Dag 3 WK junioren

• Buurman v.d.Klimgeit

Bij de spinters werd Matthijs Buchli, die in de kwalificatie de 10e tijd had neergezet reeds uitgeschakeld door de Fransman Edelin. Hij bereiktte dus niet de laatste twaalf !

Ik mag aannemen dat hij op meer gerekend had.

De halve finales gaan tussen de Duitsers Stefan Bötticher en Philip Hindes en in de de andere finale neemt de Australier Matthew Glaetzer het op tegen zijn landgenoot Maddison Hammond

• DeRosa

Tjonge, jammer….ik had ook wel meer gehoopt. Zal een klap zijn voor hem……kom op jong je bent nog jong, gewoon doorgaan met trainen en wedstrijdrijden!

Ik gok op Stefan Botticher.

• ...

Didier Caspers vijfde op de puntenkoers, de eerste vijf zaten binnen vier punten van elkaar, 1 punt te weinig voor een tweede maal brons

• ...

De Nederlandse junior vrouwen Laura van der Kamp, Claudia Koster en Kelly Markus zijn er in geslaagd om het brons te winnen op de ploegenachtervolging van het WK baanwielrennen. In het Italiaans Monticiari wisten zij met een tijd van 3.35.868 minuten de Duitse ploeg ruim te kloppen. Die brachten een tijd van 3.42.306 op de klokken.

Het goud ging uiteindelijk naar Australië. Die konden hun medaille extra veel glans geven, want de drie meiden van Down Under wonnen in een nieuw wereldrecord. Ze reden de drie kilometer in 3.26.808 minuten en waren daarmee sneller dan Nieuw Zeeland, dat het zilver won.

bron: Wielerland.nl

• Jerome

Down Under verslaat Down Under haha :P

Brons op het WK dat is een geweldige prestatie dames! Ciao!