Zwaar weer voor zesdaagse van Zuidlaren

• Buurvrouw v.d.Klimgeit

Zwaar weer voor zesdaagse van Zuidlaren

De Zesdaagse van Zuidlaren zit in zwaar weer en gaat waarschijnlijk niet door. Vanuit Zwitserland laat organisator Wim Jansen weten dat de derde editie van het wielerspektakel op de tocht staat. Meerdere sponsors dreigen zich terug te trekken. “De te late beslissing van de Prins Bernhardhoeve om door te gaan nekt me waarschijnlijk toch”, aldus Jansen. De Zesdaagse stond gepland voor 11 tot en met 16 november

Gepubliceerd op de site van het Dagblad van het Noorden van vrijdag 24 sept om 21.59

• Stayer

Als men ietwat eerlijk is moet men toegeven dat 6 zesdaagsen in Nederland (Amsterdam, Rotterdam, Apeldoorn, Tilburg, Maastricht, Zuidlaren) van het goede teveel is als men weet dat 12 jaar gelden men reeds blij was dat er toen terug 1 zesdaagse was in Nederland, 2 of 3 organisaties lijkt veel realistischer als men weet dat er in het vroegere top zesdaagse wielerland Duitsland nog amper 3 of 4 zesdaagsen plaats vinden.

Als deze organisaties vissen bovendien ook nog een beetje in dezelfde (sponsor)vijver

• Joske

Voor alle duidelijkheid:

De geruchten over Apeldoorn worden nergens bevestigd. Integendeel er wordt hard gewerkt om alles te laten plaats vinden op 13 t.m. 18 december in Omnisport.

Men is in dit geval Libema dat vorig jaar een verlies voor haar rekening nam, mede veroorzaakt door het slechte weer.

Een verlies dat alle andere organisatoren onmiddellijk zou hebben doen besluiten de stekker eruit te trekken.

Dat doet Libema niet en dat siert hen!

Er wordt serieus hard gewerkt om het allemaal te realiseren.

• Bolke B

Wielerzesdaagse definitief afgelast 28-09-2010

ZUIDLAREN - De Zesdaagse van het Noorden gaat dit jaar definitief niet door. Organisator Wim Jansen uit Sleen steekt de hand volledig in eigen boezem. Hij heeft te lang gewacht om belangrijke beslissingen rondom het wielerevenement te nemen over bijvoorbeeld de accommodatie.

Ook de sponsorinkomsten vallen tegen waardoor de financiele risico's voor Jansen simpelweg te groot zijn. Ook vorig jaar werd de zesdaagse afgeblazen, vanwege tegenvallende sponsorinkomsten. In 2007 en 2008 werd het evenement wel verreden in de Prinsbernhardhoeve in Zuidlaren.

Bron RTV Drenthe

• DeRosa

Jammer !!

Ik ben gaan kijken in 2008 en vond het een mooi spektakel maar ook toen weinig publiek.

• Bolke B

Vind ik ook DeRosa,

Het enige voordeel van het weinig publiek was, dat je altijd eersterangs zat!

Ik zie nog die Amerikaan voorbij vliegen….

Ach, scheelt de provincie Drenthe ook weel veel geld en dan kan weer mooi naar de Vuelta!

• Stayer

Het is trowens ook maar heel erg stil rond de bouw van die nieuwe 200 meter openlucht wielerbaan welke men in Assen (op een boogscheut van Zuidlaren) ging aanleggen en 2 jaar geleden reeds werd aangekondigd ???

• DeRosa

Hahaha, idd eerste rang en na een rondje te hebben gelopen was je plekje nog steeds vrij.

Oke, Vuelta ook mooi maar het baanrennen dat in de wintermaanden vooral beleefd word is toch iets geheel anders en de stijl van de pistiers en zeker de sprinters vind ik van een hoog schoonheids gehalte.

Yep, heel ff treuren en dan weer verder met andere wieler uitdagingen!!

• Sprinter

Stayer Schreef:

——————————————————-

> Het is trowens ook maar heel erg stil rond de bouw

> van die nieuwe 200 meter openlucht wielerbaan

> welke men in Assen (op een boogscheut van

> Zuidlaren) ging aanleggen en 2 jaar geleden reeds

> werd aangekondigd ???

Plek wielerbaan en Stadsbroekhal in Assen vervuild 21-05-2010

ASSEN - De plek in Assen waar mogelijk een wielerbaan komt is vervuild, blijkt uit het bodemonderzoek dat op het sportpark Stadsbroek is gedaan.

Het gaat om bouwpuin en huishoudelijk afval. Sanering van die grond gaat maximaal 900.000 euro kosten. Over de bouw van de wielerbaan moet de gemeenteraad nog beslissen.

Ook de plek waar de Stadsbroekhal moet komen is vervuild. Het opruimen daarvan gaat 50.000 euro kosten. De kosten daarvoor zijn gedekt door de gemeente blijkt uit de Voorjaarsnota 2010.

Bron RTV Drenthe

Aangezien de gemeenteraad nog moet beslissen (en de gemeenten in tegenstelling tot de andere burgers van Nederland nu pas de crisis merken) ben ik heel bang dat dit plan “op de lange baan” (oh wat een ironische woordspeling) wordt geschoven.