Bejing

• Rob Duin

.Beste liefhebbers

Ik zie het met Hylke wel zitten en zijn progressie op het NK baan was het bewijs ! En gelukkig hebben we onze coach René die de touwtjes in handen heeft en niet wij !

En laten we wel zijn …. dat we alle mannen en vrouwen nodig hebben incl. Hylke om te scoren voor nu en in de toekomst. Er zijn weinig jonge mensen die zich volledig willen geven voor de piste…. dus laten we iedereen meerdere kansen geven om zich te kunnen bewijzen.. Dat is wat ik even wilde zeggen…. en voor de rest een fijn weekend…. en laten we nu eens beginnen om onze eigen namen te gebruiken … dat gedoe met nick names etc. … je vader en moeder hebben je een naam gegeven … wees daar trots op !

groet Rob Duin… een liefhebber van wielersport en vooral van de baan !

• peter

Ook Yondi is ziek thuis. Was de hele week niet op de baan. Had tijdens NK al beginnende keelontsteking en was ook tijdens de zesdaagse niet erg fit. Ziekt nu uit.

• DeRosa

En al een tijdje niet de vorm die hij zou moeten hebben, werken naar het WK is belangrijker dan Beijing

• nuancering

Wat belangrijk is plaatsing voor de Olympische spelen. In dat kader vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat toegestaan wordt aan Teun om wel de zesdaagse te rijden en revolution. Zelfde geldt voor Yondi. Dat beide ziek waren voor manchester doet er niets aan af.

Het team wat nu aan de start stond was op voorhand al kansloos. Op langere termijn is er echt wel potentieel. Of dat ook nog voor Yondi geldt is wel zeer de vraag gezien zijn totaal afwezige progressie. Tot voor kort wellicht de snelste man als derde rijder, maar Haak is gezien de prestaties op het NK toch een betere kandidaat.

• DeRosa

Dat de spelen het allerbelangrijkste zijn daar heb je gelijk in en omdat er op het WK verreweg de meeste punten te verdienen zijn is dit tournooi veel belangrijker dan de WB'ers.

Dat Teun en Yondi gereden hebben in Rotterdam en Manchester zal zeker goed overwogen zijn en de beweegredenen daar kunnen wij als prikkers en volgers niet over oordelen.

• Amsterdammer

Op lange termijn hebben we zowel in Yondi als in Hugo een prima man als derde rijder tijdens de teamsprint. Dat Hugo sneller reed dan Yondi op het N.K.wil nog

niet zeggen dat hij nu al de derde man moet zijn. De p.r van Yondi op de kilometer 1.03.480 heeft Hugo nog niet gereden. Misschien krijgen we ook bij het wielrennen bikes off. We zijn er alleen maar bij gebaat dat er gezonde concurrentie is en dat de beste van het moment rijdt. Wat dat betreft is de situatie behoorlijk verbeterd met de nieuwe coach en een ruime groep sprinters zoals Grieken, Buchli en haak. Daarintegen had Yondi het lange tijd behoorlijk moeilijk

in Alkmaar waar hij door Pieters niet bij de trainigen werd betrokken en alles op eigen houje deed met op de achtergrond wat adviezen van Bos en Mulder. Hij

zal nu echter met zoveel concurrentie en de juiste trainers om hem heen moeten laten zien waartoe hij in staat is.

Overigens ben ik het met Rob Duin eens dat eigen namen op dit prikbord het fijnste zou zijn. Zijn we ook van het anonieme afzeiken af van bepaalde renners, meestal uit de hoek van concurenten of van renners die het net niet gehaald hebben.

• John

@ Amsterdammer: “Overigens ben ik het met Rob Duin eens dat eigen namen op dit prikbord het fijnste zou zijn. Zijn we ook van het anonieme afzeiken af van bepaalde renners, meestal uit de hoek van concurenten of van renners die het net niet gehaald hebben”

misschien kan je dan beter niks zeggen :D Of hebben je ouders jou Amsterdammer genoemd?:D

• liefhebber

Niet weer hé.

We zijn hier om een discussie te voeren over het (baan)wielrennen en om elkaar nieuwtjes door te geven. Niet om contacten te leggen. Daar zijn andere sites voor. Wanneer we dit doen met respect voor elkaar dan maakt de naam niets uit. En dat er gefrustreerde renners of ouders reageren ….. so what. Vaak is wel te herleiden wie dat zijn of uit welke hoek het komt. En nogmaals, als er maar het respect voor elkaar aanwezig is. Dus nu niet hierop reageren maar gewoon zoeken naar nieuwtjes of je mening vertellen over het (baan)wielrennen.

• DeRosa

In beijing zouden Willy Kanis en Yvonne Hijgenaar starten in het sprint tournooi, nu zie ik alleen maar Willy Kanis in de uitslagen staan maar helemaal geen Yvonne Hijgenaar. Weet iemand wat er gebeurd is, gevallen of afgemeld of gediskwalificeerd?

• Frans Rutten

Hylke laat zich met zijn 200m tijd van 10,630 (23.) toch echt van zijn allerbeste kant zien. Verschil met nr. 1, Sireau pakweg zo'n 9 meter. Roy van den Berg in 10,420s.