelige wedstrijden.

    Tijd: van 19.00 - 21.00 uur.

    Toeschouwers hebben gratis toegang op deze openingsavond.

    Maandag 31 oktober:

    Superpopulaires: wedstrijden voor alle categorieën vanaf de nieuwelingen.

    Prijzenpot met 750 euro voor deze avond.

    De gewonnen prijzen worden direct uitbetaald per wedstrijd!!

    Donderdag 3 november

    Sport van de Maand

    Clinics voor basisschoolleerlingen zonder ervaring met wielrennen of baanwielrennen

    Absolute basiskennismaking.

    Deelname kost 10,00 euro incl. fietshuur en verzekering voor kinderen buiten Apeldoorn

    Opgaven bij: baanwielrennen@adelaar.org

    Vrijdag 4-zaterdag 5 en zondag 6 november

    Tevens startgelegenheid met wedstrijden tijdens de driedaagse voor amateurs-junioren-juniordames en dames op 4-5-6 november.

    Deelnamekosten bedragen 17,50 euro voor driedagen.

    Voor renners met een seizoenskaart bij De Adelaar is de deelname gratis.

    Nieuwsbrief

    Wie onze nieuwsbrief wenst te ontvangen met alle bijzonderheden per maand:

    stuur een mailtje naar: pr-baan@adelaar.org

    En je blijft op de hoogte van alle actuele aktiviteiten.

    Kijk altijd onder www.baanwielrennen@adelaar.org onder kalender

    voor korte termijn wijzigingen

  • Rosapeter

    Mooi dat er zoveel belangstelling was vandaag

    Joske, goede informatie.

    In Alkmaar niets te vinden over het 3-baneprogramma

    programma ,indeling puntentelling, verdiensten enz.

  • Stayerslijn

    Rosapeter Schreef:

    ——————————————————-

    > In Alkmaar niets te vinden over het

    > 3-baneprogramma

    > programma ,indeling puntentelling, verdiensten

    > enz.

    Dit geldt ook voor Apeldoorn en Amsterdam. Er wordt dus door alle banen vrijwel geen ruchtbaarheid aan dit toernooi gegeven. Jammer en een gemiste kans.

    verder blijf ik me toch weer verbazen over de baansite van De Adelaar. De kalender is zeer uitgebreid en volledig. Uitzondering hierop zijn de wedstrijden, daar zou het programma ook vermeld kunnen worden. Veel aandacht voor jeugd, (daar zal Rene Wolff blij mee zijn) en ook veel wedstrijden. Zit er nog steeds groei in Joske? of stabiliseert het zich nu allemaal?

    Ik zie net dat er zich voor de wedstrijd morgen in Alkmaar twee (2) jeugdrenners hebben aangemeld…… Dat kan toch niet waar zijn? En dan ook nog uit Heerde Gelderland (Krol) en Bleijswijk Zuid Holland (Hofman). Geen enkele jeugdige Noord-Hollandse renner….. Is dat een teken aan de wand? Ik mag het toch niet hopen…..

    Weet iemand hier meer over te vertellen?

  • Joske

    De wedstrijden in november zijn voor ons nog ver weg.

    Apeldoorn heeft het druk met het EK en alles wat daar weer bij komt kijken. We hebben in grote lijnen alles in de rit, maar het kan zo maar zijn dat we nog moeten veranderen ivm de multifunctionele bestemming van Omnisport: zie het tennistoernooi met oud-kampioenen dat 10 dagen (!) het fietsen onmogelijk maakt door het weghalen van de safetyzone en het opbouwen en afbreken van extra tribunes op het middenterrein.

    Wat betreft:

    a. het driebanentoernooi

    Wij kijken wat er in Alkmaar gebeurt en zullen ons programma daaraan aanpassen.

    b. Het programma van de wedstrijden dat we opzetten is niet gebasseerd op wat wij willen, maar op de renners die zich aanmelden.

    Een voorprogrammering werkt, volgens ons, vaak averechts.

    De renners kunnen bij ons opgeven wat ze willen rijden en daarop maken we een programma.

    Dat geldt ook voor ploegeleiders, coaches etc.

    Die benadering is dus wezenlijk anders dan van Amsterdam en Alkmaar die eerst een programma publiceren en dan kijken welke renners er komen

    Ook bij de Interland hebben we deze formule gehanteerd en dat blijkt voor ons beter te werken. Ik kan niet oordelen over Amsterdam en Alkmaar.

    Daarnaast zal zeker een rol gaan spelen dat de vrijblijvendheid minder zal worden als je bepaalde trainingen wilt volgen.

    De verplichting om wedstrijden te rijden zal zwaarder gaan wegen, evenals het mogen volgen van de trainingen.

    We zetten daar echt op in, omdat we geen trainerstijd en -geld willen besteden op dit vlak aan renners die het wel leuk vinden, maar niet de ambitie hebben om door te groeien.

    De renners die dat niet willen kunnen op andere dagen en trainingsmomenten terecht, maar als je wil selecteren, en die weg gaan we op, dan moet je ook selecteren en zullen er per definitie

    afvallers zijn.

    Zoals ik het nu inschat gaan we beginnen met 20 sprinters, althans renners die hebben aangegeven die kant op te willen en een groep van 30 duurrenners.

    Melden zich voor die groep nieuwe renners, dan zal aan de onderkant een renner gaan wegvallen.

    Dat is jammer, maar zo werkt dat bij selecties.

    Blijkt de totale groep geen reden tot afvallers te hebben dan is dat de beslissing van de trainers.

    Er is hier al eens vaker geschreven, dat we werken volgens een wielerplan.

    Er moet een visie ontwikkeld worden om een beleid te kunnen maken.

    Laat je dat na, dan pluk je vroeg of laat de wrange vruchten daarvan. Planmatig werken is een absolute vereiste en we proberen telkens stappen te zetten.

    Garantie voor succes dus? Nee, dat bestaat niet.

    Het beleid moet uitgevoerd worden door trainers, mecaniciens en heel veel assistentie van derden.

    Daar gaan altijd sociale verhoudingen en problemen doorheen: kan ik overweg met de trainer? Kan ik overweg met de renner?

    Hoeveel gaat dat allemaal kosten?

    Bij ons is niet alles gratis. Soms moet je wat bijbetalen. Nooit overkomelijk veel, maar ook dat is gestoeld op de visie:

    Als het voor niets is, zal het ook wel niets zijn.

    Bovendien zijn voor ons de eerste kosten er een beetje uit.

    Maar er mogen ook eisen gesteld worden door de renners:

    Ze betalen ervoor en dan moeten wij ook waar voor dat geld bieden,

    Zo snijdt het mes aan twee kanten.

    Is het me waard om 2 uur op een avond in de auto te zitten voor die trainingen? enz. enz.

    Onze filosofie is eenvoudig:

    Dingen die renners niet willen, moet je niet doen.

    Dingen die renners willen, moet je koesteren en uitbouwen.

    Dingen die renners niet willen en toch nodig zijn om verder te komen, daar moet je die renners niet aan laten meedoen.

    We hebben vandaag ook weer gevraagd:

    Hoe is het gegaan, heb je iets geleerd, vond je het de moeite waard om te komen.

    Direct daar achteraan: je kunt je opgeven, als dat nog niet is gedaan voor donderdag 20 oktober Opening Europese Kampioenschappen.

    Leuk om te laten zien wat je op de Nationale Dernydag hebt geleerd.

    Nu toepassen.