Sprinters naar de V.S

• Rotterdammer

Lees zojuist op de website van Yondi Schmidt dat hij met Roy van der Berg, Willy Kanis en Yvonne Hagenaar vandaag is vertrokken naar de Verenigde Staten om er aan sprintwedstrijden deel te nemen. Wens ze alle vier veel succes daar dicht bij New York.

• DeRosa

Hoop dat Rene Wolf hun goed bezig houd anders zijn de bankrekeningen zo leeg gekocht…….ik las van Willy al “Shop until we drop”……hahaha!

Wat mij wel verontrust is dat Agnes Ronner niet mee is, ik hoop dat het erg goed gaat met haar knie.

Yondi maakt een goeie periode door en eindelijk de coach die hij nodig heeft.

• willem

Heeft Yondi nu al een nieuwe sponsor waar die al een poos naar op zoek is ??

• Adrie van Dam

De sprinters rijden volop wedstrijden, hoe zit het met de baanselectie duursporters? Of heeft de bondscoach het nu te druk met de junioren in voorbereiding op de wk?

• Dirk

Volgens mij regelen de sprinters alles zelf. en de meeste duur renners zitten nu op de weg.

• ome cor

Rene is niet mee ze zijn met z'n 4ren

• DeRosa

Coach Rene Wolff was bij de voorgaande wedstrijden/trainingstages er wel bij, wie coached hun nu in Trexlertown? Er zijn 3 wedstrijd dagen en de rest is gevuld met trainen trainen trainen en ik neem aan dat ze dat niet allemaal op hun eigen regelen.

• ome cor

Wie ze nu traint durf ik niet te zeggen,maar ik heb uit zeer betrouwbare bron gehoord dat hij niet mee is.

• DeRosa

Dat hij er niet is klopt als een bus en heb ik ook vernomen.

Ook gehoord dat Yondi wel een mogelijke nieuwe sponsor heeft maar nog niet wil of mag zeggen wie dat zal zijn.

Het gaat goed met de sprint ploeg en de sfeer is opperbest en dat is toch ook een van de vereiste.

• Rotterdammer

Hier staat dat Rene Wolf er niet bij is

Bron: Website van Yondi

Coach Rene Wolff hier op de foto naast Yvonne en Yondi is er in Trexlertown niet bij.

Vandaag 14 juli zijn Willy Kanis, Yvonne Hygenaar, Roy van der Berg en Yondi om 14.37 van schiphol vertrokken om in Trexlertown USA enkele wedstrijden af te werken en tussendoor de baan gebruiken om te trainen. Een van de wedstrijden is de Golden Wheel race met deelname van sprinters uit tientallen landen op 16 juli. Op 23 juli wordt er deelgenomen aan de 25e Keirin Cup Trexlertown. Het is voor Yondi de tweede maal dat hij in Trexlertown neer strijkt en kan dus als gids dienen voor de overige drie.

In juli 2007 was Yondi daar met Tim Veldt zie de foto's.

Vrijdag 16 juli 17.00 uur:

Zojuist Yondi in beeld gehad via skype en mooi toch om zo ver elkaar te zien en te spreken. Hij vertelde dat ze een goede vliegreis hadden gehad, alleen duurde het uitchecken erg lang en moest er ook nog van iedereen een foto gemaakt worden. Van de organisatie stond er iemand te wachten, ( voor Yondi een bekende renner waar hij en Tim Veldt de vorige keer ook mee optrokken ) en bracht ze na twee uur rijden naar hun hotel. Daarna eten en bijtijds naar bed, alleen waren ze vanochtend vroeg wakker vanwege het tijdsverschil van acht uur.

Hij liet een mooie kamer zien waar Yondi en Roy verblijven. De temperatuur is tussen de 30 en 35 graden maar ze hebben wel airco op de kamer.

Vanavond; Vrijdag rijden ze hun eerste wedstrijd die alleen bestaat uit hoofdzakelijk duur en enigzinds gecombineerd met sprint onderdelen, zoals scratch, puntenkoers, achtervolging, afvalrace enz.

Voor Yondi niet echt zijn ding maar wel prettig om zo deze serie te starten zoals hij zelf zei. Vrijdag 23 juli

is er de grote prijs om de Keirin Cup, en een week later op 30 juli wordt er gesprint om de “Fastest Man On Wheels”