Iljo mag starten in de 6 daagse van Gent .
De zaak wordt opgeschort tot april .
De site bf-one, die ik vanuit België vaak bekijk, zwijgt over de terugkeer van landgenoot Ilko Keisse in ons zesdaagse.
Maar goed ook als je weet hoe Iljo door Kübler werd geschoffeerd!
Grote koppen en meleur in de baanwielrennerij nu Iljo Keisse is betrapt op doping tijdens de zesdaagse van Gent wat het ook moge zijn. Maar reken erop dat deze beschuldiging niet zomaar uit de lucht gegrepen is. De onderzoekers brengen dit niet naar buiten als er een flauw vermoeden bestaat nee het is zo en we schrikken er wel van.
De Belgisch hoop in de zesdaagse wereld is zomaar onderuit gehaald door controlle en dat doet zeer, daar hoef je niet eens een Belg voor te zijn. We gaan er van uit dat de mannen in de zesdaagsen hun grensen weten en daar niet overheen gaan.
Maar niets in minder waar de grens is door Iljo Keisse overschreden en zijn ploegleiding heeft hem meteen op non actief gezet. De verdachte Keisse wilde nog wel in de vroege voorjaars klassiekers gaan uitblinken, als alles gaat zoals het gaat dan is er geen ontkomen meer aan en moet Iljo veel gaan trainen zonder aan wedstrijden deel te mogen nemen.
Jammer allemaal voor een klasbak als deze jonge Belg die veel supporters kent en sympathiek overkomt. We zien dat dit allemaal geen garanties zijn dat je idool ook serieus met zijn sport omgaat, Keisse moge dan een vedette zijn maar wel met een smet op zijn CV.
Omgeving Gent Schreef:
——————————————————-
> De site bf-one, die ik vanuit België vaak bekijk,zwijgt over de terugkeer van landgenoot Ilko Keisse in ons zesdaagse.
>
> Maar goed ook als je weet hoe Iljo door Kübler werd geschoffeerd!
Heb alle respect dat je zeer grote waardering en bewondering hebt voor je idool en dat je hem uiteraard ook steunt, maar we leven nog steeds (gelukkig) in landen van vrijheid van mening en pers hé.
Niet iederéén hoeft ook niet jou mening te delen, maar mag gerust er een andere opinie of twijfels over deze zaak of iets anders hebben.
Dat Keisse nu mag startten in Gent heeft hij vooral te danken aan 2 (dure gerenomeerde) topadvokaten welke in deze zaak al van de ene procedureslag naar een volgende hebben gepleit, en als zij dan graag hiermee tot het uiterste willen gaan waarom zou de tegenpartij (UCI, WADA) dan dan ook niet mogen doen ?.
Dat deze zaak ook allemaal zolang aansleept is dan ook de schuld van Keisse zijn topadvokaten welke alle procedures (stalen) van begin af aan in twijffel trokken, en eens dat niet gelukt waren de rechtten van verdediging geschonden, kregen zij de uittrekssels in een vreemde taal en bla-bla enz.
Nu is de schorsing voorlopig opgeschort, dus is helemaal nog niet witgewassen of kwijtgescholden en loopt nu zelfs nog de kans deze maanden van opschorting later terug extra aangerekend te krijgen.
Het is toch in NL tenminste altijd zo dat iemand onschuldig is tenzij het tegendeel bewezen is. En dat is bij Iljo tot dusver niet zo, daarom is hij - en terecht - tegen de sancties in beroep gegaan. Ik vind het als liefhebber voor de sport (en ook voor Iljo) heel erg treurig dat men een zo'n goede jonge rijder ‘vasthoudt’ om niet te mogen rijden door de procesgang (hij doet dat natuurlijk ook niet voor Jan met de korte achternaam als hij zou weten dat hij 100% schuldig is) steeds maar te traineren.
