Jeugdtoernooi Zaterdag 8 januari

• Stayerslijn

Antwoord is duidelijk Joske….. Het lijkt me ook dat we de jeugdelingen (=jeugd en nieuwelingen) zoveel mogelijk moeten laten rijden. Dan kunnen ze veel wedstrijdervaring in verschillende situaties opdoen. En dat het wellicht iets te kort is, dat is dan jammer. Kunnen ze in de training wel weer inhalen. Bovendien zouden al die nieuwelingen (ik tel er 17!) eens wat meer aan de populaires mee hebben kunnen doen. Gezien de uitslagen in zowel Apeldoorn als Alkmaar zie je ze niet veel rijden. Dit is denk ik weer een kwestie van een pot die een ketel iets verwijt.

• Herogewier

Ik ben het wel een klein beetje met trainer eens. Ik snap de problematiek wel goed, maar dan had er wellicht wat meer in de wedstrijdvormen geschoven kunnen worden. B.v. de verschillende reeksen keirin er uit halen en daarvoor de gecombineerde nwl/ nwl/dames koers. Dat leek ook prima te gaan, en dan had je daarvoor een wat verlengde wedstrijdvorm kunnen kiezen, want dan kost het veel minder tijd.

Vooraf was ik al wat verbaasd de keirin te zien in het programma van een duurtoernooi, heb er vooraf niet over geklaagd (ging mij verder ook niet aan :) ) dus ga er ook niet over klagen, maar wellicht wel voor volgende keer als er een duurtoernooi gecomuniceerd wordt ook echt de duurnummers in zetten.