Theo Bos wil naar WK baan te Apeldoorn

• Sputter

Theo Bos wil naar het WK baan in Apeldoorn

Op donderdag 7 oktober werd in het Omnisport Apeldoorn de officiële kickoff van de wereldkampioenschappen baanwielrennen gehouden. Tot de gasten behoorden onder meer Teun Mulder, Willy Kanis en Theo Bos. Hoewel de spurter van Cervélo, die in 2011 zijn loopbaan voort gaat zetten bij Rabobank, sinds een paar jaar de weg voor de baan heeft verruild, kijkt hij toch al met een schuin oog

naar het wereldkampioenschap in eigen land. ,,Ik ken mijn wegprogramma voor volgend jaar nog niet, maar ik weet nu al wel dat in het weekend van 26 en 27 maart de E3 Prijs en Gent-Wevelgem op het menu staan. En dat zijn dus net de twee laatste dagen van het WK in Apeldoorn’’, aldus Theo Bos tijdens de kickoff. Toch lijkt de ex-wereldkampioen sprint er gerust op te zijn dat zijn nieuwe broodheer hem de kans gunt om in Apeldoorn zijn opwachting te maken op het WK. ,,Ze weten bij Rabobank dat ik ook nog aspiraties koester op de baan. Nu het IOC besloten heeft om het omnium op het Olympische baanprogramma in Londen te zetten, zou ik wel een poging willen wagen om er in 2012 weer bij te zijn. En dan is het alleen maar goed om in 2011 al op het hoogste podium mee te doen, op het WK in Apeldoorn dus.’’ Voor zijn ex-maatje in de teamsprint, Teun Mulder, wordt de keirin het speerpunt. ,,Nu de kilometer geen Olympische status meer heeft, richt ik me vooral op de keirin’’, aldus de ambassadeur van het WK in het Omnisport. Om alvast in de stemming te komen won de man uit het naburige Zuuk na afloop van het officiële gedeelte van de kickoff alvast een promotiewedstrijdje keirin op de baan in Apeldoorn.

Bron:Wielerland

• Spurter

Theo Bos wil graag naar WK baan

donderdag 07 oktober 2010

Theo Bos voelt veel voor een korte rentree als baanwielrenner: hij wil graag deelnemen aan het WK in Apeldoorn. foto Archief

APELDOORN - Theo Bos wil alles proberen om het WK baanwielrennen in Apeldoorn in zijn voorjaarsprogramma van 2011 te passen. De voormalig wereldkampioen sprint, inmiddels al enkele jaren wegrenner, is in gesprek met de ploegleiding van Rabobank om te kijken of dat voornemen haalbaar is.

De 28-jarige Bos bevestigde zijn plannen donderdagmiddag tijdens de officiële kick-off voor het WK, in het Apeldoornse Omnisportcentrum. De vijfvoudig wereldkampioen wilde niet stellen dat zijn deelname aan het WK al een feit is, maar tussen de regels door werd duidelijk dat het wel snor zit. ,,Het moet wel lukken als we een beetje creatief omgaan met mijn wegprogramma.''

Cees Priem, verbonden aan de organisatie van het WK, luisterde met een brede glimlach naar de woorden van Bos. De organisatie heeft momenteel drievoudig wereldkampioen Teun Mulder als uithangbord, maar weet heel goed dat er maar één man is die het Nederlandse baanwielrennen echt op de kaart heeft gezet: Theo Bos. ,,Het zou voor iedereen geweldig zijn als Theo meedoet op het WK'', aldus Priem, die de toegangskaarten in gedachten al over de tafel zag vliegen.

Bos bekende eerlijk dat hij het verschrikkelijk zou vinden als het WK op eigen bodem aan hem voorbij zou gaan. ,,Al die jaren was het nooit in Nederland en nu ik wegrenner ben opeens wel. Nee, ik wil dat eigenlijk niet missen.'' De wereldkampioen sprint van 2004, 2006 en 2007 zal overigens niet op zijn favoriete onderdeel in actie komen, maar heeft zijn zinnen gezet op één van de duuronderdelen: ,,De ploegenachtervolging, koppelkoers, scratch of het omnium. Daar moet ik dan uit kiezen.''

Bron: De Stentor van donderdag 7 okt.

• DeRosa

Prachtig toch ?!

• Peter

Idd prachtig maar hij zal in de komende periode zich dan ook moeten bewijzen op de baan. Er is heb ik begrepen een selectieprocedure mbt startrecht op het wk. Dat zal denk ik beginnen met het aankomende EK en wereldbekerwedstrijden. Dus om te roepen dat ie naar het WK is mooi maar zal denk ik geen voorangsplaats krijgen tov de andere baanrenners

• DeRosa

Zeker, dat is te hopen want het moet wel eerlijk blijven.

Ik denk dat Theo Bos er ook geen zin in zou hebben als hij weet dat hij er toch niets te zoeken heeft.

De sterkste deelnemers moeten naar het WK, wie het dan ook zijn.

• Steuntje in de rug

Ik heb altijd achter Theo gestaan, maar voor het WK baan 2011 is voor mij Teun Mulder de man.

Hij is het uithangbord, hij heeft zijn gezicht er aan verbonden.

Theo is absoluut een prima vent, niks mis mee, maar nu gaat het toch een beetje om Teun,

• DeRosa

Voor mij als baafan zeker maar de commercie en media ziet dit ietwat anders.

• Herogewier

Dit zal toch ook vast wel met de switch terug naar Rabo te maken hebben. Wanneer blijkt dat hij richting OS een kabns zou gaan maken op een medaille op het ominum, zal die daar zeker naar toe mogen werken. En we zien in de praktijk bij diverse rennes dat een goed uitgestippeld wedstrijdprogramma daar zeker aan bijdraagt. Wie het uithangbord is zal straks blijken aan de uitgereikte truien. Als ze allebei aan het einde een trui hebben zou dat zuper zijn !!! Het zijn allebei natuurlijk geweldige kerels op de baan.

• joopie

Tim Veldt heeft zich al enkele malen goed kunnen laten zien op het WK omnium. Theo Bos acht ik veel sterker dan Veldt, dus Nederland moet Bos zeker de kans geven op dit onderdeel! Bos is mijn inziens dé grote kanshebber op olympisch goud. Hij beheerst inmiddels alle facetten van een duurrenner en kan nog echt snel zijn ook. Niemand ter wereld heeft dezelde capaciteiten als Bos.

• Peter

Theo Bos zal zich net als Veldt én de nederlands kampioen Vingerling via wereldbekerwedstrijden moeten plaatsen of in iedergeval het NK meedoen. laat hem in een wereldbekerwedstrijd zich maar bewijzen