Ik las onderstaand bericht op de site van BF-One
Er gaan serieuze geluiden op bij de organisatie in Alkmaar om niet meer terug te keren op de dinsdagavond. Het is het laatste baanseizoen bewezen dat deze avond geen genoeg renners naar de baan doet komen om attractieve wedstrijden te laten verrijden.
Zondag misschien nieuwe populaire baandagen in Alkmaar !
Er wordt overwogen om met ingang van het nieuwe baanseizoen op zondag baanwedstrijden te organiseren ! De huidige verkeers spits van 16.00 uur t/m 19.00 uur. doet een hoop potentiële deelnemers afschrikken om naar de piste te komen als ze steeds worden geconfronteerd met files en de schrik om niet op tijd aanwezig te zijn voor aanvang van de populaires.
Alles is nog in prematuur stadium maar de dinsdagavond is voor goed passé en nieuwe mogelijkheden zullen worden besproken en zo spoedig mogelijk worden bekend gemaakt. Ook Amsterdam werkt met zijn aangekondigde programma op de zondagen dus zal er mogelijk ook samenwerking worden gezocht met die organisatie om niet elkaar in de wielen te rijden maar alles in het werk te stellen om de neerwaartse spiraal te doorbreken !
Kortom zo gauw er meer witte rook uit de burelen van Alkmaar komt dan zullen wij u op de hoogte stellen !
Mijn advies…… ga nu eens eerst met de 3 banen en de KNWU om de tafel zitten voordat er allerlei doldrieste beslissingen worden genomen. Ik zag ook al het programma van Amsterdam in een flits voorbij komen met in november en januari weer wedstrijden op zondag. Is er al gesproken met de andere banen over de programma's? Weten we al wanneer de kampioenschappen zijn? Waarom dan al dit premature gedoe!!! Wat een kleuterspel zeg. Op die manier komt er nooit een “baancultuur” in Nederland, ontwikkelen we talent voor de toekomst, maar stellen we “eigen huis” boven alles. Met dan de vraag of dat aansluit met de programma's en of er daadwerkelijk wel renners komen.
Luister nou eens naar dit dringende advies van Stayerslijn……… Ga met elkaar in gesprek voordat er weer van alles geroepen en agenda's al gevuld worden……