Vandaag NK amateurs: 483 toeschouwers geteld.
Preima en enerverende wedstrijden gezien. Mooie reclame voor de sport geweest.
bijna 500 toeschouwers Das mooi. Tja en dat het veel familie is….. is dat bij een sport als pak hem beet handbal anders? Staan er langs het voetbalveld ook niet het merendeel familieleden te kijken? En dan commentaar op de speaker? Volgens mij is Hans van Bon een van de best geïnformeerde speakers, zeker op de baan. Weet van alle renners details. Zelfs van jeugdrenners houdt hij bij wat ze doen en hoe ze presteren en deelt dat met het publiek.
Maar het aantal sprinters legt inderdaad (zie andere discussie) het probleem bloot. Is er eens een leuke wedstrijd…. zijn ze er niet. Maar hoe je dat oplost? Ik heb daar in weer een andere discussie al aangegeven dat je vanaf de jeugd weer moest gaan opbouwen. Vandaar dat ik het initiatief van Hans van Bon voor de jeugddriedaagse zo goed vond. En hij heeft daarbij met zijn enthousiaste commentaar de renners ook nog eens een goed gevoel mee gegeven. En dat heb je nodig om de jongens en meiden ook later nog naar de baan te laten komen. Ik hoop dan ook van harte dat de activiteiten die Apeldoorn ten toon spreidt worden gevolgd door de andere banen. Daar lijkt het echter tot op heden nog niet op.
Voorbeeld. Volgende week is de kwalificatiewedstrijd Jeugd NK in Alkmaar, samen met het NK Stayeren. Daar zou je toch al informatie van verwachten. Op zijn minst bijvoorbeeld een aanvangstijd. Maar ik heb tot heden nog helemaal niets kunnen vinden…… Weet je geen tijd, dan kom je ook niet kijken Toch?
Daarnaast houdt Apeldoorn nog twee hele dagen een Landelijk Jeugd Toernooi, een met sprintwedstrijden, en een met duurwedstrijden. Op de andere banen zie ik wat dat betreft geen enkele acitviteit. Ja in de populaires worden wat jeugdwedstrijdjes gestopt, maar dat was het dan. Jammer. Gemiste kansen.
Martin heeft gelijk….. de informatie die de banen (ook Apeldoorn is niet altijd even snel) leveren is af en toe om te huilen……. Dit staat er over de kwalificatie NK voor Jeugd en Nieuwelingen op de site van het Sportpaleis Alkmaar:
“Op zaterdag 20 november is er een kwalificatie wedstrijd voor de jeugd en nieuwelingen voor het Nederlands kampioenschap. Over aanvangstijden en programma onderdelen volgt nog nader bericht en zal zo spoedig mogelijk via de website van het Sportpaleis Alkmaar worden bekendgemaakt.”
Als je nog 6 dagen voor deze wedstrijd zit (ik ga er ook met mijn zoon heen) dan krijgt de term “zo spoedig mogelijk via de website van het Sportpaleis Alkmaar worden bekendgemaakt.” toch een hele andere betekenis.
Qua publiciteit is er nog veel werk aan de winkel. Dan is de site van De Adelaar hoewel soms niet alle info correct of op tijd is een heel stuk informatiever. En gebeurt er daar altijd wel wat. Ik kan dat van Alkmaar en Sloten helaas niet zeggen…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?