Bf-one stelt geen prijs meer op Baanwacht

• Kees Soutendijk

Laat BF-one gewoon doorgaan met zijn manier van werken. Ben blij met de informatie die hij geeft en vooral de foto’s die hij daarbij plaatst. Ook al ben je er dan niet bij geweest, je krijgt hierdoor wel een idee van de sfeer tijdens de evenementen. En ja, hij kan natuurlijk ook niet overal zijn en is dan afhankelijk wat anderen hem aanreiken of doorgeven. En hij komt nu eenmaal uit Noord Holland en zal van daaruit eerder op de hoogte zijn van de nieuwtjes. Dus mensen rond Apeldoorn en Amsterdam en eigenlijk overal vandaan, vooral allemaal je informatie doorgeven aan BF-one.

En Baanwacht ……….. begin ook een site. Dan hebben we 2 websites voor het baanwielrennen waar we informatie vandaan kunnen halen. Dat is alleen maar goed voor de sport.

Dit prikbord blijven we dan gebruiken om met elkaar van gedachten te wisselen.

Wat kan het leven dan toch eenvoudig zijn.

• Hup beginnen

www.trackwatcher.nl willy begin maar hebben we er 2

• Herogewier

Wanneer er vanuit apeldoorn een berichtje was gestuurd na afloop denk ik dat het vast geplaatst was. Neem aan dat hij zaterdag tot laat in

Sloten was, dus om dan op de zondagochtend nog weer naar Apeldoorn te gaan…

• nuancering

wel opschieten dan want trackwatcher.com bestaat al.

• baanrenner

Heb die Duin altijd al een rare gevonden.

Is jaren geleden, heb ik eens gehoord met ruzie op de baan in zijn Alkmaar

uit het bestuur gestapt.

Hij gebruikt ieder die voor hem wil werken Javelin (Rotterdam) - vooral Peter Schoonen (Hoorn) - Wim Hoste (België)

Overigens weining foto's van Javelin gezien over de zesdaagse van Amsterdam. Toen was Schoonen het haantje!?

Veel succes Baanwacht

• Herogewier

1e Jeugddriedaagse Baan:

Een prachtig initiatief en . . . een groot succes

“Als je dit ziet heeft de wielerjeugd van nu toekomst op de baan!”

Terwijl de “grote baanrenners” hun rondjes draaiden in de Zesdaagse van Amsterdam, deden de jeugd en junioren dat in drie dagen in deze herfstvakantie op het hout van het Omnisport in Apeldoorn.

Een ongekend aantal, liefst 61 jongens en meisjes, jeugd en nieuwelingen uit alle regio's en Belgie, vormden het deelnemersveld. Wat een enthousiasme, wat een aantal renners hier bijeen en vooral wat een sfeer.

Zij leerden en trainden niet alleen, maar gingen uiteindelijk ook met elkaar de strijd aan en lieten daarbij zien, dat zij qua prestaties al heel wat in huis hadden. Kortom veel talentjes op de Omnisportbaan, dat wordt topniveau in de toekomst.

De baancommissie van de Adelaar bedacht deze formule en ontwikkelde een compleet baanprogramma met alle denkbare onderdelen tot en met het rijden achter de derny's toe. Dankzij een uitgekiend programma en veel helpende handen is er prachtige baansport bedreven dit weekend. Afsluitend zijn er op de zaterdagavond en zondag maar liefst 42 wedstrijden verreden. Scratch, afvalrit, sprint, pelotonsrit, keirin, teamsprint, dernywedstrijd en ritten over onbekende afstand, alles kwam aan bod. Winnaars waren er natuurlijk na elke start, maar mede dankzij goede sporsoring konden allen behalve met een voldaan gevoel, ook met bloemen naar huis, een prima zet van de organisatie.

Ongedwongen sfeer op het middenterrein! Prima “mechaniekers”! Fijn dat mijn opa er ook is!

Een gebeuren met sociale kanten! Hoe vaak kunnen we hier komen? Allemaal opgevangen kreten. En, … wat die vraag betreft, hier direct het antwoord: de Adelaar gaat er een jaarlijks gebeuren van maken en heeft deze jeugddriedaagse voor 2011 al weer op zijn wedstrijdkalender gezet!

