afstemmen baankalenders

• Sprinter

Het is moeilijk om samen te werken:

Zaterdag 20 november

Alkmaar:

Programma Zaterdag 20 november

Op zaterdag 20 november is er een kwalificatie wedstrijd voor de jeugd en nieuwelingen voor het Nederlands kampioenschap. Over aanvangstijden en programma onderdelen volgt nog nader bericht en zal zo spoedig mogelijk via de website van het Sportpaleis Alkmaar worden bekendgemaakt.

Apeldoorn:

Landelijk Jeugdtoernooi Sprint Baan

Alle categorieën + Nieuwelingen en Nieuwelingen-meisjes

Aanvang 10.00 - 15.00 uur

Deelname kosten 5,00 euro

Op twee banen twee wedstrijden voor de jeugd (op alkmaar alleen NWL en JEUGD 6 & 7, in Apeldoorn JEUGD alle categorien en NWL)

Daarnaast in Alkmaar 's avonds NK stayeren.

zondag 21 november:

Sloten:

Jeugd t/m Elite kunnen weer terecht bij het Velodrome 21 nov.

Velodrome op Zondag gaat weer draaien en we weten dat is een gefixeerde formule: voor alle categorieën Jeugd cat. 1 (is v.a.1 okt. cat.2) t/m 7 (is v.a. 1 okt. 1e jrs Nieuweling), Nwl. (J+M), Jun. (V.M..) U23, Elite (V+M) en Amateurs.

Afhankelijk van het aantal renners die zich melden rijden ze op de zondagen een Omnium, Derny's en besluiten de dag met een Koppelkoers.

Kortom een leuk gevarieerd programma voor hen die liever niet door de sneeuw heen willen baggeren !

Waar blijven die renners toch bij die wedstrijden?

• Herogewier

Waar kan je dat programma van sloten eigenlijk vinden ?

En voor het baanseizoen een districts(baan) vergadering voor de wedstrijden zou inderdaad niet gek zijn :)

• oor

Deze zou moeten staan op www.velodrome.nl/kalender

Nu staat er nog alleen een wisselend programma voor jeugd en alle overige catagorien.

Zij rijden om en om hun programma

• joske

Baankalendervergaderingen worden altijd gehouden.

Aandere redenen zijn de oorzaak van overlappingen.

Noem er één: je moet dan wel op die vergadering aanwezig zijn en weten wat je gaat of wil gaan doen en gedaan moet worden.

• dirkzz

Ik voel hier enige rancunen

Wat bedoel je nu precies Joske door het te vertellen is het misschien op te lossen

• Sprinter

Ik begrijp uit de woorden van Joske dat er dus geen enkel overleg is tussen de banen. Het is er wel…. maar men (wie?) komt niet. Of men(wie?) is er wel maar heeft nog geen invulling voor het nieuwe seizoen. Dat is toch een kwalijke zaak. Lijkt me iets voor de KNWU (Henk van Beusekom? die zou vanuit zijn verleden op zijn minst een baanhart moeten hebben heb ik gehoord) om voor volgend seizoen (of zelfs de tweede seizoenshelft) op te pakken.

Of is het anders Joske?

• joske

Van rancune is geen sprake, althans niet zover ik weet.

Er is een baankalenderoverleg geweest, maar het is lastig als niet iedereen weet welk programma men wil aanbieden en op welke dagen. Er blijven bij de vergaderingen dan open eindjes die nog aan elkaar geknoopt moeten worden.

Dat komt er dan niet van en gaan de banen zelf zaken invullen waardo0or overlappingen gaan ontstaan.

Bij overleg over andere baanonderdelen was niet elke baan vertegwoordigd en dat is dan niet bevorderlijk om het afgestemd te krijgen.

Er is een baancommissie olc Leo Peelen en er is een coordinator Baan bij de KNWU

Het ligt in de lijn dat zij dat nu gaan oppakken. Leo is betrekkelijk nieuw en Floor Kok natuurlijk helemaal nieuw als opvolgster van Nick Braakman. Zij zal het noh in de vingers moeten krijgen, maar ik ben gezien de laatste besprekingen met de KNWU optimistisch over het vervolg.

