In de door Patrick Kos gewonnen EK kregen René en Mathé 1.500sfr en 3 maanden schorsing door de UCI. Ik weet niet zeker of dit ook voor alle wegwedstrjden geld. Wat een enorme boetes, was waarschijnlijk niet voor te hard rijden…
De stayersport is aan corruptie-schandalen-gangmakers en renners die met elkaar in de slag zaten ten ondergegaan
De UCI zag geen heil meer in deze tak van sport. Ook nu nog gangsterpraktijken.
Jammer, Joske, dat Apeldoorn daar geld aan uit gaat geven.
Geld uitgeven aan een soort baanfietsen die aan de hartbewaking ligt en de gangmakers trekken er op deze manier zelf de stekker uit
Blamabel war die Leistung der internationalen Jury, die viel zu spät reagierte, als der bereits dreimal überrundete Holländer Matthé Pronk mit Schrittmacher René Kos — dem Vater des späteren Europmeisters – den bis dahin souverän führenden Schweizer Mario Birrer unfair blockierte. Erst als das Gespann Pronk/Kos wenige Minuten später auch Titelverteidiger Giuseppe Atzeni auf ähnliche Weise behinderte, erfolgte die Disqualifikation – zu spät für die Schweizer, die ihre Titelchancen bereits verloren hatten. Für sie war es ein schwacher Trost, dass der holländische Schrittmacher René Kos mit 1000 Schweizer Franken Geldstrafe und einer dreimonatigen Sperre bestraft wurde.
Schrittmacher-Legende Dieter Durst bemerkte dazu treffend: „Das kommt davon, wenn man Leute in der Jury einsetzt, die zwar alle möglichen Scheine des Europäischen Verbandes haben und mehrere Sprachen sprechen, aber vom Stehersport nicht die geringste Ahnung haben.“
Als we zo redeneren, kunnen we het hele sporten wel afschaffen.
In alle wielerwedstrijden gebeuren wel eens dingen die niet kunnen.
Ik denk even aan 1992 Barcelona.
Moet dan ook maar de puntenkoers wprden afgeschaft?
Ik denk aan de aankomst met Heppner en Voskamp of Henk Lubberding.
De tour maar afschaffen??
Incidenten zullen altijd blijven. De jury had gewoon eerder moeten ingrijpen, desnoods alles neutraliseren of stoppen als er niet wordt gedaan wat moet worden gedaan.
Ingrijpen, dat lijkt haast niet te mogen.
Wij gaan gewoon lekker stayeren en we zien wel wat men doet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?