De kritiek van en op Duin

• Toeschouwer

Als toeschouwer gister aanwezig op het kampioenschap op de baan.

Nu lees ik tot mijn verbazing dat de redactie (crew) van bf-one alleen maar kritiek heeft.

“ Het programma werd rap ten tonele gebracht en voor veel toeschouwers was het een grote brei en waren halverwege de wedstrijden compleet het verband kwijt. Echte baanfans lieten ons weten dat zo de baansport geen upgrade krijgt om meer baanfans te ontwikkelen.”

Wie zijn die echte baanfans?

Wat een onzin. Die Duin loopt de hele dag met een fototoestel rond, maakt mooie plaatjes

ziet dus geen wielrennen en bam een emmer stront over de eerste dag van het NK.

Laat dat fototoestel thuis. Kijk eens naar het wielrennen, neem op de tribune plaats of..

stuur Javelin

Een toeschouwer

• Stayerslijn

tjonge… vol verbazing las ik ook deze “tussenzin” in het commentaar van BF-one. Overigens op deze zo “up to date” site helemaal geen overzicht van wat er gebeurd is. Het programma is volgens mij duidelijk genoeg. Dat staat nu al een aantal dagen (volgens mij een week of twee) op de KNWU site, inclusief de starttijden. Dat er voor de toeschouwers “een grote brei” was…. tja als je het verschil tussen een keirin en een puntenkoers niet weet, dan snap je het niet. Maar het programma is tot op de minuut gevolgd en volgens mij ook prima verlopen. Als toeschouwer wist je precies wat er gebeurde.

Ikzelf vond te tweede halve finale van de keirin een hoogtepunt…. renners die alle kanten opvlogen (er schoot een renner uit zijn clip) en diverse “kwakken” werden uitgedeeld. Echte grote mannensport. En ook mooi dat er dus niet over “gezeurd” werd door de sprinters….. dat hoort nu eenmaal bij een keirin. En ook de puntenkoers voor vrouwen was een mooie wedstrijd om naar te kijken. Er gebeurde constant iets. En dat is toch waar je als publiek op zit te wachten. Kirsten Wild kwam ook helemaal “uitgepierd” de baan af, die titel was absoluut verdiend. Maar helaas geen inhoudelijk verslag op BF One. Alleen gezever in een tussenzinnetje. Jammer dat een site die veel betekende voor het baanwielrennen zo aan het afglijden is.

• Frans Rutten

Laat BF-One vooral (mooie) plaatjes blijven maken. De site heeft nooit uitgeblonken door een uitslagenoverzicht. Ik weet uiteraard ook niet waarop de kritiek van BF-One is gebaseerd. Wellicht toch een te strak schema zonder duidelijke pauze's? Want nu gevuld door scholenkampioenschappen. Ik kan me echter ook voorstellen, dat de rechtgeaarde baanliefhebber ook wel eens naar die “ukkies” wil kijken. Wat het publiceren van uitslagen betreft loopt Nederland echter fors achter.

• oma

jongens rustig duintje wordt ook dag je ouder .

Ga uitslagen tikken is leuker voor de thuis blijvers.wat kunnen jullie tikken .

Ga mooi op midden terein zitten en verslag je maken .

groetjes Oma

• blauwe lijn

De tijden 200 mtr. : Vrouwen

Kanis …. 11.437

Hijgenaar. 11.572

Als dit eenzame hoogte is? 1 tiende valt ook wel mee ?

• Frans Rutten

Je hebt toch een lang persoon van bijna 2 meter nodig om in liggende toestand het verschil in afstand tussen beide rensters te overbruggen. :D

• DeRosa

Op de 200 vliegend is het aanzienlijk maar 2 meter is wat overdreven.

• Frans Rutten

Het is zelfs meer. Ik heb het verkeerd berekend. Na 11,437s is Kanis weliswaar gefinished, maar moet Hijgenaar nog 0,135s.

200m Kanis 11,437 17,487

200m Hijgenaar 11,572 17,283

200m Hijgenaar 11,437 17,283 197,67m

Achterstand 0,1350 17,283 2,33m

200,00m

Strikt genomen is het nog meer, omdat Hijgenaar langzamer zal finishen dan haar gemiddelde 200m snelheid.

• berend

Ook dat ligt er aan hoeveel verval iemand heeft… je uitleg klopt helaas niet in die laatste zin. maar je berekeningen wel.

• Frans Rutten

Klassieke valkuil als je het niet doorrekent. :) Langzamer is niet automatisch meer afstand, want je “vergeet” dat de achterstand in tijd onverranderlijk blijft.