toekomst baan wielrennen

• Sprinter

mooie woorden Kloots……. Ik denk dat het wel goed gaat in Apeldoorn. En de financiele perikelen…. Ook bij een voetbalveld moeten bakken met geld bij, sportvoorzieningen zijn nu eenmaal een basisvoorziening en als zodanig worden die gesubsidieerd. Moeten deze allemaal “winst” maken ( of “slechts” quitte te draaien), dan blijft er in Nederland niet veel over. Met als gevolg nog hogere kosten voor de gezondheidszorg ivm het ongezond leven van de samenleving. De ene besparing zorgt dan voor de andere kostenpost.

Maar als Joske op vakantie is, dan is er toch wel iemand anders (bijv. Apeldoorner) die iets over de situatie in Apeldoorn kan vertellen? We kennen allemaal de zorgwekkende toestand van Alkmaar en de belabberde verhoudingen aldaar. (die wellicht leiden tot de situatie dat er weinig, geen of juist de verkeerde wedstrijden worden georganiseerd). Maar gaat dat in Apeldoorn nu ook al die kant op? Ik merk het nog niet, maar daarvoor sta ik er wellicht te ver vanaf. Dus “insiders”….. hou ons eens op de hoogte. Ook om misschien te kunnen voorkomen dat het fout gaat.

• DeRosa

Het is geschreven dat ook in Apeldoorn een zucht is naar meer publiek om de kachel te kunnen laten branden en zelf die kachel is een dure onkosten post.

Dat er druk gereden wordt in Apeldoorn is echt super mooi en goed en ik geloof zeker dat de vereniging Adelaar daar heel goed werk doet en er wordt ook echt geprobeert om de jeugd te stimuleren om de baan op te komen……echt prijswaardig !

Maar dat de baan daar zelf niet geheel op kan draaien is te begrijpen.

Zeker mag ook voor mij sport en sportgelegenheden gesteunt worden uit de kas van de gemeente , provincie of staat. Helaas is het baanrennen niet z'n “grote” sport als voetballen en daar zijn bedrijven vaker eerder bereid om te investeren dan in het baanwielrennen. Nee, het moet en mag niet weg kwijnen en laten we hopen dat er snel oplossingen gevonden gaan worden voor het slechte weer buiten maar ook op de wielerbanen.

Het is geen ego strijd welke baan het beter doet dan de anderen……de banen zouden samen meer voor de sport kunnen betekenen dan dat ze nu zijn.

• peter

ik begrijp dat we nog even moeten wachten op informatie over het NK in december

Na het wegvallen van de zesdaagse zijn ze het nog niet eens over de programmering en datums!!!

• Joske

Zijn ze het over de prorgrammering nog niet eens

Neen, dat is niet het geval. Over de prorgrammering zijn “ze”het wel eenjs.

Door de veranderde situatie kost het even tijd omk alles opnieuw te programmeren en niet te snel te publiceren als daar nog geen 100% zekerheid over bestaat.

Dat leidt alleen maar tot verwarringen.

De inzet van Libema, nu de Zesdaagse officieel is weggevallen, is een grootser opgezet NK, maar dat vergt wel wat voorbereiding.

Vandaag is er al kort telefonisch overleg geweest hoe te handelen.

Zodra er echt meer vast staat is de afspraak, wordt het o9nmiddellijk vrij gegeven.

• peter

was geen aanval Joske als er iemand is die de baansport promoot en daar veel tijd en energie insteekt ben jij het wel dus wie ben ik om je terecht te wijzen . ik moet voortaan misschien mijn woorden wat beter kiezen

snap dat het allemaal wat anders word door veranderende situaties

we wachten af

• Sprinter

He… Joske is weer terug in het land, en al weer heel actief. Goed om te zien dat we wat dat betreft ons over Apeldoorn geen zorgen hoeven te maken. Maar hoe zit het nu met de door BF-one gememoreerde “problemen die organisatie heeft bij de baan in Apeldoorn?”

Daar heeft nog niemand enig inzicht in gegeven. Was dit dus zo maar een loze kreet van BF-one of zijn er wel degelijk problemen bij De Adelaar Joske?

• joske

Wat heet problemen?

Ik vind de term van Bf-onbe zeker te zwaar. Natuurlijk, als je niets doet, hebt je geen problemen. Als je wat doet ontstaan er altijd problemen.

Zeker, de start in combinatie met Libema was niet gemakkelijk, maar daar is duidelijk een kentering in merkbaar.

Financieel zijn er, wat ons(de Adelaar) geen problemen. Waarom niet? Omdat we geen geld uitgeven dat er niet is.

Omdat we heel veel clinics draaien, waar we, niet veel, maar toch wat aan over houden.

Omdat we bij de wedstri9jden niet altijd met porijzenschema's kunnen werken, maar door het organiseren wel weer mensen naar de baan trekken.

Omdat we een goed sponsorbeleid hebben, dat de basisvormt van veel aktiviteiten. Dat het nooit allemaal gladjes verloopt is logisch en dat moet je accepteren, of niets organiseren.

Maar problemen? Zolang we nog interlandwedstrijden, jeugdtoernooien, topwedstrijden, nationale baandagen en NK's kunnen organiseren, vallen de problemen wel mee, in mijn opinie.

Geen Zesdaagse is jammer, absoluut en we hebben er een fractie over gedacht om het alleen op te pakken. Helaas z9ijn daar al teveel voorbeelden van dat men het niet redde.

Eerst maar eens de WK en dan zien we wel weer verder.