EK begint vandaag goed voor Roy v.d.Berg

• Baanwacht

De tijd van Roy v.d.Berg over de 200 meter vliegend: 10,1 mag er wezen

• Baanwacht

Heren Sprint kwalificatie EK

Wereld record : 9.572 - Kevin Sireau (FRA) - 30.05.3009 - Moskou (RUS)

1. Chris Hoy (Gr-Br)9,999 72,007 km/uur

2. Kevin Sireau (Fr)10,097

3. Roy v.d.Berg (Ned)10,113

4 Damien Zielinski (Pol) 10,210

5 Michael D’Almeida (Fr) 10,221

6 Jason Kenny (Gr-Br) 10,236

7 Robert Förstemann (D) 10,253

8 Tomas Babek (Tsj) 10,353

9 Denis Spicka (Tsj) 10,355

10 Carsten Bergemann (D) 10,381

…….

19 Hugo Haak (Ned) 10,690

Roy v.d. Berg mag het in de 1/16 finales opnemen tegen de Litouwer Gediminas Petrauskas. Hugo Haak heeft af te rekenen met de Engelsman Jason Kenny

• Javelin

Chris Hoy heeft zich (weer) laten inpakken.

Dit keer ligt hij er definitief uit. Geen herkansing.

• DeRosa

Hoy nog altijd een super sprinter natuurlijk maar arrogantie wordt gelukkig goed afgestraft.

• bigben

Roy van den Berg laatste in de race om de 5e tot en met de 8e plaats en dus achtste: beslist niet slecht (gelet op zijn overstap van BMX naar baan) en het geeft hoop voor de toekomst! Willy Kanis 1e in de race om de 5e tot en met de 8e plaats en dus vijfde. Ik vraag me dan altijd af: had er toch niet meer in gezeten met iets meer geluk, een andere tegenstandster enz. enz. Maar okee, dat telt allemaal niet. We moeten het hiermee doen op dit EK.

• DeRosa

Wat mij opviel tijdens de sprint wedstrijden is dat de nederlanders vaak een groot gat lieten vallen en dat terwijl ze redelijk onder in de baan zaten, als er snelheid gemaakt ging worden moesten ze een te grote afstand goed maken…..ze kwamen dan nog wel dichterbij en soms er zelfs naast maar hun kruit al verschoten. Tijdens de sprint zag de snelheid en niet verkeerd uit en ook de kracht maar tactisch….ai !

Op de teamsprint ging veel fout, bij de heren kwam Roy niet goed weg bij de start en zat Hugo er compleet doorheen. Bij de dames moet en kan ook alles beter….Willy niet haar beste race maar toch redelijk en Yvonne gewoon niet snel genoeg en dat terwijl het wel in hun zit en zeker dit seizoen. Er van leren en verder trainen en veel wedstrijden rijden.

• ome cor

Mooie reactie op Track Cycling News UK “zo moet het in Nederland ook”!

• DeRosa

(tu)