Dat is inderdaad de oplossing.
Het is toch jammer dat dit toernooi zo ondergesneeuwd is. Zoals eerder en elders geschreven is er voor de baancommissie KNWU werk aan de winkel. Ze moeten natuurlijk volgend jaar ook door gaan borduren op het WK dat in eigen land georganiseerd is. (ik las in een artikel dat 70% van de kaarten al verkocht is, dat betekend elke avond toch minimaal 4.000 toeschouwers in de zaal. (ik vraag me trouwens af of dat ook op woensdag en donderdag is… Stayerslijn heeft een passe-partout voor vrijdag, zaterdag en zondag).
Dat gaat dus een succes worden wat toeschouwers betreft, en als de prestaties dan ook meezitten, ja dan kun je gaan bouwen aan de toekomst….. kijk naar die kleine Honing, die toch die grote Looij voorblijft. Maar ook bij de nieuwkomers dienen zich grote talenten aan.
Daan van Norden fietst pas 1 jaar en wordt uitstekend 6e, Igor Hollemans komt ook vanaf Apeldoorn (net als Daan) en is als 1e jaar nieuweling net een jaar op de baan actief en wordt 8e. Bij de jeugd wordt Michel Bodegraven 2e, Fleur Nagengast 5e. Beiden pas dit seizoen begonnen met baanwielrennen. Zijn zij de voorboden van de inspanningen die Apeldoorn doet ten aanzien van de jeugd?
Een ding is zeker…. dit toernooi dient in december gefietst te worden (of begin januari) Al was het alleen al omdat de renners die “normaal” in Apeldoorn trainen ook een faire kans te geven. Dit jaar was de baan daar in februari ivm de atletiek “maar” 3 weken dicht, maar normaal is dat 5 weken, en kunnen die renners dus vlak voor hun NK niet meer gericht trainen.
Ik ben benieuwd voor volgend jaar.