Oudjes achter de brommers in Alkmaar.

• Stayerfan

Had men in Alkmaar misschien nog de hoop dat er vanavond nog enkele

baanrenners met enige naam naar het Sportpaleis zouden afreizen dan

kwamen de organisatie en de enkele toeschouwers jammer genoeg bedrogen uit.

Met alle respect maar het waren de oudjes die achter de brommer plaats namen.

Het wil dit seizoen maar niet vlotten in het Alkmaarse Sportpaleis.

Met heimwee denken we terug aan enkele jaren terug, toen er wel renners naar o.a. het koppelomnium

kwamen en nu is het al het hele seizoen tobben.

(Ik vernam onlangs dat er nog 100.000 euro aan een energiemaatschappij betaald moeten worden

en dat die letterlijk het licht uit zouden kunnen doen!)

Triest voor de baansport in het Noordhollandse.

Is er dan geen Joske en de zijnen te vinden in Alkmaar en omgeving.

Wie het weet mag het zeggen maar het is om moedeloos van te worden.

Trainingen van Schenk worden druk bezocht maar voor wedstrijden laten de deelnemers het afweten!

Uitslag derny wedstrijd

1. Pieter Scheerens - gangmaker Ron Zijlaard

2. René Borst - René Kos

3. Patrick Kops - Willem Fack

4. John Burger - Cees Stam

• Sjaak

Beste stayerfan,

Natuurlijk triest dat het niet wil vlotten dit jaar in Alkkmaar. De oorzaak? Om nu te zeggen dat men een ‘Joeks’ moet hebben gaat me tever en doe je hier anderen tekort zoals de fam Kos en andere vrijwilligers die jarenlang de koppelomniums verzorgden. Joske heeft t geluk dat er voldoende vrijwilligers zijn wan hij kan t ook niet alleen!! Er is meer aan de hand in het Noordhollandse anders kan het niet zo zijn dat trainingen druk bezocht worden n wedstrijden niet. Kijk naar het Vélodrome dagelijks 10tallen op de baan en gelukkig dat t zondags weer beter gaat maarben daar ook geweest dat r nog geen 10 man op n omnium was. De oplossing voor Alkmaar? geen idee helaas misschien noord en zuidhollandse verenigingen betrekken?

• u

Beste Stayerfan,

Ik mij voorstellen als jij net zelf uit de luiers bent gegroeid, dat je wielrenners snel oudjes vind…

Als ik jouw uitslaglijstje bekijk, is de gemiddelde leeftijd 33, valt wel mee denk ik, dit is volgens mij een lager gemiddelde dan menig 6daagse….

Het is idd zeer treurig dat er wel veel renners komen voor de trainingen en niet voor de (gratis) wedstrijden. En als straks er geen wedstrijden meer zijn, begint iedereen te klagen!

• Rennert

Deelnemers met hun leeftijd:

Pieter Scheerens: 28

Rene Borst:26

Patrick Kops: 42

John Burger: 46

Edwin van Beek: ?

Martijn Don:17

Stijn Bankras:16

Richard Konijn: 39

Klaas van 't Veer: 39

Ate Bruinsma: 47

Wout Cevat: 57

Gert Sombroek: 40

Gemiddeld: 36.

Dat valt dus wel mee. Maar de spreiding is wel erg groot.

Niet alleen maar oudjes dus, wel erg weinig Elite/beloften (eentje slechts). Maar ik weet niet of dit alleen het probleem van Alkmaar.Er komen bij alle banen minder elites volgens mij. De populaires op de drie banen draaien grotendeels op jeugd t/m amateurs. Op elites kunnen die allang al niet meer vertrouwen. Elites lijken alleen wel naar de baan te komen als er : a)Veel prijzengeld is, b)het een NK is, en c) ze niet iets belangrijkers op de weg hebben (een duurtraining ofzo).

• John

Het is al een jarenlange tendens dat na de NK de banen ‘leeglopen’.

Renners gaan weer te weg op

• wielrennen

MH wie kan mij verder helpenik wil tegen een kleine vergoeding met een renner die voor een profploeg rijdt in zesdaagse de winterbaanen langs maar wie weet wat kost om de papieren te halen + derny m otor

ik 67 +gezond wie wil een gesprek met mij +int ervaring in binnen en buitenland voor de rest alle rijbewijzen ook voor renners bus of verzorging van renners vr . henk biest ridderker holland . .