De Nederlandse taal wordt geweld aangedaan

• Beheerder Baanwielrennen

Voordat dit topic uit de hand gaat lopen wil ik vragen of iedereen het netjes en beleefd wil houden. Kritiek hebben is prima maar ik hoop dat het niet op schelden gaat uitlopen.

Ik kan wel zeggen dat deze berichten niet uit dezelfde koker komen, als beheerder kan ik dat namelijk zien.

Peter

Beheerder

• Frans Rutten

Al wat langer deden de geruchten de wandel gangen aan.. dat de BF-One website soms vermakelijke passages bevat.

Welnu: de geruchten zijn aangekomen.

Je hoeft geen neerlandicus te zijn om de zinsnede, geplukt van de BF-One website zelf nota-bene, waarmee ik de vorige post begon, als vermakelijk te beschouwen. Ik sluit daarom ook af met een zelf verzonnen onmogelijke zin: geruchten komen nl. niet aan.

Het lijkt me toch wel verstandig de diverse reacties in de context van dit topic te zien.

Dus het begrip rancune zou ik toch maar voor andere gelegenheden gebruiken.:)

• DeRosa

Je hebt gelijk @ Frans Rutten, ik denk dat ze het ietwat verkeerd begrepen hebben!

• Stayer

Ik woon op 250 km van Alkmaar vandaan en lees met alle plezier de artikels welke op BF-one verschijnen, ik heb nog nooit lang moeten nadenken waarover het gaat of wat er precies bedoeld word als je met de baansport verwant bent.

Misschien dat hier of daar eens een andere woordkeuze (uit de streek) staat vermeld dan sommigen misschien thuis zouden gebruiken, maar verder wie ergert zich daar nu over.

Laat ons liever toch blij zijn dat Rob Duin en zijn andere medewerkers regelmatig hun bijdragen leveren (op BF-one) of elders en dit toch wel vooral om het baanwielrennen bij het publiek te promoten.

Die spellingsfout of het andere woordgebruik neem ik er zelfs graag met plezier bij.

En ik denk dat velen ook blij zijn dat BF-one (vroeger baanfoto) daar al vele jaren hun best voor doet, want anders was er mogelijk niets, en schreeuwen sommigen hier op dit Forum weer dat er geen of te weinig nieuws is van de wielerbaan in Alkmaar.

• Herogewier

Wel goed blijven lezen Kees, absoluut geen rancune, maar juist een constantering dat bf-one een waardevolle site is gerund door enthousiastelingen. Wat je dus wel ziet is dat wellicht sommigen het moeilijk leesbaar vinden soms door welke wat voor reden dan ook. Maar dat is dus gewoon altijd lastig, een voorafcontrole zal in de regel leiden tot latere plaatsing. Er zal ook vast wel eens wat veranderd worden een dag later, maar wie wil er nu iedere dag stukjes na gaan pluizen of er niet wat fout in staat. Fouten en mindere schrijfstijl na een dag baankijken, fotos maken / verwerken en online zetten is ook erg logisch. Je bent dan vaak al vele uurtjes bezig kan ik me zo indenken en dan wil dat niet meer zo makkelijk en zijn wat fouten of wat moeilijk leesbare zinnen zo geschreven.

Daar is op zich dan ook niks mis mee, maar het wordt dus wel door sommigen opgemerkt en aangegeven dat het voor hen daarom soms erg lastig lezen wordt. Dat doet dan ook niets af aan de waarde die ze hechten aan de info die ze krijgen.

• Andre Peter

Op 22 nov gelezen op Bf-one:

Even inschrijven voor het koppelomnium van a.s. dinsdag 23 okt. 2010 ……………..

• Andere Andre Peter

Wie is Franco arvulli? Hij gaf wel de doorlag!

En wat zijn tribusnes?

(Baanwacht over Revolutions Manchester)

• Andere Andre Peter

Baanwacht 23 nov.:

Poolse sprinters nog altijd boos over diskwalificatie Adrian Zielinski.

Adrian Zielinski? Dat is toch een gewichtheffer?

• Frans Rutten

Het moet Damian zijn.

• DeRosa

Maar dan kunnen ze er toch wel boos over zijn! (:D