Vandaag bekend geworden dat de zesdaagse van Brabant wordt verplaatst naar september 2011.
Meer info via onderstaande link.
http://www.zesdaagsebrabant.nl/Nieuwsbericht/62/Nieuwe_datum_voor_2e_Zesdaagse.html
Het zou te maken hebben met de “open verbinding” met de buitenlucht.
Die moest worden dichtgemaakt voor het wielerevenement. Daarvoor zouden doeken worden gebruikt (zeilen?), maar de brandweer is niet accoord met die “oplossing”.
Blijkt weer eens hoe lastig het is een hal die voor een ander doel gebouwd is, te gebruiken voor evenementen die ander eisen stellen.
Ook wat naïef gedacht daar in Tilburg “het gaat wel lukken” na het succes, want dat was het wel, van vorig jaar.
Bij ons in Apeldoorn waren ze ook naïef Joske vergeet dat ook niet. Bij ons lukt ook niet alles
Geen zesdaagse in 2010 want Priem en Libema hadden hun zaakjes, wat vaker voorkomt niet op orde
Geen ceuro's geen zesdaagse.
Of er in 2011 een dergelijke evenement komt valt te betweifelen
De gemeente, wij dus de belastingbetaler moeten ook al met o.a. geld van onze provincie het WK redden.
Een NK met een randgebeuren waar van alles beloofd werd maar dat weinig voorstelde
Buitenlande renners zouden op de piste verschijnen.Kennis maken met de baan, helaas niemand gezien
Een NK dat veel te lang duurde met wachttijden waar zelfs de NS van opkijkt!
Joske ik weet het het mooiste vermaak is leedvermaak ..niet doen
Heeft niets met leedvermaak te maken.
Zo zit ik toevallig niet in elkaar.
Ik heb al eens aangegeven dat Libema al veel verlies heeft genomen op financieel gebied.
Er zullen niet veel ondernemingen te vinden zijn die dat zouden hebben geslikt en toch weer aanzetten.
Tilburg heeft, voorzover ik weet, geen tekorten gehad bij hun zesdaagse en zou die ook niet hebben bij deze.
De Tilburgse hal werd ongeschikt verklaard door de brandweer ivm de brandveiligheid. Daarvan vind ik dat men dat wellicht eerder had moeten onderkennen, waardoor het verzetten van de zesdaagse niet had gehoeven.
Nu wordt het verplaatst naar september. Mijns inziens neemt men dan een risico, omdat het wegseizoen nog draait.
Dat scheelt wellicht toeschouwers en renners.
En nogmaals: met leedvermaak heeft het allemaal niet te maken
Nog even het “WK redden”
Er wordt hier niets gered.
De gemeente Apeldoorn heeft deze hal gebouwd en is nog altijd eigenaar van Omnisport.
Vanuit de gemeente is deze hal gebouwd met als doel Apeldoorn op de kaart te zetten op sportgebied en daarmee internationaal te scoren.
Dat zou o.a. moeten gebeuren met een WK en de gemeente en provincie hebben zich daarachter gezet, gezien de geschreven beleidsplannen van die tijd.
Dat de belastingbetaler daar aan betaalt is logisch als de overheid zich er mee bemoeit, maar die eenmalige bemoeienis bij het WK zinkt in het niet als je ziet hoeveel er wordt gestoken, door de overheid, in andere takken van sport.
In Apeldoorn wordt overigens niets in de voetbalsport gestoken, men heeft gekozen voor andere sporten: Baanwielrennen en atletiek
Als de gemeente niet zelf met de provincie had aangegeven dat men toch wel graag een dergelijk groot evenement in Omnisport wilde hebben is het de vraag of het er ooit zou zijn gekomen.
De toewijzing van de UCI lag er al, voordat Libema als expoloitant werd aangetrokken.
Er wordt dus niets gered, er wordt uitvoering gegeven aan indertijd gemaakte beleidsplannen
Dat niet iedereen achter zulke plannen staat nu er ook nog een crisis overheen kwam en Omnisport een on-Nederlands fenomeen is waar we aan moe(s)ten wennen is duidelijk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?