Ik heb 'n vraagje,
ik wil deze winter en de winter erna op de baan gaan overwinteren maar heb nog geen materiaal.
kan ik dan beste huren of kopen? en welke baan geven ze beste clinics en lessen, ook qua prijs?
Graag hoor ik hier wat over.
Waar je gaat rijden hangt in eerste plaats af van welke baan het dichtst bij is, lijkt me.
Materiaal kopen of huren hangt af van het aantal keren dat je op de baan wilt gaan rijden.
Ben je nog niet 100% overtuigd, huur dan een paar keer één. Dan krijg je ook inzicht in maten en overig materiaal.
Een redelijke, nieuwe fiets kost EUR 800 tot 1000 en meer (voor de top of de show).
Huur (in Apeldoorn) EUR 10.- per keer, dus plm 80 tot 100 keer huren komt dan overeen met aanschaf van een nieuwe fiets.
Stel dat je 20x per winter fietst, dan is dat 4 a 5 jaar.
De andere berekeningen kun je zelf simpel maken.
Slechts een grove berekening, want een nieuwe fiets is na die ritten nog absoluut niet helemaal afgeschreven en heeft nog een goede restwaarde. Bovendien kun je hem helemaal maken zoals je zelf wilt (verzet, zadel, stuur, banden).
Echter, een huurfiets kost verder niks aan onderhoud, reparatie, stallingskosten en je hoeft 't niet steeds te vervoeren.
2e hands kan ook goed. Vanaf zo'n EUR 300,- tot heel erg veel.
Clinics en beginnersavonden zijn zeker aan te bevelen. Wanneer je al goed wedstrijden rijdt (weg), dan rijd je na 2 a 3 keer gewoon fatsoenlijk en veilig in de groep mee, mits je je aan alle normen en regels houdt.
In A'doorn heb je speciale tijden (vrijdags 19:00 - 21:00) voor beginners en dan betaal je niks extra t.o.v. andere avonden. Je betaalt dus entree en evt fietshuur. De clinic is dan verder gratis. Of je huurt baan en tijd met een groep of vereniging voor een clinic, maar dan komen er kosten bij.
Speciale opstapdagen via KNWU voor beginners: Apeldoorn 30 okt. Ook op andere baan.
Beste clinics geven ze waarschijnlijk in Engeland en Frankrijk, gezien het aantal behaalde medailles en titels.
Rijd je wedstrijden (welke discipline dan ook) dan is het aan te raden om (wedstrijd)gerichte trainingen te gaan doen i.p.v. rondjes toeren.
Ook populaire wedstrijden zijn prima. Na een aantal beginnersavonden en reguliere trainingen kun je daar gewoon aan meedoen. Je rijdt dan een stuk of 5 verschillende westrijdvormen op een avond. Nietr heel veel kilometers maar je bent wel op aan het einde.
Succes en houd de naam hoog !
In Alkmaar zeggen ze : “kom naar Alkmaar wij zijn de beste”. In Sloten zeggen ze: “kom naar Sloten wij zijn de beste”, In Apeldoorn zeggen ze: “kom naar Apeldoorn, wij zijn de beste”
alle antwoorden zijn goed. Eerst huren, dan informeren wat je wilt (keuze is net als bij wegfietsen bijna oneindig) en dan kopen.
Welkom bij de club
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?