Gisteren na een lange dag Alkmaar weer terug in Apeldoorn. om 1 uur vertrokken, om 11 uur weer thuis….. Voor het eerst in jaren weer in Alkmaar geweest, na nu 3 jaar “verwend” te zijn met Omnisport.
Wat viel op…. Als begeleider van een jeugdrenners had ik het niet warm. De hele dag met de jas aan rondgelopen. Tijdens het fietsen vonden de renners het niet erg dat het iets “frisser” was, maar tijdens het wachten koelden ze wel af. Daarnaast brandden de helft van de lampen slechts. Boven het middenterrein was het licht geheel niet aan. Overdag geen probleem, maar vanaf 6 uur is het wel donker, en dan zit je daar toch een beetje in het half duister. Maar ook de helft van de verlichting boven de baan was maar aan. Aangezien ik zelf niet gefietst heb kan ik niet echt zeggen hoe dat was, maar zeker toen het buiten nog niet erg donker was (van 15-18 uur) leek mij de baan op sommige plaatsen, met name het tweede deel van de bocht na start/finish toch echt donker.
Ik heb er voor wat betreft de toekomst niet een goed gevoel aan over gehouden. Zeker niet toen ik hoorde dat er nog een uitstaande energienota was van meer dan een ton. (maar dat kan natuurlijk ook borrelpraat zijn.)