NK koppelkoers 2010

• Rene Kos

Beste renners en rensters,

Tijdens het EK stayeren, volgend weekeinde, staat ook het NK koppelkoers op het programma.

De junioren rijden op vrijdag 15 oktober en de vrouwen en elite/belofte op zaterdag 16 oktober.

Bij de junioren en vrouwen is de inschrijving helaas erg mager.

Via deze weg zou ik vooral de junioren en vrouwen willen aansporen om alsnog in te schrijven om toch tot een acceptabel aantal deelnemers te komen.

Helaas dat deze oproep via deze weg nodig is maar laten we met ons allen proberen de baanwielersport toch niet uit te laten sterven en minimaal bij de kampioenschappen aanwezig te zijn. Inschrijvingen graag per omgaande aan: baansport@knwu.nl

tot volgende week in het sportpaleis Alkmaar

Rene Kos

• renner

jullie hadden het ook beter tijdens het NK tussen kerst en oud en nieuw kunnen laten, nu is het net te laat voor de wegrenners maar ook weer net te vroeg omdat iedereen in z´n rust zit.

• henkie

waarom te laat of te vroeg koppels als van dongen leijgraaff, van der hoorn tusveld, en slik kaldenbach. zijn toch ook echte wegrenners,

maar er moeten inderdaad meer inschrijvingen komen

• Tevens

Maar renner heeft wel gelijk, ik kan ook zes koppels bedenken die er hadden kunnen staan als de planning beter was.

Niets ten nadele van Taco en Martijn, die hebben prachtig gereden en winnen is winnen, maar wat een flutkoers. Koppel drie is tevens een na laatste en op een ronde.

• Tuur

Natuurlijk zijn het allemaal wegrenners. In Nederland zijn het aantal baanrenners met gemak op 1 hand te tellen.

Afgezien van het feit dat de meeste wegrenners blij zijn dat zij nu in een rustige periode zitten, is een moeilijk onderdeel als een koppelkoers ook niet echt aantrekkelijk als allereerste wedstrijd. Een voorbereidingsperiode waarin het mogelijk is om (weer) te wennen aan de baan, de hectiek van een baanwedstrijd en je koppelgenoot lijkt mij dan ook wenselijk voordat je aan een NK gaat meedoen.

Als je een NK organiseert zul je daarmee rekening moeten houden indien je een respectabel aantal inschrijvingen wilt hebben.

• zure wijn

Ik ben wel benieuwd welke koppels je kan bedenken ik kom binnen de huidige junioren baanrijders niet zo heel ver

• Toeschouwer

Groenewegen en Slik het gouden koppel mijn inziens

• zure wijn

Achter af is dat altijd makkelijk te zeggen op voorhand was groenewegen/looy ook het te kloppen koppel,en als Jan wilem welter niet teveel op zijn brommer had

gezeten dan had die met slik gekoppeld en waren ze ook een van de favorieten maar as is nog steeds verbrande turf

De Jongens die er waren in die formatie hadden er allemaal voldoende voor over om er echt voor te gaan ( na de weg nog even 2 weekjes door trekken)

Verleden jaar reden de meeste koppels in de Madison op hun tandvlees vanwege de vele onderdelen tijdens zo een NK

dus er is altijd wel weer een excuus om er niet te zijn of niet te staan

• realist

Toeschouwer Schreef:

——————————————————-

> Groenewegen en Slik het gouden koppel mijn inziens

Altijd makkelijk achteraf

Niet dus van der Hoorn en tusveld