Theo Bos assistent bondscoach?

  • Erikjan

    Vandaag in het AD: Theo Bos wil Lars Boom in de achtervolgingsploeg. De laatste week is te lezen: “Theo Bos wil naar OS”, “Theo Bos wil naar wereldbekers” en dan vandaag weer dat ie Boom in de achtervolgingsploeg wil. Misschien maakt Bos wel zo'n progressie op de weg door dat ie volgend jaar van de Rabobank de tour moet rijden, die betalen hem tenslotte.

  • Sam

    Dan mogen de jongens zoals Veldt, vd Zwet Heimans en Huizenga de punten op de wereldbekers halen en de anderen met de eer gaan strijken. hoe zou hun reactie hier op zijn? Zouden Bos, Boom, Terpstra, Mouris ed vrij krijgen om ook in de wereldbekers te scoren? Hoe zo

  • DeRosa

    Bos heeft wel een hele hoge “ik wil dit en ik wil dat” gehalte als dit allemaal waar is wat er gepost is.

    Hoop dat de coach duidelijk een standpunt in neemt dat diegene die geen wereldbekers wil rijden ook niet naar de spelen gaat, op de lange duur is de baansport met dit soort gelegenheids renners helemaal niet geholpen.

  • Rob Duin

    De Rosa … kom op de sterksten moeten rijden op het WK en de OS dus als Boom, Terpstra, etc. willen rijden en mogen van hun sponsor ja dan nemen we toch de sterksten ! als ze sneller zijn dat de WB coureurs hups de sterksten…. we willen toch feest in het Hollands Heinekenhuis….

    En Theo Bos heeft dat allemaal wel heel goed in het snotje … heeft een berg ervaring opgedaan en is heel diep in de beugel geweest op de weg om tot wegrenner in de picture te komen … Dus in alle landelijk en regionale dagbladen kunnen we lezen dat het roer om moet en Theo vind ook dat de sponsors ook om moeten .. De Aussies en de andere grote naties Engeland inkluis demonstreren dat weg en baan heel goed samen gaan. En onze Marianne Vos heeft dat laten zien in Limburg dit weekeinde…… die houd de kachel wel brandend.

    Maar de mannen bij de knwu hebben nog een paar jaar nodig voor de ommekeer….. dus zullen we weer naast de pot …….. ssen.

    Voorbeelden genoeg hoe het beter kan en ook moet…. dus Theo Bos heeft gelijk… het roer moet om …. en www.bf-one.com heeft daar menig maal over gerept…. weg en baan moeten hand in hand samen gaan …. maar …. “Willen is kunnen ”

    gr. Rob Duin B) (Was Apeldoorn niet heel blij dat Theo Bos met Peter Schep aan de start stonden bij de madison ?)

  • Ben.S

    Rob Duin heeft een punt helemaal gelijk ,glazen toren moet om .

    geef er meer een kans en je zul zien dat we op spelen hoger scoren.

    groetjes Ben

  • Frans Rutten

    Er is niets op tegen, dat baanrenners hardheid opdoen door het rijden van wedstrijden op de weg. Dus qua trainingsaanpak opschuiven richting Australië. Maar de suggestie, dat wegrenners maar op elk gewenst moment een succesvolle overschakeling van weg naar baan kunnen maken, lijkt me minder reëel dan op het eerste gezicht (Theo Bos, Marianne Vos of ook Kirsten Wild) lijkt. Onlangs werd een proloog over 2km met 3 wegrenners gehouden op de wielerbaan van Cali. Vergelijk je dat met reële baanresultaten, ook al is dat dan met 4 renners, dan kom je toch tot onthutsende resultaten. Overigens als je superachtervolger Bobridge een proloog van vergelijkbare lengte laat rijden, dan is een overwinning ook geen sinecure voor hem, verliezen is zelfs reëler. Dus in de praktijk zullen succesvolle overstappen zeldzaam blijven. Aan bevliegingen, hebben we, met alle respect, en dan hoef ik niet voor de bondscoach te spreken, niets. Aan je entoesiasme doe ik niets af. De website bezoek ik nog steeds met plezier.

