Matthé Pronks eenmalige optreden

• Buurman v.d.Klimgeit

In het Sportpaleis Alkmaar werd gisteren een bike-off gehouden om de laatste twee deelnemers aan te wijzen die Nederland mogen vertegenwoordigen op het Europees Kampioenschap Stayeren in Alkmaar op 15, 16 en 17 oktober. Nederlands kampioen Patrick Kos had zich al geplaatst en bewees nog eens zijn klasse door de wedstrijd te winnen. Matthe'Pronk werd tweede en zal dus nog een keer zijn opwachting maken op Europees niveau, terwijl Bob Stopler zich als derde ook wist te plaatsen ten koste van Tim van der Zanden en Patrick Besteman. De Nederlandse equipe bestaat op het EK uit Patrick Kos (achter Willem Fack), Matthé Pronk (achter Cees Stam) en Bob Stopler (achter Sam Mooy). '

Bron: Wielerland

• bezoeker

Op Bf-one wordt Kos de sterkste man genoemd maar ik had t nog wel s willen zien als Stoepler gn pech had gehad en van wiel moest wisselen. Hij toen al 2 ronden voorsprong. Bf one doet gelukkig veel verslag van baanwielrennen iets wat ik al ruim 40 jaar volg. Toch vind ik dat men erg noordhollands georienteerd is daar en ze renners uit andere delen van het land tekort doen.