Na zich niet voor de Olympische Spelen in Beiing geplaatst te hebben slaat

het Duitse achtervolgingskwartet een nieuwe weg in die richting Londen moet leiden.

Twee jaar na de ramp van Beiing, stelde het Duitse kwartet ook tijdens het dit jaar gehouden WK zwaar teleur.

Onze oosterburen moesten zich met een tiende plaats tevreden stellen.

“Het slechtste resultaat sinds de Duitse hereniging,” zo lezen we op de site van de Duitse wielerbond.

Daarna werd ‘veteraan’ Robert Bartko afgeserveerd.

In Pruszkow zullen nu Henning Bommel - Robert Bengsch - Marcel Kalz (allen uit Berlijn) en

achtervolgingskampioen Stefan Schäfer (Cottbus) vooruitgang moeten tonen en de broodnodige punten verzamelen…….

Hoop op een medaille in Polen heeft men zeker wat betreft Roger Kluge.

”Ik focus me duidelijk op de Olympische Spelen van 2012,”

zegt de winnaar van de zilveren medaille op het onderdeel puntenkoers tijdens de Spelen in China,

die nu al weet dat hij komend jaar niet aan het WK in Apeldoorn zal deelnemen. Hij wil zich in 2011 volledig op de voorjaarswedstrijden gaan richten.

“Daarom wil ik nu zoveel mogelijk punten binnenhalen,” kondigde de 24-jarige aan, die in het omnium van start gaat.

Op de snelheidsonderdelen gaat Duitsland bij het EK in de team sprint met de “Weltmeister” formatie van start bestaande uit

Robert Förstemann - Maximilian Levy en Stefan Nimke.

“Voor ons is er maar een doel: we willen de titel binnenhalen,”zegt Levy

die in 2009 de wereldtitel op het onderdeel keirin veroverde.

Naast de continentale kampioenschappen dit en volgend jaar,

zijn er ook tijdens de wereldkampioenschappen in Apeldoorn (2011) en Melbourne (2012)

en de World Cup wedstrijden 2010/2011 en 2011/2012 punten te verdienen voor Olympische kwalificatie.