De Nederlandse taal wordt geweld aangedaan

• ex-leerling Baanwacht

Wat mij wel opvalt is het taalgebruik, schreef ik op 6 november op dit discussieforum n.a.v.het vertrek van Baanwacht bij b-one.one.

Ik merkte toen op:

Waarom laat bf-one zijn teksten niet redigeren.

Mijn advies

Laat je teksten of concepten eerst door iemand lezen die bereid is ze daarna in begrijpelijk Nederlands om te zetten.

Voor iets wat je zelf niet kunt moet toch hulp te vinden zijn, ook in Noord-Holland.

Nu staan dezelfde ‘ teksten’ nog op de site van het Alkmaarse Sportpaleis.

redelijk simpel = vrij eenvoudig

verzegt=verzegd

netwerken is geen item maar een manier

Wat is er mooier als=wat is er mooier dan

Het is slechts een kleine greep uit de vele fouten!

Heel veel taalfouten (spelling) en de zinsbouw laat ook te wensen over.

Is er dan niemand in Noord-Holland die de redactie op zich kan en wil nemen.

• DeRosa

pffffffffffff…….gaap !!!!

• HarrieH

Zelf schrijf je ook niet bepaald foutloos.

Bovendien voeg je inhoudelijk niets toe.

• joopie

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de teksten van BF-One vaak heel slecht geschreven zijn.

Echter, ik ben wel blij met het brengen van het baannieuws. Soms vind ik het dan ook jammer dat ik geen wijs kan worden uit de teksten, omdat het gewoon zo slecht opgeschreven is.

• dirk

Je snapt toch wat er staat. en lees het anders niet.

• Herogewier

Lees nog eens die tekst van joopie, oh, je snapte niet wat er stond, dus las het niet. :)

Tis altijd een moeilijk punt natuurlijk, de enthousiastelingen zijn weer net wat minder in de taal, moet je het eerst laten nakiken (door wie?) ben je toch altijd zo weer eendag verder voor je het er op kan zetten. Toch een achteraf controle zou niet gek zijn natuurlijk, iemand die er af en toe ff doorloopt om de boel weer bij te werken.

• mexicano

Ook ik vind de teksten niet altijd even prettig leesbaar. Slecht lopende en te lange zinnen, spelfouten, soms onleesbaar. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om iemand te vinden die het even doorleest en aanpast voordat het op de site geplaatst wordt?

• DeRosa

Mocht je helemaal niets uit de tekesten weten op te maken dan vrees ik dat je ook helemaal geen benul hebt over welke sport het gaat op deze site.

Beter eerst goed nadenken welke site je nodig hebt of wil inkijken voor berichten van je favoriete sport, vergeet niet dat bf-one.com een uit de hand gelopen hobby site is.

• Frans Rutten

Al wat langer deden de geruchten de wandel gangen aan.. dat de BF-One website soms vermakelijke passages bevat.

Welnu: de geruchten zijn aangekomen. :)

• Kees Soutendijk

Ik ken de heer Duin van bf-one niet. Zie hem wel eens lopen met zijn camera op het midden terrein van de baan in Alkmaar. Een man die plezier heeft in het baanwielrennen en nog meer plezier heeft in het maken van foto’s van het baanwielrennen. Bij deze foto’s plaatst hij dan een verslag zoals hij het allemaal beleefd heeft. Dit wil hij dan delen met anderen. Dat delen met anderen doet hij door het allemaal op een site te plaatsen. Gezien de reactie kijken er veel mensen naar deze site. Wanneer je het dus kunt waarderen wat de heer Duin doet kom je terug op de site en anders kom je niet terug op de site. Het lijkt zo simpel allemaal.

Je mag dan best eens kritiek uiten over iets wat je opvalt maar ook niet meer dan dat. Wanneer je echter een rancune niet in bedwang hebt, probeer je iemand met je kritiek onderuit te halen. Je beseft dan niet dat je daardoor dus jezelf hiermee onderuit haalt.

Krijg heel sterk het gevoel dat het schrijven van Frans Rutten, Mexicano, Herogewier, ex leerling en Joopie uit dezelfde koker komen.

Of je kijkt niet op de site van bf-one of je begint een eigen site.