Kees heeft natuurlijk wel gelijk. Dat er afgelopen zondag een GP sprint in Alkmaar was is een goed bewaard geheim. Onbegrijpelijk. Met uitzondering van Teun was de complete selectie aanwezig van zowel de mannen als de vrouwen. Ik moet zeggen dat ik wel meer dingen onbegrijpelijk vond. Bijvoorbeeld de uitslag van de NK koppelkoers. Met Theo Bos en Peter Schep heb je toch winnaars waar ook het grote publiek wel van gehoord heeft, maar helemaal niets van gelezen.
Internationaal doen we denk ik op de teamsprint goed mee. Er zijn er maar weinig die zo kunnen openen als Roy, Teun als tweede renner is gewoon goed. Yondi Schmidt, Hugo Haak en Matthijs Buchli ( in die volgorde) zijn de kandidaten voor plek 3. Van deze drie is Yondi nu het verst. Op de sprint maakt Roy grote sprongen en kan zich net als Teun wel kwalificeren voor het sprinttournooi tijdens het EK. Teun en Yondi idem op de keirin. Op de KM is het maar de vraag of Teun die doet, Yondi komt nog wat te kort denk ik. In zijn totaliteit geloof ik wel dat met de sprintselectie van nu de potentie er is om tijdens de OS in London serieus mee te doen. De potentie is er zeker als je de leeftijd in aanmerking neemt.
Tijdens de zesdaagse in de Sprint natuurlijk gewoon een bijnummer. Jammer wel dat er in Amsterdam niet eens meer een 200 m op tijd gereden wordt.