Heel blij maar niet voor de toekomst.
Dat weg en baan samen gaan kan wel kloppen voor sommige maar toch niet voor de sprinters en sprintsters, ik zie Anna Mears en Chris Roy ook geen wegwedstrijden rijden maar die zijn er wel puur voor de baan.
Om de baan sport volwassen te krijgen dan moet er ook zo naar geleefd worden.
De sterkste moeten rijden op de O.S. , hoe denk je dat dan te gaan afmeten als “de sterkste” alleen de grote kampioenschappen willen rijden en verder niet.
Qualificatie zou moeten zijn dat wie de qualificatie punten bijeen rijdt ook naar de spelen moet gaan.
Dat Theo Bos veel media aandacht trekt is bekent maar daar moet geen voorkeurs behandeling uit voortvloeien anders is dat geen verandering maar precies dat weer waar de baansport door in de problemen is geraakt.
Sponsoren moeten het belang van de baansport gaan inzien ben ik helemaal mee eens maar dan moet de baansport eerst een volwassen aangezicht krijgen.
Je voorbeelden van de Engelse en Aussie landen laten zien dat er alleen op de weg wordt gereden als training en voorbereidingen voor de baan, dus net andersom als nu bij ons lijkt te gaan gebeuren.
Als je wilt dat er nieuwe aan was de baan op gaat moet je vooral niet een kleine elite de weg en de baan posities bezetten dan is er van spreiding en doorstroming helemaal geen sprake meer van.
Wellicht met meer wedstrijden en meer trainen samen had Schep/Bos ook zilver of zelfs voor goud kunnen gaan, heb daar wel eens aan gedacht dan.
Dat het publiek genoten heeft is een goede zaak en ik heb ook genoten van de dagen die ik erbij kon zijn maar het gaat nu ook over de toekomst van de baansport.