Gister las ik dit bericht op prikbord van wielrennen.startpagina.nl
Citaat;"baanwacht, verkeerde prikpagina doen iet zo vervelend nu je de bons gekregen heb. Begin een baan site .
gr noord hollander"
Vandaag las ik onderstaand bericht op de site bf-one.
"Jammer voor de werkgelegenheid want de blauwe trein moet wel op stoom blijven !
Zesdaagsen organiseren is een bedrijfstak op zich en dat krijg je pas na jaren in vingers (Fingerspitzengefühl). Vergeet niet dat je een enorm netwerk moet hebben om alles in korte tijd vorm te geven en vooral kwaliteit te
leveren zodat de zesdaagse fan weer graag terug komt om een kijkje te nemen.
Nu er mensen zijn die denken dat zij het toneelstukje van zesdaagse organiseren wel aankunnen is er toch een grote waarheid aan het licht gekomen en dat is van niet iedereen kan zo maar een Six in elkaar schroeven met
alles wat daarmee samenhangt!"
Nu er achttien dagen werk weg vallen voor de profs die het zesdaagse programma vullen is dit een voelbare tik. Want met het wegvallen van Zuidlaren, Maastricht en Apeldoorn is het geen
housanna in de boxen van de heren renners."
Of Baanwacht de bons gekregen heeft weet ik niet.
Wat mij wel opvalt is het taalgebruik.
Waarom laten Noord-Hollander en Rob Duin hun teksten niet redigeren.
Mijn advies
Laat jullie teksten of concepten eerst door iemand lezen die bereid is ze daarna in begrijpelijk Nederlands om te zetten.
Voor iets wat je zelf niet kunt moet toch hulp te vinden zijn, ook in Noord-Holland.
Het stukje met als titel Zesdaagse van Apeldoorn geschrapt van kalender is praktisch onleesbaar.
Je vraagt je, en dan spreek ik niet over de inhoud, af wat staat er.
Je kunt je pas over de inhoud een mening gaan vormen als je weet wat er staat.
“Momenteel zoek ik, daarbij gesteund door andere liefhebbers van de baansport, naar een andere manier om U in de toekomst te informeren omtrent het nationale en internationale baangebeuren, ” schreef Baanwacht.
Ik heb de inzet van Baanwacht om het nationale en internationale baangebeuren onder de aandacht van de baanliefhebbers te brengen altijd bewonderd.
Ik wens hem veel succes en wacht af waartoe zijn inspanningen leiden.
Hopelijk tot iets moois!