Leon van Bon

• Het zal

Is baanwielrenner Leon van Bon geblesseerd omdat hij met een stok loopt ?

• Baanwacht

Breuk in dijbeen Van Bon

De val die Léon van Bon maakte in de Ronde van Overijssel heeft meer vervelende gevolgen gekregen dan gedacht. Bij een nieuw onderzoek is aan het licht gekomen dat er een breuk zit in het dijbeen, net onder de bal van het heupgewricht. Het bot is voor driekwart ingescheurd.

Léons uitleg: "Mijn dijbeen net onder de bal van het heupgewricht is voor minimaal drievierde gebroken. Alleen de binnenkant zit aan elkaar. Normaal zou dat drie schroeven betekenen, maar omdat het nu al drie weken op zijn plek zit gaan we dat niet doen. Het ziet er op zich allemaal redelijk positief uit. Verwacht wordt dat ik de training over drie, vier weken weer kan oppakken. Ik kan al wel fietsen, maar nog niet trainen.

Ik vond het allemaal slecht nieuws, maar toen ik hoorde dat de noodzaak van een heupprothese maar een haar gescheeld heeft. ben ik blij dat het hierbij blijft. Er bestaat alleen een heel kleine kans dat de bloedtoevoer in het bot kan worden belemmerd door de breuk. Dan is er een probleem, maar gelukkig ziet het daar nog niet naar uit. Daar ga ik ook niet vanuit, omdat het een minimale kans is."

Bron site: AA Drink

• Het

Oke, bedankt, sterkte met het herstel gewenst.