Willy Kanis wint Keirin Cup

• Trackwatcher

Vrijdagavond won Willy Kanis op de baan van het Valley Preferred CYcling Center te Trexlerown (USA)

de XXV “Keirn Cup” Yvonne Hijgenaar eindigdeop de tweede plaats en de Canadese Monique Sullivan werd derde.

Haar reactie achteraf. "Het is echt cool om hier te winnen.Het is een grote wedstrijd. Het is geweldig om hier te rijden. Ik geniet er ten volle van.

Bij de heren ging de overwinning naar de Nieuw-Zeelander Eddie Dawkins

Naast de Keirin Cup won Shane Archbald(N-Z) de afvalkoers

Samen met de Amerikaan Shane Kline zegevierde hij in de madison over 50 ronden

De overwinning in de scratch race ging naar Bobby Lea (USA), die ook eindwinnaar werd van het omnium

Bij de dames won Kimberly Geist de Super sprint afalkoers (de groep wordt teuggebracht tot 8 dames en dan rijden die nog 5 ronden)

Kimberley Geist won ook de puntenkoers over slechts 3 km

• DeRosa

Super prestaties van de dames en Willy is 2de geworden op de genoemde puntenkoers en Yvonne ook 2de op de eliminatie koers.

• Theo

Dit verhaaltje uit de V.S. heb ik van de site van Yondi geplukt met zijn verhaal van de keirin in Trexlertown.

Theo

Mijn verhaal over de keirin,

Vrijdagavond had ik de eerste ronde overtuigend gewonnen door met de laatste ronde over de groep heen te rijden en met voorsprong over de finish te eindigen.

De 2e ronde maakte ik een tactische fout door achterin te (blijven) zitten en mee te willen met Roberto Chiappa z’n wiel. Dit lukte totaal niet omdat de keirin wedstrijden hier gaan zoals 10 jaar terug. met veel gebeuk en heen en weer geslinger.

Dit vind ik ook echt bij de keirin horen alleen de laatste tijd bij wereldbekers en wk's wordt er door de UCI flink streng gekeken naar dat soort dingen (en afgestraft, zoals bij mijn 1e WB keirin in Kopenhagen) waardoor er tijdens deze wb's en wk's eigenlijk meer ruimte in de baan ontstaat, wat hier dus niet het geval was waardoor het onmogelijk werd gemaakt om de groep voorbij te sprinten in de laatste ronde. Stomme fout maar ik weet het nu voor de volgende keer.

Doordat ik me niet kwalificeerde voor de finale moest ik dus de loser finale rijden. Hier wilde ik het anders aanpakken en echt voor mijzelf gaan. Ik wilde alleen te graag waardoor ik met nog +/- 500 meter (1,8 ronde) al aanging en de groep passeerde waardoor ik een stuk meer dan een ronde alleen moest rijden.

Ik viel stil aan het eind en dat zorgde voor een inhaal manoeuvre van 1 van de renners uit de groep die me op het laatste stuk dus inhaalde. Uitslag 10e. Baalde ervan maar heb er een goede training van gemaakt en heb weer genoeg geleerd van deze wedstrijd.

Zaterdag waren we uitgenodigd door vriend Andy Lakatosh voor een dag varen met de boot en zondag zijn we naar een honkbalwedstrijd in Philadelphia geweest. Maandag gaan we weer trainen en dan hebben we vrijdag 30 Juli onze laatste wedstrijd hier. de “ Fastest man on wheels “

Greets uit de USA,

Yondi