Opening wkbaan

• Erikjan

Wat te denken vd opning van het WK door Eddy Merckx en Sven Kramer? persoonlijk vind ik het een aanfluiting waarom niet door Nederlandse oud wereldkampioenen?? Tevens vind ik de ervoor ook minder. Tijdens bezoeken aan andere kampioenschappen (en dat dateert uit de jaren 70) gebeurde het op de eertse dag in dit geval woensdag voor aanvang van het avondprogramma.

• Peter

Helemaal mee eens Erikjan, Nederland ( Apeldoorn) ten voete uit. Een Belg en een schaatser hoe komen ze er op.

Belachelijk gewoon, Wij hebben geen Janssen en of Zoetermelk. Denk je dat de Belgen een Nederlander uit zouden nodigen.

• Frans Rutten

Nederlandse oud-wereldkampioenen? Die rijden gelukkig zelf mee! :D. Zoals kannibale Marianne, Boss Bos, en Teun Mulder.

• Erikjan

Beste Frans,

Als dat je kennis is van de historie van het baanwielrennen, duik dan nog even in de boeken en je zult versteld staan ….Spijtig dat ze geen ‘functie’..hebben in deze openingsceremnonie….

• Shevuno

Meervoudig wereldkampioen achter de grote motoren Piet de Wit zit alle dagen op de tribune ….. dus zijn ze wel aanwezig.

Maar als de renner aller tijden Eddy Merckx tijd vrij wil maken om naar Apeldoorn te willen komen … ik vind het een geweldig sportman en van mondiale allure… ja daar kun je de mensen wel voor op de tribune krijgen. En al onze wereldkampioenen die genieten ook van dit evenement … echt wel en die hebben nog voor volle tribunes gereden. Als we toch over Piet de Wit praten hij reed op het olympisch stadion in Amsterdam voor en uitverkocht huis en dat waren er zkr. 40.000…. kom daar nog maar eens om…

ik hoop dat het elke dag volle bak is … en de sfeer top…. want daar doen al die mensen het voor in Apeldoorn… Hulde …. voor de werkers…!!!!!

• Stayerslijn

Wat kunnen we hier toch verschrikkelijk zeuren op dit forum…… We willen allen de baansport op een hoger plan hebben (toch?) We willen allemaal meer aandacht voor baanwielrennen (toch?) En we willen allemaal een mooie internationale exposure (stayerslijn spreekt ook Engels) van onze nationale baantrots… Omnisport Apeldoorn. Dan komen er twee giga kanjers, (Eddie Merckx…. need I say more en Sven “binnenbocht” Kramer) en dan doen we dat eigenlijk af als prutsers en willen we Joop Zoetemelk (met een enorme internationale uitstraling) of Piet de Wit… Niets tegen die mannen, maar kom op nou…. Wake up! Het is een internationaal toernooi…. daar horen ook internationale personalties bij….

Ik wacht op jullie reacties….

• DeRosa

Eddy Merckx snap ik volkomen als oud groot wielrenner en ook op de baan maar…..Sven Kramer?

• liefhebber

Misschien heeft Sven Kramer wel dezelfde ambitie als jan Bos.;)

• Erikjan

@stayersline niemand doet die mannen af als prutsers, ik en met anderen hebben een Nationaal gevoel en vinden dat daar Nationale helden bij moeten zijn die die opening doen, oa Piet de Wit, René Kos, Gaby Minneboo, Martin Venix, Leijn Loevesijn, Sjaak Pieters/Lau Veldt (3e wk tandem hoe spectaculair) etc etc

• Stayerslijn

ok Erikjan ik begrijp het….nationale folklore dus….

Maar zonder dollen…. die mannen verdienen wel een plaats natuurlijk.