Public relations EK?

• Adrie van Dam

Geluukig hebben we internet waar we de verrichtingen van de nederlanders kunnen volgen. Waar blijven de berichten aan de schrijvende pers zoals telegraaf en AD en gem pers bladen? Op het internet is er niets te lezen over de verrichtingen. De verantwoordelijken (pr mensen) bij de bond zouden harder aan de slag moeten om de kontakten met hen te onderhouden om het ‘grote’ (onbekend) publiek vast op te warmen voor het komend NK en WK

• DeRosa

Beste bestuursleden van de bond en van alle wielerbanen die nodig publiciteit nodig hebben ff jullie aandacht graag;

Hebben jullie allemaal de boven staande post gelezen…ja….dan zorg dat je het publiek informeerd…het warm maakt voor baan tournooien die komen gaan in ons landje…..ik wacht!!!

• Keuteberg

Bij de Zesdaagse Amsterdam ook nauwelijks pers gezien.

• Joopie

Beste,

Wat is er te melden voor de kranten? er is nog niets behaald, geen medaille, geen diploma zelfs. Mochten de achtervolgers morgen brons pakken, dan zal er heus wel enige aandacht aan geschonken worden.

Zolang er geen nuttig nieuws te melden is, komt dat echt niet in de krant.

Realiseert niemand zich hier dat baanwielrennen veel te weinig voorstelt als sport?

De kwalificatie op het EK baanwielrennen is gewoonweg niet prestigieus genoeg om in de krant te komen.

Een europese medaille daarentegen wel……..

Wees nou gewoon eens realistisch en reageer eens niet zo uit emotie. Baanwielrennen stelt weinig voor, punt.

Ik zou ook graag zien dat de sport veel groter is, maar dat is niet zo.. en je helpt deze sport al helemaal niet vooruit door op media te gaan kankeren die volgens jullie te weinig aandacht eraan schenken.

• Joopie

Overigens verwacht ik nu met het behalen van de derde plek dat er wat (terechte) aandacht in de media komt, maar verwacht er ook niet al te veel van…

• A3

beste Joop(ie),

Ik zeg ook niet dat ze de resultaten in de kranten moeten vermelden alhoewel, als r nederlanders op gaan voor een medaille op een andere dag dan de kwalificaties mag dat van mij, ongeacht de sport, in de sportedities. Het zijn toch vertegenwoordigers van NEDERLAND? Daarom vind ik ook dat zoiets op de websites zou moeten worden vermeld, omdat het vertegenwopordigers van Nederland zijn. Het gaat niet om het feit of het een grote sport is of een kleinere. Kijk eens naar de aandacht van het korfbal werelds in Nnederland en België maar wel met voldoende media aandacht.

• DeRosa

Baanwielrennen is in Nederland een kleine sport, in veel andere landen is het een grote sport.

Als we meer publiek willen trekken moet er ook aan berichtgeving gedaan worden.

Over het EK valt genoeg te melden en als er alleen over een sport geschreven gaat worden als we kampioen zijn geworden dan vrees ik voor de sport redacties van de dagbladen en andere sportmedia.

Zelfs de KNWU is uiterst karig met hun berichtgeving.

Nee een voetballer die een scheet laat dat moet wel uitgemeten worden in het nieuws en met aller respect voor het schaatsen…..media aandacht zelfs voor diegene die niet mee doen aan het NK.

Natuurlijk ligt het probleem niet bij de journalisten en redacties zelf maar wel bij de PR van de bonden en van de baan organisaties die klagen over te weinig publiek.

En of je nu klein bent of niet…..over kleinduimpje is ook veel geschreven!!