Interview met Michael Vingerling

• Baanwacht

Zesdaagse Rotterdam doel voor Vingerling

U kunt het gehele interview met Michael Vingerling bekijken en beluisteren op de site : www.rtvrijnmond.nl?homepage/sport

Michael Vingerling hoopt over ruim twee maanden hersteld te zijn van zijn buikoperaties om begin januari deel te kunnen nemen aan de Zesdaagse van Rotterdam. De

wielrenner uit Rockanje werd in de afgelopen maand twee keer geopereerd.

Het begon allemaal precies een maand geleden toen Michael Vingerling last kreeg van een acute blindedarmontsteking. Na de operatie kon hij het ziekenhuis snel verlaten,

maar werd een dag later met spoed opgenomen met een forse buikvliesontsteking.

Buikoperatie

Vingerling moest nog een zware buikoperatie ondergaan, terwijl de andere baanwielrenners begonnen aan het seizoen.,,Ik voel dat ik me steeds beter ga voelen, maar ik

kan nog steeds mijn buikspieren niet te veel belasten. Ik doe nog niet veel op dit moment, stil zitten valt niet mee, maar de motivatie om straks weer hard te gaan fietsen

wordt er wel groter door.''

Olympische Spelen

De infectie kwam voor Vingerling op een heel ongunstig moment. Het baanseizoen is vorige maand begonnen en komende weekend wordt in Polen het EK baanwielrennen verreden. Vingerling had in Polen punten kunnen verzamelen voor het klassement dat meetelt voor de kwalificatie voor de Olympische Spelen van Londen in 2012. ,,Ik maak me nog geen zorgen, veel hangt ook af van de resultaten van de andere wielrenners. Ik ga er alles aan doen om in ieder geval de tweede helft van het baanseizoen weer in actie te komen, om uiteindelijk voldoende punten te verzamelen.''

• Collga wielrenner

Bedankt voor de tip