Bf-one stelt geen prijs meer op Baanwacht

• Baanwacht

Bf-one stelt geen prijs meer op Baanwacht.

Deze week werd Baanwacht door dhr. Rob Duin telefonisch medegedeeld dat de samenwerking wat hem betreft wordt verbroken. Als voornaamste reden werd medegedeeld dat hij het wat kalmer aan wil gaan doen. “Ik heb een massa leuke dingen te doen die meer prioriteit hebben dan de site van bf-one dus ga ik me daar meer voor inzetten,” werd mij verteld.

Graag had ik mijn bijdragen, omtrent het nationale en vooral internationale baanwielrennen op voornoemde site gecontinueerd. Niet alleen het nationale baangebeuren maar ook grote en minder grote internationale evenementen kregen nu aandacht. Door de trouwe bezoekers van de site en ook dhr. Duin werden mijn bijdragen, gezien de vele positieve reacties die ik in de loop der jaren ontving enorm gewaardeerd. Ze vormden alleen maar het bewijs dat er ook voor het mondiale baanwielrennen belangstelling bestaat. Door het wegvallen van mijn bijdragen treedt er een verschraling van de site op. Dat dhr. Duin minder met de bacil van het baanwielrennen is besmet dan ondergetekende was me bekend. Fotograferen is zijn grote hobby en de baan van Alkmaar heeft zijn voorkeur.

Zonder pretentieus te zijn. Het waren juist mijn bijdragen ‘van overzee’ zoals ze door dhr. Duin werden genoemd die zelfs internationale belangstelling trokken.

Ondoordacht vond ik zijn opmerking. “Je zet je artikelen maar op de prikpagina en als er wat op staat dat ik kan gebruiken dan kopieer ik dit wel”

Ik respecteer het besluit van dhr.Duin maar had liever op een andere manier en via zijn site afscheid genomen van de trouwe bezoekers van bf-one. Deze gelegenheid werd me door hem niet geboden en daarom voel ik me genoodzaakt het op deze wijze te doen.

Momenteel zoek ik, daarbij gesteund door andere liefhebbers van de baansport, naar een andere manier om U in de toekomst te informeren omtrent het nationale en internationale baangebeuren.

Met sportieve groet

Willy Baaten ex-Baanwacht=Trackwatcher van bf-one.com

• Frans Rutten

Dit verklaart in elk geval een “hoop”. Succes verder.

Nu ik toch bezig ben. Maas van Beek is een bijzonder en apart kind. Maar wat hij dit weekend in Anadia tijdens de World Masters op de sprint laat zien is toch grote klasse. Kennelijk heeft hij de 200m sprint met aanloop via de banking niet onder de knie. Anders is voor mij niet verklaarbaar, hoe hij in kwartfinale en halve finale 4 winnende 200m tijden aflevert, die onder of rond zijn 200m kwalificatie tijd liggen. D.w.z. 12,41 en 12,52s; 12,211s en 12,561s. Qualificatie: 6e met 12,498s.

• `volgert

vermakelijk deze verschil van inschicht. wat maar doet is van prehistorisch tijdperk, wie boeit dat wat. in de komkommertijd van het baanwielrennen wel komsich. toch???

• Herogewier

jouw inschicht is verhelderend. een hedendendaagse kijk.

Ikdenk, bij de besten van de wereld in zijn klasse is bij de besten van de wereld in zijn klasse. Als dat voor jou een prehistorisch tijdperk is, prima. Maar gelukkig zijn er velen die wel genieten van wat hij doet en waarderen dat wat hij presteert. Hem over de baan zien snellen met zijn megaverzet is gewoon een genot om te zien.

• Sprinter

Volgert,

Ook deze bijdrage (na de miskleun dat Kenny van Hummel die volgens jou bezig is met de Asia Tour en niet in Apeldoorn kwam fietsen vandaag….. hij was daar volgens de uitslagen wel) toont aan dat je de naam die je jezelf hebt gegeven niet waardig bent. Maas is (hoewel uit de prehistorie zoals jij dat noemt) de werelduurrecordhouder achter de derny. En niet alleen bij de masters, maar overall.

Mocht je je post verkeerd hebben geplaatst en bedoelen dat dit verschil van inzicht (dat schrijf je zo als ik dat nu doe) te maken heeft met het verschil in inzicht tussen Willy Baaten en Rob Duin, ook dan helaas mis je de plank volledig. BF-one is voor de mensen die de baansport volgen geen site die je alleen in komkommertijd bezoekt. Het is spijtig om bovenstaand verhaal te lezen, hoewel dat natuurlijk slechts een kant van het verhaal weergeeft.

• DeRosa

Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Hopelijk kunnen we je berichten hier op dit forum of elders blijven lezen, succes.

• nuancering

BF is met afstand de beste bron als het om baanwielrennen gaat. Het feit dat meerdere mensen daaraan een bijdrage leverden maakte het juist zo goed. Waarom kost het jou tijd Rob als een ander stukjes schrijft? Ik zou zo zeggen hoe meer bijdrages van anderen hoe beter voor de site en hoe minder werk voor jou.

Hou AUB de site zoals het is.

• DeRosa

Het zal wel weer om een ruzie gaan of door het ego gevoel.

• Frans Rutten

Het is me nu duidelijk. Maas kan helemaal niet sprinten :); hij speelt gewoon “Förstemannetje” door met een verzet van 65x15 is pakweg 52x12 = 9,25m zo veel mogelijk afstand van de verplichte 3 ronden door te rammen, zoals BF-one het plastisch uitdrukt. In de finale tegen de pur-sang sprinter Willmott voldeed deze taktiek echter niet meer.

Niettemin was hij succesvol met een 2e, 3e, 4e en 18e plaats.

• Martin

Ik lees ergens iets over aandacht met name voor de baan in Alkmaar. Ik denk dat dit wel meevalt. Natuurlijk is het zo dat daar waar je fysiek dichterbij zit, nu eenmaal meer trekt. (het hemd is immers nader dan de rok)

Het viel me wel tegen dat BF-One helemaal niets heeft gemeld over de jeugddriedaagse in Apeldoorn. Een uniek evenement, voor het eerst in Nederland. Ruim 60 deelnemers, bestaande uit de renners van de toekomst…. en dan helemaal niets. Wel een artikel over Radsport TV in Duitsland (lekker belangrijk) of over de Duitse baanploeg voor het EK (is er sprake van een “geman connection”?) Dus wat dat betreft kan ik baanwacht wel volgen.