Ik hoop aan de ene kant dat Iljo een pracht 6-daagse rijdt en in het Kupke gaat winnen!!!!!!! (tu) Iljo
liefhebber Schreef:
——————————————————-
> Het is toch in NL tenminste altijd zo dat iemand onschuldig is tenzij het tegendeel bewezen is. En dat is bij Iljo tot dusver niet zo, daarom is hij en terecht - tegen de sancties in beroep gegaan.
Met alle respect, beste “Liefhebber”, maar ik weet niet welke media jij volgt. Waar jhaal je het uit (en hoe weet jij dat ?) dat Iljo Keisse nschuldig is etc. en Iljo Keisse is wel degelijk betrapt met niet 1 maar zelfs 2 verboden stoffen in zijn lichaam. nadat men hier eerst is gaan pleiten over restantten van supplementen (ondertussen ook al afgezaagd) en bla, bla, dus onbewust in het lichaam door de schuld van de fabrikant is hij uiteindelijk in beroep dan toch geschorst. Iljo Keisse is dus momenteel NIET onschuldig, ook NIET witgewassen, enkel is zijn schorsing voolopig (en toevallig een week voor de Gentse zesdaagse ???) voor 6 maanden opgeschort.
liefhebber Schreef:
——————————————————-
> Ik vind het als liefhebber voor de sport (en ook voor Iljo) heel erg treurig dat men een zo'n goede jonge rijder ‘vasthoudt’ om niet te mogen rijden door de procesgang (hij doet dat natuurlijk ook niet voor Jan met de korte achternaam als hij zou weten dat hij 100% schuldig is) steeds maar te traineren.
Dat Iljo Keisse een mooie renner is, een jonge renner, beloftevolle renner enz. doet helemaal niet terzake in deze.
Dat hij strijd tot het uiterste om zijn beroep te kunnen blijven uitoefenen doen ze allemaal, hoe zou jezelf zijn.
Dat heel die zaak lang aansleept (en die onzekerheid voor hem lang aanhoud) is dan ook ook nog wel de schuld van hemzelf en zijn advokaten. Na die vrijspraak bij de wielerbond in Belgie (of geloofde je nu echt dat zij hun enige vaanwielrenner van internationaal niveau en hun uithangbord voor de wielerbaan en voor de WB ooit zouden schorsen en zo henzelf buitenspel zetten) was het beroep van het WADA daartegen een bittere pil voor Keisse en zijn dure advokaatjes, het WADA is toch wat anders dan die schijtluizen van de KBWB. dan is men maar allerlei procedurefouten gaan uitpluizen (die advokaat Johnny Maesschalk is nu éénmaal een procedure advokaat die steeds de kleine lettertjes en de procedurefouten opzoekt enz.) en bla, bla, bla, en de ene keer zou het WADA te laat beroep hebben aangetekend en de andere keer moesten zij zich verdedigen en pleitten in een vreemde taal en als je het allemaal lang genoeg rekt, en nog wat meerdere keren in beroep gaat zal je allicht wel eens een bevriende of wielergekke rechter vinden waar je je gelijk bij kan halen, al is het misschien nog maar tijdelijk. Want het WADA en de UCI zal tegen deze uitspraak dan toch terug in beroep gaan.
Dag Stayer, ik neem aan dat ik dezelfde media gebruik als jij. Alleen ik ga ervan uit dat Iljo onschuldig is (dat hij dus niet moedwillig middelen tot zich genomen heeft, maar dit wellicht abusievelijk heeft gedaan met gebruik van andere medicatie) en jij bent - klaarblijkelijk - een heel andere mening toegedaan. Zoals men schrijft is deze dopingzaak opgeschort (en het lijkt me zelfs in het Belgische rechtstelsel sterk dat ze dit alleen voor Gent doen………….) en mag dus sowieso tot de zaak in april behandeld wordt koersen bij Quick Step, die gelukkig ook hun vertrouwen in Iljo hebben.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?