Ik vind het logisch dat men aan een baan erbij moet wennen, vooral als de verwachtingen over wat daar dan niet zou gebeuren meer voor de hand lagen dan de verwachting dat er zo'n groot aantal activiteiten zou worden ontplooid.

Eerlijk is eerlijk, dat hadden wij wel gehoopt, maar ook niet direct verwacht, maar de ontwikkelingen en de grote aantallen deelnemers heeft ons verrast.

Dat zal zich nog moeten stabiliseren, de hype gaat er wellicht wat af, al hopen we dat niet, maar het is een normaal verschijnsel dat er golfbewegingen op zulk gebied zijn.

Kijk maar hoe weinig mensen op dit moment bij het schaatsen zitten. Kramer-weg effect?

• joske

Nog toe te voegen.

Wij werken in Apeldoorn binnen de vereniging wel aan een visie die we hebben neergtelegd in een wielerplan, waarvan we na drie jaar het tweede deel gaan injvullen.

Het eerste deel bestond vooral uit het materiaal voor elkaar krijgen en mensen recruteren om de visie te gaan vorngeven.

Dat is allemaal redelijk gelukt en deel twee begint na de WK.

Dat grijpen we aan om samen plannen uit te werken om te komen tot een steeds meer internationaal gerichte wedstrijden.

De aanvang daarvan was de Junioreninterland, daar is dit jaar de Eliteinterland bijgekomen en maken we een grote stao met het WK.

Als vast anker had daar het NK in moeten zitten.

De Zesdaagse is geen uitgangspunt van ons geweest om te organiseren, maar wel een mogelijkheid om ervaring op te doen.

Wij betreuren het dat Libema het niet heeft willen/kunnen doorzetten, maar dat doen ze zelf ook. Helemaal onbegrijpelijk kan ik het ook niet vinden.

Na het WK zijn er plannen om Internationaal uit te breiden, maar dat ga ik niet hier neerleggen.

Wanneer het allemaal dan niet kan dan is dat niet zo leuk om te moeten meedelen.

Maar net als nde voorbereidingen om te kunnen starten in betrekkelijke rust zijn gedaan, zijn we in de schaduw bezig om te kijken wat en hoe we verder gaan na het WK/

• Sprinter

joske Schreef:

——————————————————-

> Nog toe te voegen.

> Wij werken in Apeldoorn binnen de vereniging wel

> aan een visie die we hebben neergtelegd in een

> wielerplan, waarvan we na drie jaar het tweede

> deel gaan injvullen.

Mooi om te lezen dat er wel degelijk een visie en een plan in Apeldoorn ligt, waarlangs gewerkt wordt. Ik vraag me af in hoeverre de andere banen dat ook hebben.

> Dat grijpen we aan om samen plannen uit te werken

> om te komen tot een steeds meer internationaal

> gerichte wedstrijden.Na het WK zijn er plannen om Internationaal uit te

> breiden, maar dat ga ik niet hier neerleggen.

Dat begrijpen we zeker Joske…. de teleurstellingen het afgelopen jaar (EK Junioren niet… Zesdaagses die verdwijnen als sneeuw voor de zon) leren dat je beter het goed kunt voorbereiden en dan pas dat melden dan met veel tamtam komen en dan blijkt het niet te lukken.

> Maar net als nde voorbereidingen om te kunnen

> starten in betrekkelijke rust zijn gedaan, zijn we

> in de schaduw bezig om te kijken wat en hoe we

> verder gaan na het WK/

Ik zou zeggen… ga zo door. Voor het eerst dat ik hier op het forum sinds tijden iets lees over visie, toekomst, rustig opereren. Ik hoop dat De Adelaar daarin niet helemaal alleen staat en ook hulp krijgt van grote broer KNWU. In retrospectief zie ik nu ook inderdaad de ontwikkeling die Joske schetst. Dit jaar de Elite-interland…. maar ook topwedstrijden, superpopulaires, jeugddriedaagse, diverse jeugdtoernooien… het wordt inderdaad steeds een stapje meer in Apeldoorn. Ik hoop dat ze het volhouden daar.