Fietsen aan de lantaarnpaal

• joske

Fiets promoot WK baanwielrennen Apeldoorn

Ruim 200 fietsen en vlaggen hangend aan lantaarnpalen maken de komende weken inwoners en bezoekers van Apeldoorn attent op de WK baanwielrennen in het Omnisport centrum. Sportwethouder Fokko Spoelstra hing dinsdagmiddag 15 februari symbolisch een van de eerste van deze 200 fietsen aan een lantaarnpaal op de kruising Zutphensestraat/Laan van Erica. De WK baanwielrennen hebben van 23 tot en met 27 maart plaats in Omnisport Apeldoorn. Ter gelegenheid van het mondiale wielertreffen kleedt de gemeente de stad aan met fietsen en vlaggen, onder het motto: ‘Apeldoorn gaat fietsen’.

Fietsen

Voor de aankleding van de stad gebruikt de gemeente afgeschreven fietsen. De fietsen hebben ruim een half jaar op diverse NS-stations in Nederland gestaan. De meeste zijn kapot en niet opgehaald door de eigenaren. De gemeente heeft de fietsen geschilderd in de Apeldoornse kleur groen en de nationale kleur oranje en stevig aan de lantaarnpalen bevestigd zodat ze weer en wind kunnen trotseren. Na de WK worden de fietsen naar de vuilstort gebracht. Zowel de fietsen als de vlaggen hangen langs de grote toegangswegen van Apeldoorn; Zutphensestraat, Europaweg, Arnhemseweg en Oost-Veluweweg.

Meer informatie over de WK is te vinden op: www.wkbaanwielrennen.nl of via www.twitter.com/wkbaan2011.

• Stayerslijn

Ik zag een foto…. leuk…

• koen

Ik zie de fietsen hangen maar krijg er bepaald geen WK of wielren gevoelens bij. Doet mij denken aan dat project op de Loolaan met die vogelhuisjes

• Joske

He, waarom hangen die fietsen daar?

Waarom doen ze dat?

Heb je dat al gezien? Er hangen fietsen aan lantaarnpalen, waarom is dat?

Er wordt al weer meer over het wk gepraat dan voordat die fietsen er hingen.

• DeRosa

Komt misschien ook omdat het WK steeds dichterbij komt dat er meer en meer over gesproken gaat worden

Zie wel de relatie met de fietsen maar niet dat ze aan lantaarnpalen moeten hangen.

• liefhebber

Maakt ook niet uit of de fietsen ergens staan of hangen. Als er maar over gepraat wordt. En hoor toch meer en meer dat in mijn omgeving er wel degelijk belangstelling voor dit WK is. Nu eerst Manchester en vanaf volgende week staat Apeldoorn boven aan het lijstje van de grote wedstrijden. Heb er al zin.

• Stayerslijn

Ik begrijp dat de kaartverkoop loopt als een tierelier. Het schijnt zaterdag al bijna helemaal uitverkocht te zijn, meer dan 70% van de plaatsen is dan al bezet. De onderste ringen zitten al helemaal vol op vrijdag en zaterdag. Je kunt dan alleen nog kaarten kopen voor de grote tribune (hoog en droog). verwacht nog wel veel “dagjesmensen”.

Het lijkt er dus op dat de hal redelijk tot zeer goed gevuld zal zijn tijdens alle dagen. Ik heb zelf een passe-partout voor vrijdag, zaterdag en zondag. Laat het maar eind maart worden!

• liefhebber

Je hebt altijd baas boven baas …… ik heb een passe-partout voor 5 dagen. Ik wil op dit forum wel over alle dagen mee kunnen praten.;)

• DeRosa

Gezellig druk gaat het worden en terecht. Kaarten hebben we gelukkig al.

Dat morgen Manchester begint een maand voor het WK is een hele goeie reclame en zeker voor de dagjes mensen.

Geloof niet dat mensen kaarten gaan kopen omdat er nu fietsen in lantaarnpalen hangen.

• DeRosa

(:D