Italianen zegevieren in Grenoble volgens Neuville

• Visiteur francias

Een finale Italië – Zwitserland.

“De finale (madison over 180 ronden is ongeveer 36 km!) belooft een hevige strijd te worden tussen de Italianen Elia Viviani – Angelo Ciccone en de Helveten Franco Marvulli – Alexander Aeschbach met een lichte voorkeur voor de eerstgenoemden,” aldus de 35-jarige Jerome Neuville, tweevoudig wereldkampioen madison( 2001 en 2002) in de Franse krant ‘Le Dauphiné Libéré’ “Ik zie de Italianen winnen, ik hou van dit team, zelfs als zouden de Zwitsers op het einde zegevieren. De Nederlanders en de Belgen zullen naar verwachting concurreren om de laatste podium plaats.”

“Elia Viviani vind ik een echte belofte en zijn koppelgenoot Angelo Ciccone beschikt eveneens over veel snelheid. Het zou mooi zijn om na acht jaar weer eens een Italiaans koppel te zien zegevieren.” Toen won het Italiaans koppel Marco Villa – Adriano Baffi

• 6daagse fan

De finale over 180 ronden (36 km zoals je schrijft) is echt niet veel hoor. Hier in nederlandse 6daagses is het 1 uur + 50 ronden dus zit men om en de nabij 60 km. Zou fijn zijn als er weer meer landenkoppels zouden komen, goed voor de 6daagses en misschien toch ook weer n lobby om de madison te behouden