Klik hier onder op de link voor de uitslagen van de 1e Jeugddriedaagse.

Uitslag 1e Jeugddriedaagse 22 t/m 24 oktober 2010

• Hadjememaar

Foto's van Javelin van de zesdaagse Amsterdam staan wel degelijk op internet:

http://javelin.bf-one.com/#home

Waarom deze niet bij bf-one zijn verschenen weet ik niet. Misschien horen we t nog s.

Is dat trouwens wel netjes ? Die andere mensen bij naam noemen as je zelf onherkenbaar bent ?

• Fan van baanwacht

Beste Baanwacht,

I

Hoop dat je blijft inspannen voor de baansport. Ik weet jouw bijdragen ook op deze site te waarderen. Zijn hoofd was scheinbaar niet helder staat op zijn twitter (verstandsverbijstering gehad?) maar hij blijft een noordhollandse fotograaf die naar mijn mening te vaak denk dat het epi-centrum van de baansport in Alkmaar ligt.

Fan van Baanwacht

• ex-leerling van Baanwacht

Gister las ik dit bericht op prikbord van wielrennen.startpagina.nl

Citaat;"baanwacht, verkeerde prikpagina doen iet zo vervelend nu je de bons gekregen heb. Begin een baan site .

gr noord hollander"

Vandaag las ik onderstaand bericht op de site bf-one.

"Jammer voor de werkgelegenheid want de blauwe trein moet wel op stoom blijven !

Zesdaagsen organiseren is een bedrijfstak op zich en dat krijg je pas na jaren in vingers (Fingerspitzengefühl). Vergeet niet dat je een enorm netwerk moet hebben om alles in korte tijd vorm te geven en vooral kwaliteit te

leveren zodat de zesdaagse fan weer graag terug komt om een kijkje te nemen.

Nu er mensen zijn die denken dat zij het toneelstukje van zesdaagse organiseren wel aankunnen is er toch een grote waarheid aan het licht gekomen en dat is van niet iedereen kan zo maar een Six in elkaar schroeven met

alles wat daarmee samenhangt!"

Nu er achttien dagen werk weg vallen voor de profs die het zesdaagse programma vullen is dit een voelbare tik. Want met het wegvallen van Zuidlaren, Maastricht en Apeldoorn is het geen

housanna in de boxen van de heren renners."

Of Baanwacht de bons gekregen heeft weet ik niet.

Wat mij wel opvalt is het taalgebruik.

Waarom laten Noord-Hollander en Rob Duin hun teksten niet redigeren.

Mijn advies

Laat jullie teksten of concepten eerst door iemand lezen die bereid is ze daarna in begrijpelijk Nederlands om te zetten.

Voor iets wat je zelf niet kunt moet toch hulp te vinden zijn, ook in Noord-Holland.

Het stukje met als titel Zesdaagse van Apeldoorn geschrapt van kalender is praktisch onleesbaar.

Je vraagt je, en dan spreek ik niet over de inhoud, af wat staat er.

Je kunt je pas over de inhoud een mening gaan vormen als je weet wat er staat.

“Momenteel zoek ik, daarbij gesteund door andere liefhebbers van de baansport, naar een andere manier om U in de toekomst te informeren omtrent het nationale en internationale baangebeuren, ” schreef Baanwacht.

Ik heb de inzet van Baanwacht om het nationale en internationale baangebeuren onder de aandacht van de baanliefhebbers te brengen altijd bewonderd.

Ik wens hem veel succes en wacht af waartoe zijn inspanningen leiden.

Hopelijk tot iets moois!

• Sportsfeer

Beste Willy,

Jammerlijk dat bf-one geen prijs meer stelt op je verhalen vanaf de wielerbaan. Ze zouden dankbaar moeten zijn voor iemand die zoveel tijd stopt in het vinden van de laatste info over de baansport. Ik weet wat je er allemaal voor doet en ik vind je contacten in de baanwereld indrukwekkend!

Willy, ik hoop ook voor je dat je andere site gaat vinden of laat maken, waarop je je schrijfsels kwijt kunt. Ik weet zeker dat het veel geïnteresseerden gaat trekken!

Groet,

Ronald