Theo Bos wil naar het WK baan in Apeldoorn
Op donderdag 7 oktober werd in het Omnisport Apeldoorn de officiële kickoff van de wereldkampioenschappen baanwielrennen gehouden. Tot de gasten behoorden onder meer Teun Mulder, Willy Kanis en Theo Bos. Hoewel de spurter van Cervélo, die in 2011 zijn loopbaan voort gaat zetten bij Rabobank, sinds een paar jaar de weg voor de baan heeft verruild, kijkt hij toch al met een schuin oog
naar het wereldkampioenschap in eigen land. ,,Ik ken mijn wegprogramma voor volgend jaar nog niet, maar ik weet nu al wel dat in het weekend van 26 en 27 maart de E3 Prijs en Gent-Wevelgem op het menu staan. En dat zijn dus net de twee laatste dagen van het WK in Apeldoorn’’, aldus Theo Bos tijdens de kickoff. Toch lijkt de ex-wereldkampioen sprint er gerust op te zijn dat zijn nieuwe broodheer hem de kans gunt om in Apeldoorn zijn opwachting te maken op het WK. ,,Ze weten bij Rabobank dat ik ook nog aspiraties koester op de baan. Nu het IOC besloten heeft om het omnium op het Olympische baanprogramma in Londen te zetten, zou ik wel een poging willen wagen om er in 2012 weer bij te zijn. En dan is het alleen maar goed om in 2011 al op het hoogste podium mee te doen, op het WK in Apeldoorn dus.’’ Voor zijn ex-maatje in de teamsprint, Teun Mulder, wordt de keirin het speerpunt. ,,Nu de kilometer geen Olympische status meer heeft, richt ik me vooral op de keirin’’, aldus de ambassadeur van het WK in het Omnisport. Om alvast in de stemming te komen won de man uit het naburige Zuuk na afloop van het officiële gedeelte van de kickoff alvast een promotiewedstrijdje keirin op de baan in Apeldoorn.
Bron:Wielerland