Uitslag dernywedstrijd Alkmaar

• Spurter

Uitslag 1e dernywedstrijd in Alkmaar dinsdagavond 16 november.

Grote finale over 20 km

1. Jeff Vermeulen - Ron Zijlaard

2. Patrick Kos - Willem Fack

3, Geert Jan Jonkman - Herman Bakker

4, Mike Bond - Klaas Balk

5, Tim van der Zanden - Cees Stam

6. Pim Ligthart - Dick de Haas

7. Bob Stöpler - Sam Mooij

8. Patrick Besteman - René Kos

9. Bram Imming - Klaas Balk

Volgende westrijd staaat gepland voor 28 dec. Tijdens het NK in Apeldoorn?

• tureluur

Ik weet niet of het de toeschouwers is opgevallen, maar er werd ook nog een sprint programma afgewerkt door een dertigtal renners.

Het was een schoolvoorbeeld waarom jonge renners tegenwoordig geen baanwedstrijden meer rijden. Wij waren 4 uur van huis voor 8 rondjes in een door uitlaatgassen blauw staand Sportpaleis.

De uitslag werd uiteindelijk door niemand serieus genomen, dat zal ook wel de reden zijn waarom de uitslag nergens is terug te vinden.

Volgende keer gaan we maar weer trainingsrondjes rijden op Sloten.

• Sprinter

Grappig dat Klaas Balk met zowel Bram Imming als Mike Bond heeft gereden en dat de renners blijkbaar met zijn tweeën niet bij elkaar konden blijven en op plaats 4 en 8 zijn geëindigd. ;)

tja… als sprinter zijnde weet ik dat een sprinttoernooi nu niet een van de meest flitsende (qua tijd) onderdelen is van het baanwielrennen. Maar beste tureluur… (dat wordt je overigens van stayerwedstrijden en niet van sprinten)…. Part of the game. En als je het beter kunt (wat ik nadat je deze kritiek levert zeker geloof)….. doe het dan…. Organiseer flitsende wedstrijden in Amsterdam. Maar sta niet te zeuren dat je in het vervolg maar trainingsrondjes gaat rijden. Want dan ben je pas een echte loser. Waar train je dan voor?

Dit alles indachtig bekende oud-hollandse spreekwoorden zoals “wie de schoen past, trekt hem aan” of “De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet” of “ beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald”.

Maar hou op te klagen…. Doe iets!!

• tureluur

Spurter,

Snelle reactie, je doet je naam eer aan ;)

Ik weet het klagen, is niet de meest positieve benadering van een probleem.

Maar het was eigenlijk meer een constatering, waarvan ik hoop dat de organisatie die oppikt. Het zelfde programma staat namelijk nog een paar keer op de kalender van Alkmaar. En het mag toch duidelijk zijn dat de sprinters met dit programma in de verdrukking komen.

Om aan een jonge renner te vragen om zelf wedstrijden te organiseren, is misschien iets te veel van het goede. We hebben nog maar net de weg naar de wielerbaan gevonden.

Maar het verbaast ons wel dat wielerbanen zoals Alkmaar en Sloten, met zoveel ervaring, moeite hebben om een kalender (en programma) in elkaar te zetten.

Voor alle duidelijkheid, er wordt door ons zowel getraind op Sloten als in Alkmaar en zijn op zoek naar leuke wedstrijden om de winter door te komen. Het maakt ons niet zoveel uit of die wedstrijden in Sloten, Alkmaar of Apeldoorn zijn. En we weten inmiddels dat je met sprintwedstrijden niet veel rondjes rijdt, maar het was afgelopen dinsdag zelfs voor een Sprinter (/ Spurter?) wel erg summier.

Ik weet overigens nog steeds niet wie er dinsdag gewonnen heeft.

Dat maakt van ons allemaal eigenlijk een “loser”.

• Rennert

Ik denk dat de organisatie zich een beetje verkeken had in het aantal deelnemers, waardoor het sprinttoernooi erg lang duren.

Omdat de dernywedstrijden al nagenoeg vaststonden, was de enige mogelijkheid om te snijden in het sprinttoernooi. Maar het was inderdaad wel wat karig, en ik had op z'n minst nog wel een keirin verwacht (er waren derny's genoeg!).

Zelf heb ik meegedaan aan de dernykoers, en vond dit zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht kan dit programma nog iets ingekort worden door meteen de elite/belofte en de amateurs te scheiden.

• joske

Superpopulaire Maandag 22 november

19:00 uur tot 22:00 uur.

Snelheids en Duurprogramma.

Categorieën:

Vrouwen/Junior-vrouwen/Nieuwelingmeisjes/Nieuwelingen

Elite/Beloften/Junioren/Amateurs

Vrouwen/Junior-vrouwen/Nieuwelingmeisjes/Nieuwelingen

Duur:

Scratch

Dernykoers

Puntenkoers

Afval 20 ronden. (1e wedstrijd).

5 minuten + 5 ronden.

30 ronden 5, 3, 2, 1 punt.

Met eventueel 2 kruisjes (OPTIE).

Snelheid (Sprint):

Scratch

Kampfsprints

Keirin 8 ronden (1e wedstrijd).

Minimaal 5 man. Series maken. Grote groepen

Uitslag Scratch als indeling voor de volgende wedstrijden gebruiken.

Kwalificatie + series.

Elite/Beloften/Junioren/Amateurs

Duur:

Scratch

Dernykoers

Koppelkoers

Afvalkoers 30 ronden (1e wedstrijd).

8 minuten + 5 ronden.

15 minuten + 10 ronden.

10 minuten

Snelheid (Sprint):

Scratch

Kampfsprints

Keirin 8 ronden (1e wedstrijd).

Minimaal 5 man. Series maken. Grote groepen

Uitslag Scratch als indeling voor de volgende wedstrijden gebruiken.

Kwalificatie + series. Grote en kleine finales. Grote groepen