Toppers zakken weer af naar Gent
Van 23 tot 28 november vindt de 70ste editie plaats van de zesdaagse van Gent.
Ook dit jaar zullen veel grote namen van de partij zijn in het Kuipke.
Het Deense duo Alex Rasmussen en Michael Morkov is titelverdediger in Gent. De wereldkampioenen madison van 2009 zijn opnieuw één van de publiekstrekkers en kandidaten voor de eindzege op de oudste zesdaagse van Europa.
Van Belgische zijde zijn uiteraard Kenny De Ketele en Tim Mertens present. Franco Marvulli komt naar de Artenveldstad, net als Robert Bartko, de winnaar van de zesdaagse van Amsterdam. Ook Danilo Hondo, die in Zürich met Robert Bartko aan zijn zijde van start gaat is in Gent van de partij.
Vaderlanders die aan de start staan zijn Danny Stam en Leon van Bon terwijl ook Jens Mouris van start zal gaan zo lazen we in de dagkrant van vrijdag 22 okt. jl.
Na een eerder optreden in Amsterdam zal ook de 23-jarige Morgan Kneisky in Gent zijn debuut maken bij de grote jongens.
Het wachten is op de uitspraak in de zaak Keisse.
Hoewel alle renners reeds door bij wedstrijdleider zijn gecontracteerd geeft hij geen definitieve samenstelling van het deelnemersveld prijs. "Alles hangt af van het feit of Iljo Keisse wel of niet kan deelnemen?, aldus Sercu.
“Begin november krijgen we misschien uitsluitsel. Tot zo lang wacht ik om de ploegen samen te stellen. Mocht Iljo kunnen rijden heb ik er wel al een idee over aan wie ik hem zou koppelen, maar ik wacht de uitspraak van de rechtbank af. Als die gunstig is voor Iljo wil ik er uiteraard ook eerst met hem over praten. Even geduld dus.”