Conclusies na vier dagen A'dam Six.

• Zesdaagefan

Het koppel Robert Bartko - Roger Kluge is heer en meester.

en verdient in Amsterdam te winnen.

Als ze willen rijden ze in de koppelkoers drie keer om het hele veld, ondanks het uitstekende

optreden van b.v. koppels als Terpstra (een genot om hem te zien rijden) - Marvulli en Mouris-Ligthart.

Stam- van Bon doen vreselijk hun best maar je ziet dat er sleet zit op de mannen.

Bij het NK koppelkoers, dit jaar een echte wedstrijd, kwamen ze al duidelijk te kort.

Ze rijden praktisch nooit alleen rond, altijd in gezelschap van andere koppel(s).

Mag het gezien hun leeftijd! Ja.

Leontien moet van deze mannen geen wonderen meer verwachten.

Misschien staan ze zaterdagavond nog als de nummer drie op het podium.

Nu ook Risi is gestopt is de wedstrijd meer open zegt ook Jens Mouris.

Onzin! Het is een geluk dat Roger Kluge maar enkele zesdaagses afwerkt

want anders reden ze van de ene overwinning naar de andere.

Een koppel Rasmussen - Morkov kan er een echte wedstrijd van maken, maar

die zien we jammer genoeg ook maar in enkele zesdaagsen aan het werk.

De patron!

Het ligt enigszins voor de hand dat Danny Stam deze winter Bruno Risi opvolgt als patron van de piste

liet Leon van Bon in de zesdaagse krant optekenen. Waarom?

Bartko is niet de meest populiare renner, die er in het steeds kleiner wordende zesdaagsewereldje rondrijdt.

maar hij fiets wel verdomde hard. En wat is een patron? Hij die de volgorde bepaald? Of hij die als schakel tussen organisatie en renners optreedt

De volgorde bepalen doet Matthé Pronk in Amsterdam als het om de plaatsen 8 t/m 14 gaat.

Altijd onder bazen gefietst en nu voor zes avonden zelf een beetje proberen baas te spelen!

Niet doen Matthé, het lekt toch uit zie je wel!

Hij rijdt met broer Jos een prima zesdaagse en dat had niet iedereen verwacht.

Dit in tegenstelling tot Jeff Vermeulen. Vorig jaar bijna de koppelgenoot van Robert Bartko in Bremen

(een val in R´dam maakte aan die koppelling een einde) en nu stijf onderaan met 22 ronden achterstand.

Het is een hemelsbreed verschil.Een constatering geen veroordeling.Oorzaak onbekend.

Ook de gedwongen afwezigheid van Michael Vingerling is jammer.

Voor hem rest een lange periode van herstel.

• Herogewier

Gisteren mooi om te zien dat Bartko na de dernyreeks ook boos was, in de laatste ronde al naast de derny fietste. Hij hoorde te winnen, hij isde beste en liet dat ook duidelijk merken aan de gangmakers na afloop.

• gogogo

Zelfs zonder Joop is het kennelijk weer een afgemaakte zaak

• stayer

Valt Vermeulen weinig te verwijten.

Je moet het met zn twee trekken, hij pakt bijna ronde en pieters rijd omhoog?? Respect dat Vermeulen toch zijn 6 daagse vol maakt, ik ben er van overtuigd dat hij betere benen heeft als wij denken.

Er volgen nog meer 6 daagses ik hoop dat ik nog een keer de kans krijg hem te zien. maar dan met een gelijkwaardige maat

• koen

Herogewier Schreef:

——————————————————-

> Gisteren mooi om te zien dat Bartko na de

> dernyreeks ook boos was, in de laatste ronde al

> naast de derny fietste. Hij hoorde te winnen, hij

> isde beste en liet dat ook duidelijk merken aan de

> gangmakers na afloop.

Waarom is hij dan boos ? Hij is toch wijs en en oud genoed om te weten hoe het werkt ? Hetzelfde afgelopen jaar in Apeldoorn met Iljo Keisse die was ook boos of hoort dat ook bij de show ?

• Herogewier

Ja maar de heren willen soms dat het anders werkt dan zoals het door anderen afgesproken is. Wielrennen is een soms ondoorzichtig wereldje van combines, afspraken en verborgen agendas die het totaal weer erg leuk maken. Je moet alles beheersen om aan het einde van de streep/seizoen het meeste uit je goeie benen te hebben gehaald.

• ?

Waarom reed vermeulen dan niet met schep?

• bezoeker

@?: Waarom reed vermeulen dan niet met schep? Er zijn enkele redenen voor en die zijn niet in het voordeel van Vermeulen. Hij heeft zijn kans gehad met Bartko,heeft niet genoeg kwaliteit voor een renner zoals Schep. Zijn contract met dé baanploeg KOGA is ook niet verlengd en dat zegt ook genoeg.

• Matthé Pronk

@Zesdaagsefan,

Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt of waar je je wijsheid vandaan gehaald hebt, maar je hebt het helemaal mis. De enige manier waarop ik de uitslag heb proberen te bepalen, is door zo hard mogelijk te fietsen samen met mijn broer Jos.

P.s. overige baanfans bedankt voor jullie support. Ik heb er een leuke tijd aan beleefd.