Eindstanden NK omnium

• DeRaso

Eindstand NK omnium'; site Sportpaleis Alkmaar

Heren 1. Roy Eefting 2. Matthijs Buchli 3. Didier Caspers

Junioren: 1. Joost v.d.Burg 2. Leon Hofman 3. Jip Westra

Dames junioren: 1. Kelly Markus 2.Silvie Haakman 3. Daisy Rodenburg

Kampioen bij de nieuwelingen: 1. Nino Honigh 2. André Looij 3. Jeffrey Groot

meisjes nieuwelingen: ?

Volgend jaar hopelijk op een andere datum of combineren met het NK

• Joske

Wat een verrassing van Roy Eefting.

Viel al op bij het “grote NK” op de km.

Nu Nederlands Kampioen! Eerste seioen op de baan.

Wat goed voor de sport, de concurrentie kan niet stilzitten: Buchli en Caspers, toch geen kleine jongens op de baan, achter je laten.

Ook Nino sterk, wantAndré werd toch gezien als een van de allersterksten, alleen vandaag even niet de allersterkste.

Er zit wel degelijk toekomst in de baan.

• Thijske

DeRaso Schreef:

> combineren met het NK…

jaja dát is een mooie oplossing….

• Baanwacht

Beste Thijske,

Wat DeRosa voorstelt is ook mijn idee

In sommige landen o.a. Niuew-Zeeland. vindt het NkKomnium gelijk plaats met het grote NK

Voorbeeld: je schrijft je in voor het omnium en dan werk je de onderdelen af met de renners die die zich

voor de puntenkoers - scratch race - 4 km - 1 km hebben aangemeld. Ook daar ding je mee naar de titel Er moet dan een apart onderdeel

komen voor de afvalkoers) maak daar ook een NK van' en de 250 meter vliegend.

In Nieuw/ Zeeland doen ze dit al enkele jaren.

Zijn er series nodig dan zijn degenen die zich voor het omnium hebben aangemeld automatisch geplaatst voor de finale race

NOTE: Omnium riders are automatically entered for the individual events that form part of the Omnium. They are considered as qualified for the Final of scratch and Points races. Qualifying heats will be held for those riders entering for Scratch and Points races only to make up a maximum field for the respective Finals if the total combined entries exceed the track safety limit.

Vootbeelden Heren elite-/U23 1000m Time Trial FINAL (also Omnium 1)

Heren 15km Scratch Race FINAL (also Omnium 3)

Alj je wilt zal ik hun programma voor het NK hier plaatsen

Baanwacht

• Stayerslijn

Dat is inderdaad de oplossing.

Het is toch jammer dat dit toernooi zo ondergesneeuwd is. Zoals eerder en elders geschreven is er voor de baancommissie KNWU werk aan de winkel. Ze moeten natuurlijk volgend jaar ook door gaan borduren op het WK dat in eigen land georganiseerd is. (ik las in een artikel dat 70% van de kaarten al verkocht is, dat betekend elke avond toch minimaal 4.000 toeschouwers in de zaal. (ik vraag me trouwens af of dat ook op woensdag en donderdag is… Stayerslijn heeft een passe-partout voor vrijdag, zaterdag en zondag).

Dat gaat dus een succes worden wat toeschouwers betreft, en als de prestaties dan ook meezitten, ja dan kun je gaan bouwen aan de toekomst….. kijk naar die kleine Honing, die toch die grote Looij voorblijft. Maar ook bij de nieuwkomers dienen zich grote talenten aan.

Daan van Norden fietst pas 1 jaar en wordt uitstekend 6e, Igor Hollemans komt ook vanaf Apeldoorn (net als Daan) en is als 1e jaar nieuweling net een jaar op de baan actief en wordt 8e. Bij de jeugd wordt Michel Bodegraven 2e, Fleur Nagengast 5e. Beiden pas dit seizoen begonnen met baanwielrennen. Zijn zij de voorboden van de inspanningen die Apeldoorn doet ten aanzien van de jeugd?

Een ding is zeker…. dit toernooi dient in december gefietst te worden (of begin januari) Al was het alleen al omdat de renners die “normaal” in Apeldoorn trainen ook een faire kans te geven. Dit jaar was de baan daar in februari ivm de atletiek “maar” 3 weken dicht, maar normaal is dat 5 weken, en kunnen die renners dus vlak voor hun NK niet meer gericht trainen.

Ik ben benieuwd voor volgend jaar.

• Joske

Mensen, het wordt zeer op prijs gesteld zo constructief mee te denken hier op dit forum.

Zo moet/hoort dit ook gebruikt te worden.

We nemen de zaken in ieder geval mee naa r de vergaderingen die gaan volgen.

Blijf meedenken!