  • Herogewier

    Ga ook wel met Rob mee, Tis heel mooi een v/d Zwet / Heijmans enz.. maar als er gewoon mannen zijn die beter kunnen presteren op een OS en daar de mogelijkheden voor krijgen dan moet je dat absoluut doen. Het zijn prima renners die zich erg toeleggen opde baan, maar ook niet meer dan dat. Een Larts Boom heeft toch wel een groter motortje en als die de techniek onder de knie kan krijgen, is dat toch zeker het proberen waard om daar mee te gaan scoren Zeker als het renners zijn die als jongeren flink ervaring op de baan hebben opgedaan. Ze moeten eigenlijk de beloftes van Rabo ook veel meer in de winter op de baan laten komen, laat ze maar meedoen op de NK, zou hun zeker goed doen in hun ontwikkeling als renner em als ze later dan weer eens ingezet worden in een OS

  • Stayerslijn

    Tja Bos en de weg. Voorlopig heeft hij nog geen inhoud genoeg om in de madison echt potten te breken. Hij liet toch een behoorlijk aantal keren de aflossing lopen en was niet in staat om op de macht zijn rondes te draaien. Waarmee (net als Vosje op de puntenkoers) wel is aangetoond dat “even” overstappen van de weg naar de baan er niet bij is. Dat vraagt gewoon meer aanpassing. En de vraag is of de wegrenners bij Rabo (anders overigens dan die bij de Angelsaksische HTC, Garmin-Cervelo en Sky renners) die kans wel krijgen. Het is te hopen dat ze bij de Utrechtse Bank het afgelopen weekend de ogen niet in hun zak hebben gehad.

  • DeRosa

    Heel blij maar niet voor de toekomst.

    Dat weg en baan samen gaan kan wel kloppen voor sommige maar toch niet voor de sprinters en sprintsters, ik zie Anna Mears en Chris Roy ook geen wegwedstrijden rijden maar die zijn er wel puur voor de baan.

    Om de baan sport volwassen te krijgen dan moet er ook zo naar geleefd worden.

    De sterkste moeten rijden op de O.S. , hoe denk je dat dan te gaan afmeten als “de sterkste” alleen de grote kampioenschappen willen rijden en verder niet.

    Qualificatie zou moeten zijn dat wie de qualificatie punten bijeen rijdt ook naar de spelen moet gaan.

    Dat Theo Bos veel media aandacht trekt is bekent maar daar moet geen voorkeurs behandeling uit voortvloeien anders is dat geen verandering maar precies dat weer waar de baansport door in de problemen is geraakt.

    Sponsoren moeten het belang van de baansport gaan inzien ben ik helemaal mee eens maar dan moet de baansport eerst een volwassen aangezicht krijgen.

    Je voorbeelden van de Engelse en Aussie landen laten zien dat er alleen op de weg wordt gereden als training en voorbereidingen voor de baan, dus net andersom als nu bij ons lijkt te gaan gebeuren.

    Als je wilt dat er nieuwe aan was de baan op gaat moet je vooral niet een kleine elite de weg en de baan posities bezetten dan is er van spreiding en doorstroming helemaal geen sprake meer van.

    Wellicht met meer wedstrijden en meer trainen samen had Schep/Bos ook zilver of zelfs voor goud kunnen gaan, heb daar wel eens aan gedacht dan.

    Dat het publiek genoten heeft is een goede zaak en ik heb ook genoten van de dagen die ik erbij kon zijn maar het gaat nu ook over de toekomst van de baansport.

  • DeRosa

    Daar ligt nu het probleem, ze willen of mogen niet of kunnen niet het NK rijden of andere wedstrijden om hun baan techniek bij te schaven.

    De Aussies rijden op de weg als training voor de baan, de Rabo clan rijdt op de baan als winter training voor de weg.